Çocuğumla Doğadayız

Yağız’ın doğada ne kadar mutlu olduğunu gözlemlemek hiç zor değil. Ancak ne yazık ki, istediğim sıklıkta yapamıyoruz bunu. Günler günleri, işler işleri kovalarken, herşeyi onlar için yaptığımızı söylediğimiz çocuklarımıza pek vakit kalmıyor ne yazık ki. Fırsat bulup çıktığımızda ise çok kaliteli geçiremiyoruz bu zamanı.

Tam da böyle düşünürken, Bir Dolap Kitap bahsetti “Çocuğumla Doğadayız” kitabından. Yazarı Nuran Kansu, Çoklu Zeka ve Duygusal Zeka üzerine çalışmalar yapan biri. Çocukların doğaya, doğanında çocuklara ihtiyacı olduğunu söylüyor. Ve içeride hiç çocuk kalmasın diyor yazar. Ah keşke olabilse…

Baskı kalitesi çok güzel olan kitap, özenle hazırlanmış. Bir solukta okunacak kadar da sürükleyici. Yazar somut örnekler vermiş doğada olmaya dair. Tam bir rehber niteliğinde. Fazla hazırlığa gerek olmadan, arka bahçeye çıkarak başlayabileceğimizi söylüyor ve neler yapılabileceğinin örneklerini veriyor. Ayrıca zeka alanlarına göre doğada neler yapılabileceği konusunda bir tabloya da yer verilmiş. Örneğin sözel zeka alanları gelişmiş bir çocuğu doğada nasıl yönlendirmek gerektiği maddelerle yazılmış. Aslına bakarsanız, çocuklarla ilgili tüm eğitim ekollerinin ortak buluşma noktası DOĞA. Bizim zamanında hiç düşünmeden içine kendimizi atıverdiğimiz, ancak şimdi çocuklarımız için hayal olan doğa. Ya da hayal demeyeyim de, hayatın akışına yerleşememiş doğa. Sadeleşmek, doğaya dönmek, bizim içine doğduğumuz özgürlüğü onlara da tattırabilmek gerek.

Kitap mevsimlere göre doğada yapılabilecekleri ayrıntılı olarak ele almış. Ancak aktiviteye de boğmamış. Birkaç örnek üzerine yapılabileceklerden bahsetmiş. Her mevsime ait “birlikte okuyalım” bölümünde, mevsimle ilgili bilgiler verilmiş ki Yağız bu kısımları zevkle dinledi.

Zaman hızla akıyorken, Yağız gözlerimin önünde büyüyorken, yaz sıcakları bastırmış ve hala çalışmak zorundayken bu kitap bana iyi mi geldi yoksa kötü mü karar veremedim. Ama oğlumla başbaşa geçirebileceğim zamanların olabilmesini şiddetle istedim. Neyse ki ben olmasam da, annemle bahçede olabildiğini düşünmek içimi rahatlatıyor bir nebze.

Ben ağlamak istiyorum sayın seyirciler 😦 Ama sizin çocuğunuzla doğada geçirecek vaktiniz varsa ve ne yapacağınızı bilemiyorsanız, bu kitap tam bir rehber. Hemen alın, okuyun ve çıkın dışarı…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Okumalarım içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

26 Responses to Çocuğumla Doğadayız

  1. Berceste dedi ki:

    Iste tam da bu sebepten, cocuklarla birlikte yenilebilir bahce yapmak istiyorum. Onlarla doga gezileri yapmak istiyorum…

    Sizi su yazilara davet edebilir miyim? 😉
    http://berceste.blogspot.com/2012/05/etrafmzda-nelerin-var-oldugunu-ne-kadar.html
    http://berceste.blogspot.com/2012/04/bahar-ciceklerinden-taclar.html
    http://berceste.blogspot.com/2012/03/bahcelerinde-yenilebilir-bitkiler-olan.html

    Beğen

  2. Berceste dedi ki:

    Aaa bir de kitap onerim var size… Tubitak yayinlarindan. Dogadaki Son Cocuk!

    Beğen

  3. Nuran Kansu dedi ki:

    Çok teşekkürler.. Sevgiler. Nuran Kansu

    http://www.facebook.com/CocugumlaDogadayiz

    Beğen

  4. Geri bildirim: Yağızla Hayat’tan Bir Paylaşım « Çocuğumla Doğadayız – Nuran Kansu

  5. perilievren dedi ki:

    yaz kış demeden kızımın dışarda çok vakit geçirmesini sağlamaya çalışıyorum. doğada gezerken fazla müdahale etmiyorum, kafasına göre çiçeklerı suluyor, kelebek kovalıyor, toprakla oynuyor, kedilerı seviyor…ama sonuçta doğa artık hayatımızın önemli bir parçası değil sanki. yaptığımız hiçbirşey doğal değil qibi geliyor. sütü kutuda alıyoruz, peynirin nasıl yapıldığını bile çoğumuz bilmiyoruz. mesela ben hiç yeşil mercimek bitkisi görmedim (ınternet dışında)…çocuğum sütün fabrikada üretildiğine inanmaya başlamadan önce birşeyler yapmak istiyorum. bahsettiğin kitabı edineceğim:)

    Beğen

    • yagizlahayat dedi ki:

      Evet maalesef hayatımızın olmazsa olmazı değil doğa artık. Ama bu nasıl bir yalnızlaşmadır ilerde daha çok hissedeceğiz. Bir şeyler yapmak lazım. Bu kitap bir başlangıç olsun. Ah vakit, birazda sana ihtiyacımız var.

      Beğen

  6. Geri bildirim: Ve Yağız Ormanı Keşfetti :-) | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Bir Çekim Masalı… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Meraklı Minik | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Waldorf Yöntemiyle Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir? | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Adım Adım Gelişim Seti (9-36 Ay) | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Tabiat Tarihi Müzesi | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Sıradan Bir Pazar, Japon Bahçesi ve Kalehöyük Arkeoloji Müzesi | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Adım Adım Gelişim Seti (36-48 Ay) | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Havuz | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: Çocuklarla El Ele Ebeveynlik | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: Müzikolaj ve Orff Eğitimi | Oğlumu Büyütürken

  17. Geri bildirim: Yağız’ın Kitap Okuma Alışkanlıkları | Oğlumu Büyütürken

  18. Geri bildirim: Doğadaki Son Çocuk | Oğlumu Büyütürken

  19. ipekveannesi dedi ki:

    çok açıklayıcı, çok faydalı bir yazı olmuş… kızım için adımadım setini araştırırken blog’unuza rastladım. Bundan sonra takipçinizim 🙂
    oğluşunuzla sağlıklı mutlu günler dilerim

    Beğen

  20. Geri bildirim: Zeka Geliştirme Seti- Miniyup 5+ | Oğlumu Büyütürken

  21. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

Yorum bırakın