Yağız’ın Kitap Okuma Alışkanlıkları

DSC01692Yağız’ın hayatında kitap her daim vardı. Ona nasıl kitap okuduğumu anlatmıştım daha önce “Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir” başlıklı yazımda 🙂 O zamanlar daha 2 yaşında bile değildi. Büyüdükçe onun tercihleri de değişiyor, benim okuma biçimlerim de. O yüzden 4,5 yaşına yaklaşan oğluma nasıl kitap okuduğumu not etmek istedim buraya.

Artık daha uzun soluklu ve maceralı kitapları tercih ediyor oğlum. İçinde kötü karakterlerde olabilir, hatta olmalı ama sonunda iyiler kazanmalı 🙂 Buna yaz tatili boyunca okuduğum Hobbit’i ona da okumamı talep edip pür dikkat dinleyince iyice emin oldum 🙂

Yağız kitapları sadece okumuyor, onlarda yaşıyor. Yeni bir kitap aldığımızda, onu önce okumamı istiyor, sonra karakterlerini konuşturmamı. En sonunda da onları farklı konuşturabileceğimi söylüyor. Hatta bu konu da bir hayli ısrarcı oluyor. Yani biz o kitaba girip, anlatılmayan yönlerini de hayallerle çoğaltıyoruz. Sonra kitabı kapatıp karakterleri paylaştırıyor Yağız oğlan ve biz maceralara yelken açıyoruz. Bir sonraki aşamada ise, konuya uygun oyuncaklar giriyor devreye ve kitabı bir de tiyatroya dönüştürüyoruz 🙂 Bir anlamda Yağız için her kitap yeni bir proje demek 🙂

Son zamanlarda Anholt serisinin kitapları favorisi. Özellikle Picasso’yu ezberledi. Bunun yanında Küçük Findus, Hobbit, Mozart, Çocukların Koruyucuları ve Kapı Komşumuz Korsanlar favorileri. Çoğundan bahsetmedim henüz. Yazdıkça linklerini eklerim buraya.

Kitap107 Eve gelme ve uyku saati arasındaki zaman dilimi çok fazla olmadığından, eğer yeni bir kitap yoksa genelde uyku öncesi okuyoruz kitapları. Her kitabı okumamız en az üç aşamalı gerçekleştiğinden, -okuma, konuşturma, farklı konuşturma- ben olabildiğince kısa, Yağız ise olabildiğince uzun olanları tercih ediyor 🙂 Bazen uyumaya geçerken bende konuşacak hal kalmamış oluyor bu yüzden 🙂 Hikaye kitapları yanında hala favorisi belgesel kitaplar. Hikaye kitaplarını bir süre sonra ezberliyor ve sıkılıyor ama bir şeyler öğreten kitapların yeri başka onda. Mesela “deprem nasıl oluyormuş merak ediyorum, bir öğreneyim” diyor 🙂

Benimde uzun zamandır farkında olduğum ancak nereden başlayıp nasıl yapmalı karar veremediğim bir konuda yorum aldım geçenlerde. O kadar kitap yazısı yazıyorum ama blogdan faydalanmak isteyenlere yardımcı olacak bir yaş etiketlemesi yok ne yazık ki. Haliyle bu konuda uzman olmadığımdan ve hangi kitap hangi yaşa uygun karar vermem ne kadar doğru olur bilemediğimden erteleyip durdum bu konuyu. Şimdi ise en azından bir fikir vermesi açısından, Yağız’ın tercihlerine göre bir yaş gruplaması yapmaya karar verdim. Geriye dönük tarayıp, bu şekilde etiketlemek niyetindeyim, bakalım.

Son zamanlarda, bloğa Yağız’dan çok kitaplarını yazar oldum. Bu yazıyı da yazdım ki tam olsun 🙂

Yağız’ın kitap sevgisinde etkim olmuş mudur bilemiyorum. Ama bunun için elimden geleni yaptığım muhakkak. Umarım hep böyle gider ve kitaplar ona ışık olur ömrü boyunca. Hayallerini besler, ufuklar açar, kendi doğrularının olgunlaşmasında yardımcı olur.

Ve umarım başucunda  hep bir kitap olur uyurken…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Eğitim, Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

22 Responses to Yağız’ın Kitap Okuma Alışkanlıkları

  1. aysegul dedi ki:

    Cok guzelsiniz, merak ediyorum sadece, Yagiz okuyabiliyor mu annesi?

  2. Esra dedi ki:

    Olmaz olur mu? Bence sizin emeğiniz ve yönlendirmenizle aşılanmış bu sevgi 🙂 Yağız oğlanın kitapları yaşayarak okuması çok hoşuma gitti.. Sevgiler 🙂

  3. edaada dedi ki:

    Merhabalar;

    yazınızı keyifle okudum yine. Böyle güzel bir alışkanlığı bu yaşlardan verebilmiş olmanız ne güzel. Tebrikler. 28 aylık olan küçük kızım için ben de elimden geldiğince kitap almaya çalışıyorum. Bu konuda sizin yazdıklarınızdan da çok fikir alıyorum. Mesela geçen haftalar da Tombik Ay acıkınca , Hep Hayır Diyen aslan ve bir iki kitap daha aldım. Şİmdilik sadece Tobik Ayı Acıkıncayı okuyabildik. O da zorla. Ada sıkılıp kapatıyor kitabı sürekli. Hep aynı şeyleri okumak istiyor. Neredeyse 1 yıl önce aldığım Pepee’nın Duyguları, Hareketli Kitap Lunapark, Hareketli Kitap Evimiz vs. Bu kitaplardan da hep aynı sayfalar. Bu sayfalarda genellikle yiyecek ile ilgili:)) Aldığım bir sürü kitabın kapağını bile açmadı pıtırcığım daha.Her gece mutlaka yatarken kitap okuyoruz ama kitaplar hep aynı! Ama ben hala bir kitap kurdu yetiştirme konusunda ümitliyim:)

    • yagizlahayat dedi ki:

      Çocuklar tekrarlardan çok keyif alıyorlar. Ne güzel hangi kitaplara ilgisi olduğunu tespit etmişsiniz. Ona göre seçersiniz yeni kitapları. Bizler o yaşlarda herhangi bir kitaba maruz kalmadığımız halde seviyorsak okumayı, eminim onlarda sevecektir ilerde 🙂 Bir de o aylarda okumaktan çok kitap hakkında konuşmak, kitabı anlatmak daha ilgi çekici olabiliyor.
      Sevgiler.

      • edaada dedi ki:

        Doğru diyorsunuz: Büyük kızımın kardeşi yaşlarındayken kitap okurken bir videosu nu bulunca hatırladım geçen gün. Bir kitabı vardı. Çilek Kız En Lezzetli Pasta isminde.
        Her gece onu 3 kez okuturdu ve sürekli kitabın sonunu değiştirmemi isterdi. Ahh o en sondaki pastanın içine saat saklamaktan tutunda , neler neler ekleyerek okumuştum kitabın sonunu defalarca.bazen de bir gece önce ki okuduğum şeyleri ertesi gece hatırlamayıp farklı şekilde okuyunca kıyametler kopuyordu. Öyle değl yanlık okuyorsun diye:)) Sanırım iki kardeş aynı yoldan gidiyorlar:) Ben de kızlarıma kitap okumaktan çok keyif alıyorum. Hatta dün gece büyük kızım (9 yaşında) ile beraber uyuduk ve onun kitabını beraber okuduk. Böylece en azından onun okuduğu kitapların içeriğini takip etme şansım oluyor hem de okuduklarımızı tartışma fırsatı…

      • yagizlahayat dedi ki:

        O yaşlarda nasılda keyifli oluyordur okunan kitabı tartışmak 🙂 Bende heyecanla bekliyorum o günleri…

  4. Geri bildirim: Gizli Dünya Atlası | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Büyük Sır Mozart | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Bir Demet Öykü… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Bir Demet Öykü… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Her Şey Hakkında Sorular ve Yanıtlar | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Küçük Findus Kaybolunca | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Bilgi Hazinesi | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Tilki Avı | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Vivaldi-Çobanın Mevsim Yolculuğu | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Aydede | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Uyku Perisi | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: Bach-Şatoda Üç Saat | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  17. Geri bildirim: Bir Dolap Kitap’a Konuk Olmak… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

