Anaokuluna Veda…

MEZUNİYET1-001İki yıl oldu; kreşin kapısında, kafamda bin bir soruyla bıraktığımdan beri oğlumu. Bir köşede oturup hiç bir şeye karışmadan sessiz ve ürkek başlayan macerası, bir sürü arkadaşıyla koşuşturduğu ve keyifli zamanlarla dolu olarak bitiyor kısa bir süre sonra.

Büyüdü, değişti elbet. Gözlerimizin önünde bebeklikten, çocukluğa geçiverdi. Az daha kalsaydı diye içimizde bir sızı olsa da, büyüdüğü her basamak da heyecanlandırıyor bizi. Öğrendiği her yeni şey, sorduğu her beklenmedik soru bize gösteriyor zamanın ne kadar hızlı geçtiğini…

Her bitiş yeni bir başlangıç demek elbet…

Neyse, gelelim yıl sonu gösterilerine 🙂 Oğlum ve arkadaşları, Türkmen Kızı ile Silifke Yöresinden bir folklor gösterisi yaptılar bize. Öyle kısa bir sürede hazırlandılar ki, kocaman bir aferin onlara 🙂

MEZUNİYET2Yalnız oğlumun hangisi olduğunu anlamam biraz zaman aldı 🙂 O yüzden üzerine ismini yazdım ki bir daha karıştırmayayım 🙂

MEZUNİYET3Ardından da diplomalarını aldılar öğretmenlerinin elinden. Cübbe ve kepleriyle çok sevimliydiler hepsi de.

MEZUNİYET4Umarım hep böyle sevecen öğretmenleri, hep sevgi dolu arkadaşları ve hep mutlu olacağı seçimleri olur oğlumun.

Umarım üniversite mezuniyetlerini de görürüz oğlumun. Ama yavaş gelsin, tadını çıkaralım zamanın…

İlgili Yazılar :

 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Kreş Günlüğü içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to Anaokuluna Veda…

  1. Nurgül dedi ki:

    Maşallah Yağız oğlana. Allah nice mezuniyetlerini gösterir insallah 🙂 Bu arada sizi iki yıldır severek takip ediyorum bu süreçte oğlumu büyütürken fikirlerinizden cok faydalandım cok teşekkürler. Beklenmedik bir kardeşimiz oldu (bu arada küçüğümün adı da Yağız:)ve ben artık 26 aylık büyük oğlumla eskisi gibi ilgilenemiyorum bu durum beni cok üzüyor. Konuyla çok alakasız olacak ama iyi niyetinize sığınarak birşey danışmak istiyorum size. Adım adım setini sizde görmüştüm ama oğlumla yeterince ilgilenebildiğim için o zamanlar düşünmemiştim. Ama şimdi cok mu geç olur başlamak için ya da sorunumu çözer mi merak ediyorum. Oğlumun gelişimi gayet güzel ama onunla yeterince vakit geçiremediğim için tv alışkanlığı edindi ne yazıkki, kitapları sever, 200ün üstünde kitabımız var çoğunu ezbere biliyor, sayılarla arası iyi, konuşması düzgün ve akıcı, kaba motor becerileri cok iyi ama ince motor becerilerinde geriledi. Eskiden resim yapardık maalesef artık boya almak istemiyor eline. Cok uzun oldu ama nasıl bi çocuk olduğunu anlatırsam daha başka şeyler de önerebilirsiniz belki diye düşündüm. Bana yardımcı olursanız cok sevinirim. Sevgiler…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba Nurgül Hanım, Allah bağışlasın Yağız’ınızı 🙂
      Naçizane tavsiyem tv yi hayatınızdan tamamen çıkarmanız. Ne de olsa şimdi bir de bebek var. O da bebekliğinden itibaren maruz kalmış olmasın. Adım Adım bu aydan sonra çok şey farkettirir mi bilemedim. Ancak duyduğum- ama kullanmadığım- başka setler var. Örneğin Bardabas gibi. Bunlar ince motor gelişimine daha yönelik. Her ayın bir kutusu var ve içinden faaliyetler çıkıyor. Önce bir aylık bir kutu alıp beğenirseniz abone olabilirsiniz. Ahşap bloklar, legolar çocukların fazlaca vakit geçirebildiği şeyler. Resim için ısrarcı olmayın ama boya ve kalemler yakınlarında olsun. Özellikle kardeşi olunca içindeki duyguları, öfkeyi resim aracılığıyla. atmayı deneyebilir.
      Bir de belki kardeşinin ihtiyaçlarına onu da ortak ederseniz daha çok mutlu olabilir. Bezini getirmek, biberonunu tutmak gibi.
      Meraklı Minik alıyorsunuzdur sanırım ama almıyorsanız o da çok güzel zaman geçirtiyor.
      Ne tarz kitapları var? Büyüdükçe bilgi veren kitaplara daha çok ilgi duyup onlarla daha fazla vakit geçirebiliyorlar. Örneğin Keşfedin serisi ya da Tübitak kitapları gibi. Bir de bizim eğlendiğimiz “doğru mu yanlış mı” oyunu var. Oğlum hala çok sever. Bebekle ilgilenirken bile oynayabilirsiniz. Örneğin “Çam ağaçları hep yeşildir, doğru mu yanlış mı?” gibi.
      Aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğiniz başka birşey olursa seve seve cevaplayabilirim bildiğim kadarıyla.
      Sevgiler 🙂

      • Nurgül dedi ki:

        Yorumunuzu hemen okudum ama adamakıllı bir cevap yazabilmek için fırsat kolladım😊 tv sınırlı izliyor aslında 2 3 aydır. Telefonla da oynuyor ne yazıkki her ne kadar sınırlı olsada ve eğitici oyunlar oynasada. Ama bunların önüne geçemiyorum zaten biz başlattık birazcık kardeşini düşünmesin diye. bizi birarada gördüğünde cok ağlıyordu çünkü. şimdi kardeşinin varlığına alıştı Allah’tan ama yine de kriz anlarında işe yarıyor. Çok isterdim hiç tanışmasın, olmadı😔 meraklı minik alıyoruz 1 yasından beri çokda seviyoruz Tübitak’ın 3 6 yas arası hemen hemen bütün kitapları var cok severek okuduk. Aslında deniz kitap severliği açısından Yağıza benziyor, doymuyor kitaplara bir türlü. Hayvanları çok seviyor. Öyküsüz kitaplara tübitak dışında 2 3 yaş için önerileriniz olursa sevinirim. Ingilizceyi çok sevdi sanırım başlamak için yanlış bir kitap seçmişim, i spy tarzı kitapları sevdiği için almıştım ilk ingilizce kelimelerimi, sizinde kullandığını görmüştüm ama daha derli toplu az ve öz birşeye ihtiyacımız var sanırım. Oğlumun en büyük sorunu kendi kendine oyun oynayamaması. Belki bunun sorumlusuda benim artık ne kadar teşvik etmeye çalışsamda kendi kendine oyun kurmuyor. Duyusal havuzların bu anlamda yardımı olabilir mi sizce? Oyun kutularını bende düşünmüştüm deneyeyim olmazsa. Bunun dışında yapboz, kart, kutu oyunu tarzında önerileriniz olursada sevinirim. Sizi meşgul ettiğim için kusura bakmayın. Yardımınız için cok teşekkür ederim😊

      • yagizlahayat dedi ki:

        Merhaba,
        Kusura bakmayın atlamışım bu yorumu. Biz Keşfedin serilerini küçük yaştan beri kullanıyoruz. Tübitak kitaplarına benzer Mikado yayınlarının kitapları da var. Onlarda güzel. İngilizce olarak bizdeki en basit kitapta şu Smarty’s Book of Words . Kendi kendine oyun oynaması için bence daha küçük oğlunuz. Ancak sırf oyun değil, sizin işlerinizede katarsanız mutlu olacaktır. Mesela siz iş yaparken toz almak, yemek hazırlarken, malzemeleri katmak gibi.

  2. Geri bildirim: Ana Sınıfı Son Karne :-( | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Anaokulundan Çekimler :-) | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Kreşten Resimler (5,5-6 Yaş) | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 6 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 1-A Sınıfı Dans Gösterisi :-) | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

