Adım Adım Gelişim Seti (36-48 Ay)

Kitap32Uzun zaman olmuş bloğu güncellemeyeli, elim klavyeye gitmeyeli. Bugün bir arkadaşım arayıp söyleyince farkettim. Gerçi farkındaydım zaten de silkindim diyeyim. Aslında yazmak istediğim öyle çok şey var ki. Nereden başlamalı diye düşünürken uzun zamandır bahsetmek istediğim dergiler geçti elime.

Oğlum için 9 aylıkken almaya başladığımız Adım Adım dergisinin, 36-48 aylık bölümünden söz etmek ve bu dosyayı kapatmak istiyorum artık 🙂

Daha öncede söylediğim gibi piyasada bu dergilerle yarışacak bir yayın olmadığını düşünüyorum. Ancak gördüğüm eksikliklerden de bahsetmek istiyorum ki yanlış yönlendirmiş olmayayım kimseyi. Dergiyi yönetenlerde bir anne gözüyle nelerin beklendiğini görecek ve dikkate alacaklardır eminim.

Öncelikle söyleyeyim ki bu dergiyi almazsanız çok şey kaybetmiş olmazsınız. Fiyatı yüksek olduğundan satın alamayanların üzülmesini istemem. Ama ben aldığım için memnunum. Benim gibi neyi nasıl ne zaman sunacağınıza ilişkin bir rehber arıyorsanız ve birazda tembelseniz iyi bir seçim. Elinize hazır bir set geliyor. Yok siz çok araştırmacı, faaliyetçi bir anneyseniz burada sunulanların benzerlerini yapıyorsunuzdur. Ya da çok doğal bir anneyseniz ve hayatın içine çocuğunuzu başarıyla yerleştiriveriyorsanız, herşeyi doğal ortamda deneyimleme şansına sahip oluyorsa yavrunuz, ihtiyaç duymayabilirsiniz 🙂

Derginin giriş bölümünde, bu yaş dönemi için son derece önemli olan oyundan sözedilmiş. Bir ebeveynin oyuna nasıl katılacağı, oyunun nasıl çocuk tarafından yönlendirilmesi gerektiğinden bahsedilmiş. İtiraf ediyorum ki bunu okumasam ruh sağlığım bozulabilirdi 🙂 Sürekli ne yapmam gerektiğini söyleyen, ne söyleyeceğimi dikte eden bir çocuk vardı çünkü elimin altında. Neyse ki bu sağlıklı bir durummuş 🙂

Dergi, 9-36 aylık bölümden farklı olarak aydan aya değil, üç ayda bir ulaşıyor elinize. Bu hem kargo masrafından tasarruf hem de bu dönemde üç ayda çok farklılaşma olmadığından olsa gerek. Açıkçası ben bu uygulamayı sevmedim. Her ay gelmesi daha bir dinamizm katıyor çocuğa ve anneye. Çok kalın bir dergi elinize geçtiğinde, ya hemen tüketiyor ya da nasıl olsa daha üç ay var rahatlığına düşüp, dergiden yeterince faydalanamıyorsunuz. Yani toplamda dört dergi sahibi oluyorsunuz. Aslında dergi kendi içinde üç bölüme ayrılmış durumda. Ama bunu sonra yapalımı kabul etmiyor Yağız oğlan 🙂 Tek seferde gönderilecekse bile üç ayrı paket hazırlanıp, çocuğa öyle sunulmasının daha etkin kullanım sağlayacağını düşünüyorum.

adım adım1-001

Gelelim hediyelere. Bu setle gelen sevdiğim hediyeler olduğu kadar beğenmediğim şeylerde oldu. Adım Adım’ın artık markalaşması gerektiğini düşünüyorum ben. Gönderdikleri hediyelerin onlar adına basılmış, boyasından plastiğine kontrol edilmiş olması gerektiğini kanaatindeyim. Herhangi bir ucuzcu markette karşılaşabileceğim bir ürünün paketten çıkması hoşuma gitmiyor doğrusu. Ama bunun satış oranlarıyla ilgili olduğunu düşünerek, dergiye çok haksızlık etmek de istemiyorum. Zira sayıları da çok fazla değil. Talep arttıkça düzeleceğine inanıyorum.

adım adım4-001

İlk sayı ile birlikte gelen ahşap oyuncaklar, benim gibi ahşap meraklıları için çok keyifli. Biz bunları evdeki ahşap bebeklerimizle de kombin edip çok güzel vakit geçiriyoruz.

adım adım-001

Ayrıca her sayı da bir parça olmak üzere, toplam dört parçadan oluşan bir oyun halısı da gönderiliyor ki, bununla da epey eğlendik, hayaller kurduk, kendi hikayelerimizi yazdık. Yalnız iki parçasını fotoğraflamışım ama 😦

adım adım3-001Derginin çizimlerini, olayların basitliğini sevdim. Gönderdikleri kağıt oyunlarını zevkle oynadık.  Ama derginin açılan sayfaları çok kullanışlı gelmedi bana. Örneğin bir sayfada alt alta iki soru var ve cevap açılan kısımda. Daha ilkine bakarken açtığımızda, henüz bakmadığımız ikincinin de cevabını görüyoruz ki, bu da o soruyu anlamsız kılıyor. Sayfa yapısı üzerine biraz çalışılması gerekiyor zannımca. Bir de yapbozlar yaşa göre basit kalmış biraz. Ama resimlerini sevdim 🙂

adım adım5-001

Dergi içeriğinde genelde çizim yapma ve hayal kurma becerileri üzerine çalışılmış. Bizim çok sevdiğimiz bir kaç yeni hayal oyunumuz oldu sayelerinde.

adım adım2-001

Biz dergilerde biraz hızlı gittik sanırım ve 3.5 yaş civarı tamamladık. Oysa daha sindire sindire yapmalıydık. Bu yüzden bakamadığımız daha çok sayfası mevcut. Dediğim gibi ay ay gelseymiş iyiymiş 🙂 Hatta yazıyı yazarken yeniden göz gezdirdim de, hala bakmadığımız bölümler var. Yeniden elden geçirmeli.

Bunca yazıdan sonra, yazdığım eleştirilere rağmen, iyi ki tam zamanında karşıma çıkmış bu dergi diyorum ve emeği geçenlere buradan teşekkür etmek istiyorum.

Dergiyi incelemek ve abonelik için adres: www.adimadim.com

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Eğitim, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to Adım Adım Gelişim Seti (36-48 Ay)

  1. Ayça dedi ki:

    Evet ya o gönderdikleri oyuncakların kalitesinden ben de hiç haz etmezdim. Gerçi biz dergiyi bırakalı çok oldu. Yağız ve kreş konulu yazı yazacak mısın:) Beklemedeyim…

  2. Geri bildirim: Minikler Serisi | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Zeka Geliştirme Seti- Miniyup 5+ | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

