21 Ay…

İki yaşına yalnızca birkaç ay kalmışken, Yağız son hız konuşmaya başladı. Bizimle sohbet ediyor artık. Geçenlerde sabah 6.30’da uyanıp “Guguk kuşu erkenden ötüyo” deyince, uyku numarası yapan bizler, gülerek ele verdik kendimizi 🙂 Bu arada Yağız’ın yüzünde, -sanki bizi faka bastırmak için böyle söylemiş gibi- afacan bir gülümseme vardı 🙂

Bu ay en güzel söylediği söz “EVET”. O kadar sevimli söylüyor ki biz de sürekli “evet” cevabını vereceği sorular soruyoruz ona 🙂 Bir de kendi üretimi sözcükleri var. Mesela düştüğünde “pat yaptın” diyoruz ona, o da “pattım” diyor. “Yapmak” fiili fazlalık ona göre 🙂

Duygularını sözcüklerle ifade etmeye başladı bu arada. Korktum, sevdim, sıkıldım gibi.

Anlattığımız herşeyi defalarca tekrarlatıyor. Örneğin, sabah olunca güneşin doğduğunu, akşam olduğunda güneşin evine gidip aydedenin ve yıldızların geldiğini, akşam da onların eve gittiğini kaç kere anlattık hatırlayamıyorum. Sonra bu anlattıklarımızı oyun kurup orada tekrarladığını duymak çok güzel. Artık oyunlarımız da farklılaştı. Her birinin hikayesi var. Öğretmencilik, çiftçilik, itfaiyecilik vs. Hayvan ve legolarına araçları da eşlik ediyor oynarken.

Renkleri de ayırdetmeye başladı iyice. Zaten maviyi uzun zamandır gösteriyordu. Şimdi de kırmızı ve yeşili söylüyor, sarı ve turuncuyu ise -arada karıştırsa da- sorulduğunda gösterebiliyor.

İlk kez kütüphaneye gitti bu ay oğluşum. Ama yaş grubuna uygun pek kitap yoktu. Zaten ben kitaplardan çok ortamı görmesini istemiştim. Evde kütüphaneden daha çok kitabı var Yağız’ın 🙂 Çok kalabalık değildi. Ben Yağız’a kitap okurken birkaç çocukta bizi dinliyordu. Kütüphanede kitap okuma saatleri olsa, bir görevli çocuk kitaplarını okusa ne kadar güzel olur diye düşündüm. Çocuklara kitap sevdirmenin daha güzel bir yolu olabilir mi? Tıpkı “Mesajınız Var” filmindeki Meg Ryan gibi.

Daha birkaç aylıkken oğluma “tortikolis” teşhisi konmuştu. Uzun süre doktor kontrolünde verilen hareketleri yaptık ameliyata gerek kalmasın diye. Bir yaşına geldiğinde doktorumuz, artık endişelenecek birşey kalmadığını söyledi. Ancak boynu, özellikle yukarı doğru bakarken, hala sağa yatık duruyor ve gerildiğinde şişlik görünüyordu. Hep böyle kalmasından korkuyorduk ama bu ay artık tamamen düzeldiğini farkettik. Bu da bizi çok sevindirdi. Umarım PDA’sını da böyle atlatırız.

Bu ayda iştahı iyi sayılmazdı Yağız’ın. Ama ek gıdaya geçtiğinden beri yemeyi reddettiği, son birkaç aydan beri de ayran olarak tükettiği yoğurdu, çok severek yemeye başladı. Demek ki hiçbir yiyecek için ısrar etmemek gerekiyor. Zamanı gelince, vücudu ihtiyaç duyunca yemeye başlıyor.

Bugünlerde bize “Annecim, Babacım” diye hitap ediyor oğluşum. O öyle söylediğinde bizimde istediği hiç birşeye itiraz etme ihtimalimiz kalmıyor 🙂

İlgili Yazılar : 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Yağız özel içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

23 Responses to 21 Ay…

  1. hacer dedi ki:

    Ne güzel yazmışsın.Bende küçük bir şehirde yaşamanın eksikliğini yaşıyorum şu aralar.Şehir kütüphanesine gittim kızım için ama dediğin gibi oradaki kitaplardan daha fazlası bizde var :))
    meg rayn bahsettiğin filmini inanılmaz derecede severim.Defalarca izledim.Kitapçının dizaynını çok beğenmiştim.Canım memleketimde okulöncesi kitapları bulamıyorum,çocuk kitapçısı bulmak hayal……
    Benim tatlı cadım da yemek konusunda bana çok problem çıkatıyor,elimden geldiği kadar besleyici şeyler yedirmeye çalışıyorum.Çocuklar tercihlerini kendileri belirliyorlar ,bende üstelemiyorum artık…
    Ayyy daldan dala atladım.Kusura bakma..
    Sevgiler.

    Beğen

  2. Geri bildirim: 23 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: 24 Ay & Hoşgeldin 2 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 25 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 26 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 22 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  7. Pinar karakus dedi ki:

    Merhaba benim kizimda da pek kimsenin fark edemedigi, benimse anne olarak icimi kemiren tortikolisi var, size sormak istedigim cocuk ortopedistinizin adi ve iletisim bilgileri. Bana mail atabilirseniz cok sevinirim.tsk.

    Beğen

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba

      Çok geçmiş olsun. Yalnız ben Kırıkkale’de yaşıyorum ve o zaman muayene eden doktorda şimdi buradan gitti. Zaten düzenli bir takip de olmamıştı. Nereye gittiği hakkında da inanın bir fikrim yok. Gene de ulaşırım derseniz ismini verebilirim.

      Beğen

  8. duygu dedi ki:

    Merhabalar 5.90 gr doğdu oğlum ilk günlerinde sürekli başını sol tarafta tutuyordu bende sağ tarafa çevirirken bir sertlik olduğunu fark ettim Dr gittik ortopedi bölümüne gönderdi ve tortikolis olduğunu söylediler ve Fizyoterapi uzmanının sayesinde duzelttik oğlum şimdi 18 aylık çok şükür fakat sağ kulağı biraz kepçe ve yüzünde simetrik bozukluk var yani tortikolis olan bölge yüzün sağ tarafı sol tarafa göre daha küçük bu acaba normal mi çok üzülüyorum çok zor günler geçirdim darda kalan herkeze Rabbim ferahlık versin sevgilerle

    Beğen

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba
      Tortikolis tedavi edilmediği zaman yüz asimetrisi bozulabiliyormuş. Biz yaşamadık. Sizinki de belki geçici bir durumdur. Ama bence gecikmeden bu konuda uzman birine gösterin. Yaşı daha çok küçükken belki müdehaleyle düzeltilir ya da kendi kendine düzeleceğini söyler ve içiniz rahat eder.
      Acil şifalar diliyorum.

      Beğen

  9. Pınar Dörter Seçer dedi ki:

    Öncelikle deneyimlerini, okuduğunuz kitapları paylaşmanız çok güzel.Bu emekleriniz için size teşekkür eder, ayrıca sizi tebrik ediyorum.Fırsat buldukça yazılarını okumaya çalışıyorum.Ana okul, okul seçimi ile ilgili yazı göremedim.Tabi Atlamış da olabilirim.Bu konuda deneyimlerinizi paylaştığınız yI yazı var mı?Buradan da özelden de bilgi verebilirsiniz çok memnun olacağım.
    Saygılarımla.

    Beğen

  10. Sevgi Durmuş dedi ki:

    Torticollis için egzersizlere ne kadar süre devam ettiniz acaba?

    Beğen

    • yagizlahayat dedi ki:

      Üzerinden uzun zaman geçti tam hatırlayamıyorum. Bir yaşından sonra çok yapamamıştık diye hatırlıyorum.

      Beğen

      • Sevgi Durmuş dedi ki:

        Benim oğlumda da var malesef. Şuan 10 aylık. Gerek doktorlar gerekse fizyoterapistler iyileştiğini söylüyorlar ama başını hala sola eğik tutuyor bazen. Soruyorum alışkanlık diyolar. Hep böyle kalacak yüzünde asimetri oluşacak diye çok korkuyorum😢

        Beğen

      • yagizlahayat dedi ki:

        Çok geçmiş olsun. Bizde de durum aynıydı. Doktor düzeldi dedikten sonra uzun süre hala eğikti. Bu birkaç yıl sürmüş olabilir tam hatırlamıyorum ama şuan sorun yok. Sizde de böyledir endişelenmeyin

        Beğen

  11. Sevgi Durmuş dedi ki:

    İnşallah en kısa zamanda düzelir. Sürekli içimde bir sıkıntı var bu yüzden😞

    Beğen

  12. Sevgi Durmuş dedi ki:

    Egzersizleri tam olarak ne zaman bırakmıştınız?

    Beğen

Yorum bırakın