19 Ay…

Günler su gibi geçiyor. Daha 18 ay yazısını yeni yazmıştım sanki. Oysa bugün 19 ayını doldurdu Yağız.

18 ay kontrolümüz vardı bu ay. Öncesinde sağlık ocağındaki son aşısını oldu. Karma aşı imiş. Sonra da Hepatit A aşısı yapıldı. İnsan başına gelmeyince bilemiyor pek çok şeyi. Bu aşılarla ilgili ne çok spekülasyonlar varmış. Biz doktorumuza tamamen güvendik ve hiç araştırmadık. Şimdi ise daha önce yaptırdığımız Rota virüs aşısıyla ilgili kafamda soru işaretleri oluştu. Pek çok kişi karşıymış bu aşıya. Ama artık bizim için yapılacak birşey yok. Umarım pişmanlık duymamız gereken bir yan etkisiyle karşılaşmayız.

Boyu 87 cm. olmuş oğlumun. Üst sınırlarda gidiyor. Ama kilosu 10,5 ve doktor az olduğunu söyledi. İştahı gene azaldı bu günlerde. Çinko takviyesine başladık. Vitamin vermekle doğru mu yapıyorum emin değilim ama doktora güvenmekten başka çaremiz yok maalesef.

Bu ay Yağız sinirlenince kendine vurmaya başladı. Doktorumuz bunun normal olduğunu, 3-4 ay sürüp geçeceğini, o anlarda yapma demek yerine dikkatini başka yönlere çevirmeye çalışmamızı söyledi. Ama bu pek mümkün olamıyor. Özellikle elinde bir oyuncakla kafasına vuruyorsa müdehale etmemiz gerekiyor. Bu konuyu Nurturia’da sorduğumda da tecrübeli annelerden farklı yanıtlar geldi. Bazıları hiç ilgilenmeyerek atlattıklarını söylüyor, bazıları ise engel olup sakinleştirmeye çalışın diyor. Sanırım iki yaş sendromu denen döneme girdik bizde. Bu da geçecek…

Yapboz, bultak, lego gibi oyuncaklarla ilgilenmeye başladı artık Yağız. Bultak ilk alındığında hiçbirini yerleştiremiyordu ama şuan büyük bir hızla ve adlarını da söyleyerek atıyor içine. Altıgen, üçgen, kare, yıldız, daire ve ay şekilleri var üzerinde. Her oyunun içinde hayvanları var muhakkak. Mesela legolarla oynuyorsa hemen izlemeye geliyor arkadaşları 🙂 Ev hayvanat bahçesine döndü bu arada.

Altında, üstünde, önünde, arkasında gibi kavramları anlayabiliyor artık. Ayrıca vücudunun bölümlerini de öğrendi iyice.

Müzik giderek daha çok ilgi alanına giriyor. Heran şarkı söylememi istiyor. Eğer ki sallanmaya başlamışsa hemen bir şarkı bulmalıyım. Tabi hepsini de beğenmiyor. Sonunda hoşuna giden birşey bulabilirsek gülerek ritim tutuyor karşımda.

İlk kez saklambaç oynadık bu ay. Ama iki kişiyle zor oldu. Ben onu saklıyorum, daha sayarken arkamda beliriyor. Geri götürüyorum, o tekrar geliyor. İkimizde çok eğleniyoruz bu süreçte. Gülüyoruz sürekli. Artık enerjisini dışarı atacak oyunlar istiyor. Alışveriş merkezlerinde bir o yana bir bu yana koşturmak çok hoşuna gidiyor.

İlk tanıştığı kişilerde önce bir çekinme yaşasa da, çabuk alışıyor ve sonra tüm sevimliliğini gösteriyor. Sanırım canayakın bir çocuk olacak. Kullandığı kelimeler de daha anlaşılır olmaya başladı son günlerde. Herşeyin adını öğrenmek istiyor ve defalarca tekrarlatıyor.

24 Şubat 2011 de yeni bir bebek katıldı aramıza. Can arkadaşım Özlem doğum yaptı ve “Ilgın” adında bir kızı oldu. İyi ki doğdu prenses. Yağız ise ilk defa beni kıskandı. Onunla ilgilendiğimi görünce içli içli ağladı. Bugüne kadar kimseyi kıskanmaması için özen göstermeye çalıştım ama biz yetişkinlerin doğasında bile var bu duygu. Kıskanmayı ve bununla baş etmeyi öğrenecek oda kuşkusuz. Ve tabi sevginin paylaşıldıkça çoğaldığını da…

Şuan dışarıda yazdan kalma bir gün var. Bu sene bahar erken gelsin istiyorum. İşe başlamadan oğlumla dışarılara atalım biraz kendimizi. Ben gene gün saymaya başladım 😦 Sanırım hiç bir zaman yetmeyecek Yağız’la olmak. Bakalım nasıl atlatacağız bu süreci…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Yağız özel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

12 Responses to 19 Ay…

  1. ada-doğa dedi ki:

    Merhabalar
    Benim minnoş kızım da 3 ağustos 2009 doğumlu…Sizi blogcu anne de yorumlardan görmüştüm.benim 25 ocak 2006 doğumlu bir de oğlum var.bizim sitemiz şimdilik blogspotta ama ne yapacağıma karar veremedim daha…acaba başka sitelerden mi yararlansam diye ama bu yasaklar bezdirdi bizi….Ama minik çok tatlı maşallah…Siteniz de çok güzel bayıldım…sizi takibe aldım…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Beğenmenize çok sevindim. Ne güzel yaşıtlarmış çocuklarımız. Yarın birgün aynı şeyin wordpress’in başınada gelmeyeceğinin garantisi yok maalesef. Umarım yasaklar bir an önce kalkar.

  2. adaarslan dedi ki:

    merhaba
    bloggera alışan için başka yere geçmek zor tabi…2008 de blogger yine kapandığı zaman wordpress den hesap açmıştım,bilgilerimi buraya kaydetmiştim.Şimdi tekrar hesabımı açtım,bilgilerimi içe aktar yaptım ama bana burası çok karmaşık geldi…ekranın sağ tarafına takip ettiklerimi veya istediklerimi nasıl yerleştireceğim bana yardımcı olabilir misiniz?şimdiden sağolun…www.adaarslan.wordpress.com

    • yagizlahayat dedi ki:

      Bende çok iyi değilim bu konuda. Hala öğrenmeye çalışıyorum. Yardımcı olmaya çalışayım. Görünüm-Bileşenler bölümünde hazır bileşenler mevcut. Oradan tutup sağ sütuna taşıyorsunuz. Eğer link eklemek istiyorsanız sol sütunda Bağlantılar-Add new kısmı var. Oradan link eklenebilir. Daha başka sorunuz olursa da yardımcı olmaya çalışırım ama bu günlerde fazla giremiyorum nete. Cevabım geç gelebilir.

  3. MeraklıCüce dedi ki:

    Cok özendim saklambaç oynamanıza, kikirdemeleriniz gözümde canladı.
    Ahh ahhh onlarla vakit hiçbir zaman yetmeyecek tabi ama insan alışıyor. Ya da alışmasa da kabulleniyor. Merak etme herşey güzel olacak 🙂

  4. Geri bildirim: 20 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 22 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 23 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 24 Ay & Hoşgeldin 2 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: 21 Ay… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

