18 Ay…

Yağız artık 1,5 yaşında. Ve ben öğrendim ki annelerin kalbi dışarıda atarmış. Her gün yeni bir şey öğreniyorum ve “işte annelik bu demek” diyorum. Sanırım anneliğin tarifini noktalamak mümkün değil. Her cümlenin sonu 3 nokta (…) Tıpkı aşkın tarifi gibi…

Artık söylediğimiz her şeyi anlıyor oğlum. Koray’la aramızda onun yaptığı bir şeyi konuşuyorsak, hemen aynısını yeniden yapıyor. Bazen de anlattığımız için sinirleniyor 🙂 Babası ona kızdıysa gelip bana işaretlerle anlatıyor 🙂

Yağız doğduğundan beri televizyon izletmiyoruz hiç.  Sadece bir yerlere gittiğinde görüyor ve çok ilgisini çekiyor. Geçenlerde “Emziren Anneler Grubunda” tartışıldı bu konu. Fransa’da 0-3 yaş grubundaki çocuklara yasaklanmış. Kontrolü nasıl yapılıyor bilemiyorum tabi. Ama ister çizgi film, ister müzik, ister bebek kanalı olsun, uzmanlar televizyonun çocuğun beyin gelişimini olumsuz etkilediği görüşünde. Umarım daha uzun süre uzak tutabiliriz onu.

Yağız bu ay büyük-küçük kavramlarını öğrendi. Küçük (cücücü), büyük (büüüb) ya da kocaman (coook) diye ifade ediyor. Bir de saymaya merak sardı. Her şeyi saymamızı istiyor. O’da kendince sayıyor. “İdi,idi, idi” ya da “hüc, hüc, hüc” diye 🙂 Geçenlerde takvimdeki sayıları saymamı isteyen Yağız’a 1-2-3-4 diye saydım ve oda “bes” diye sorar bir ifadeyle baktı bana. Ardından da 5’i göstererek “bes hooda” dedi 🙂

İçinde sevdiği hayvanların olduğu bir kitap almıştı geçenlerde Koray. 5’e kadar sayılıyor hayvanlar. Sanırım oradan rakamları öğrendi.

Her gün bir bebeğin ne kadar zeki olabileceğine hayret etmemizi sağlıyor oğlum.

Bu ay dergilerimize yenisi eklendi. “Bilim Çocuk” da alıyoruz artık. Gerçekten harika resimler var içinde. Biz bile pek çok şey öğreniyoruz. Meraklı Minik’te, Bilim Çocuk’ta tam arşivlik dergiler ama ortasından sayfaları çıktığı için saklayamıyoruz ne yazık ki. Tabi Yağız’ın yaş grubu için çıkarılmıyor bu dergiler, o yüzden kusur sayılmaz. Ama belki zımba yerine dikiş olsa daha dayanıklı olur. Çok mu şey istemiş oluruz Tübitak’tan? 😉

Adım Adım” dergisinden daha önce bahsetmiştim. Yağız artık onunla daha fazla ilgileniyor ve etkileniyor. Örneğin bu ayın konusu “giysiler”. Sayfalardan birinde dışarı çıkmak için hazırlanan bir çocuk var. Hep ağlayarak giyinen ve çıkan oğlum, o sayfayı okuduktan ve giyinirken ondan bahsettikten sonra, ilk defa ağlamadan çıkabildik evden.

Bir de kasetlere merak sardı bu ara. Çekmeceden alıyor onları, diziyor ve adlarını soruyor. Söylediklerimizi ezberliyor ve istediğimizde getiriyor. Yemekten sonra da babasıyla müzik dinliyor. Bu eğlenceyi kaçırmamam içinse diliyle damağı arasında bir melodi tutturarak benimde yanlarına gitmemi istiyor. İlerde hangi tarz müziklerden hoşlanacağını merak ediyorum doğrusu.

Sadece emerek uyuyabilen oğlum bu ay birkaç kez masal dinleyerek uyumayı seçti. Şu sıralar favorisi olan “Değnek Adam“ı masal şeklinde anlattım. Dinlerken bir de baktım uyuyakalmış. Ama dün akşam Mulan’ı anlatırken, tam uyuduğunu sandığım sırada “Şang hücuuuum” diye bağırdı 🙂 Sanırım daha heyecansız hikayeler seçmem gerekiyor uyku için.

Bu ay iştahı gene kapandı oğlumun. Dişleri huzursuz ediyor. Sadece portakal suyu, ayran gibi sıvı gıdalara ilgisi var. Bir de dişlerine flor-vernik sürüldü hekim tarafından. Çürümelerini engelleyecekmiş. Birkaç uygulama daha yapılması gerekiyor ama yeni çıkanların uzaması için biraz bekleyeceğiz.

Hafta sonu uyandığımızda lapa lapa kar yağıyordu. Yağız oğlanın ilk karı. Çok heyecanlandı pencereden bakarken. Ama kartopunu eline almak istemedi. Dışarı çıktığımızda da bıraktığım yerden hareket edemedi. Yani pek hoşlanmadı kar olayından 🙂

Keyfi yerinde olduğunda görmelisiniz bir de Yağız’ı. Öne doğru hafif eğilerek efe efe yürüyor ve yüzünde afacan bir gülümseme beliriyor. Şımarık oğluşum benim 🙂

Adım Adım dergisinin bu ay ki sayısında,

“18. ay çocuğunuzun daha önceki aylarda öğrendiklerini pekiştirdiği ve yeni beceriler edindiği, gelişiminde atılımlar yaptığı bir aydır. Serpilip büyürken attığı bu adımlar çevresi tarafından fark edilecek derecede belirginleşir.”

deniyor. Biz hissetmeden öğrendiği şeyleri fark etmek gerçekten heyecan verici. Bir bebeğin gelişimini yakından izleme fırsatını bulabilmekte çok güzel bir deneyim. Bizi sürekli kendimizi geliştirmeye, daha doğru hareket etmeye, iyi birer örnek olabilme konusunda çaba sarfetmeye sevkediyor. Kısacası biz onu büyütürken oda bizi büyütüyor.

Bakalım bu birlikte büyüme serüveninde bizi daha neler bekliyor…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Yağız özel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

13 Responses to 18 Ay…

  1. bebek dedi ki:

    Allah bağışlasın. Maşallah

  2. kadriye erkek dedi ki:

    azim ve sabrına hayranım, muhteşem anne…)) çocuğunu istediğin gibi büyütebilmek ne kadar güzel birşey…

  3. Geri bildirim: 19 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 20 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Fatma Betül ermis dedi ki:

    Allah bağışların oğlun pekbi sevimli Allah anali babali büyütsün ve her türlü mutluluğu birlikte yasayın Betül ermiş

  6. Geri bildirim: 22 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 23 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: 21 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  9. ayse a. dedi ki:

    merhabalar,oglum icin neler ogretebilirim diye ararken size rastladim☺ okuma yazma kartlari hazirlamissiniz, bu konuda bilgi edinmek istiyorum, faydasi oldu ogrenebildi mi okulda zorluk yasar diyorlar sizde bahsetmissiniz olabilir diye cekincelerim var demissiniz neler onerirsiniz bana engin tecrubelerinize talibim..

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba,
      Ben biraz geç hazırladığım ve düzenli gösteremediğim için çok fayda göremedim. Ama düzenli yapılırsa faydalı olacağını düşünüyorum. Zaten amaç okuma öğretmek değil. Beyin cimnastiği yaptırmak .-) Okul için aynı şeyi düşünmüyorum artık. Özellikle 1. sınıf çok zorluyor öğrenciyi. En azında okuma bilirse sadece yazmaya vakit harcayacaktır ve daha mutlu olacaktır 🙂

Bir Cevap Yazın

