17 Ay…

Hastane odasında gözleri gözlerime değeli oğlumun, 17 ay olmuş. 17 yorucu ama bir o kadar da güzel ay. Bir bebeğin gözlerinizin önünde geliştiğini, serpildiğini, küçük bir adama dönüştüğünü izlemek gerçekten heyecan verici. Her ne kadar genetik faktörler ve doğumdan gelen kişilik özellikleri olsa da, elinizde sizin tarafınızdan şekillendirilmeyi bekleyen bir insan var. Bu çok büyük bir sorumluluk. Düşününce ürpertiyor insanı…

Yağız artık koşar adım gidiyor her yere. Tüm gün neredeyse hiç oturmuyor.

Günde bir kere uyuyor uzun zamandır.  Bu da 1-3 saat arası değişiyor. Akşamları da 8-9 arası banyosunu yapıp uyuyor.

İştahı çok iyi olmasa da, çok da kötü değil. Sevdiği birkaç yiyecek var. Sabahları menemen ve portakal suyunu severek bitiriyor. Hurma ve kuru üzüme hiç itiraz etmiyor. Narı çok seviyor. Bu ay ki favori yemeği irmikli şehriye çorbası. Çorbayı da kendi içiyor artık. Ayrıca bardaktan ayran ve portakal suyunu da yardımsız içebiliyor.

Bu ay ahşap bloklarıyla daha çok oynamaya başladı. Üç ve daha fazla küpü üstüste koyabiliyor. Onlardan küçük araba ve evler yapıp hikayeler uyduruyoruz birlikte. Mesela küçük araba anneannesini evinden alıyor, köprüden geçirerek Yağız’a getiriyor 🙂 Bir de bu bloklar sayesinde mavi rengi öğrendi Yağız. Blokları verirken renklerini de söylüyorum genelde. Gene birgün oynarken tişörtümü göstererek “mavi” dedi 🙂 Yeni birşeyler öğrendiğini görmek çok zevkli. Ve tabi ki o ilk anda yanında olabilmek… Bir kez daha şükrediyorum bunun için.

Babasıyla bilgisayardan çitalarla ilgili belgesel izlemeye bayılıyor. Ayrıca hareketli oyunlar hoşuna gidiyor. Birlikte koşmak ya da saklanıp birden ortaya çıkmak kahkahaya boğuyor onu. Bir de bazanın açılmasına bayılıyor. Etrafında “ooo ooo” diye birkaç tur atıp hemen babasını almaya gidiyor. Eh onunda bu eğlenceyi kaçırmaması lazım 🙂

Ona kızdığımızı anlıyor ve oda sinirli hareketler yapıyor. Bazen de gelip sokuluyor bize. Bugün daha önce aldığımız ama denemediğimiz bir montu giydirdiğimde dönüp sarıldı bana. Çok şaşırdım. Beğendi ve beğenisini sarılarak ifade etti.

Çok işçimen oldu bir de bu ay. Kahvaltılıkları buzdolabından çıkarmama yardım ediyor. Götürüp masaya koyuyor. Ama işin kötü yanı dolap hiç kapanmasın istiyor. Ondan istediğimiz şeyleri alıp getiriyor bize. Ortalıkta gördüğü tabakları götürüp mutfak tezgahına bırakıyor. Artık sırtım yere gelmez benim 🙂

Ve kitaplar. Bu ay da sabah ilk kitaplarla başladı güne. Hikayelerinin birinin sayfasını yırttığından beri -isteyerek değil tabi- sadece bir kitap almasına izin veriyoruz kitaplıktan. Onu yerine koyup yenisini alabiliyor. Ama hangisini alacağına karar vermesi çok uzun sürüyor. Tek tek hepsini çıkarıp bakıyor. Bu günlerdeki favori kitabı ise “Değnek Adam”.

Bu ay bir de yeni yıl vardı tabi. O saate kadar bekleyemese de dedesiyle çok eğlendi. Masada duran Noel Baba mumluklarından gözlerini alamadı. Kendi dilince “Noba Noba” dedi durdu.

Bu aydan düşülen notlar bu kadar tarihe. Bir daha ki aya görüşmek üzere … 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Yağız özel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

12 Responses to 17 Ay…

  1. Derya dedi ki:

    ne güzel… maşallah. darısı başımıza.

  2. Pino dedi ki:

    Minik okurumuza sevgilerimizi yolluyoruz:D Öpücükler kocaman:D

  3. Pino dedi ki:

    Editörümüze ilettim:D İleride belki de olur çita konusu ben de çizerim:D

  4. Geri bildirim: 18 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 19 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 20 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 22 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: 21 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  9. jale dedi ki:

    Blogunuzu az önce nurturiadan öğrendim.Esinperisi olarak sorduğum bir soruya cevap verdiniz. Kendimi okumaktan alamıyorum.Çok güzel paylaşımlar var.Tebrik ediyorum.Kendim de henüz yeni başlamış bir blogcu olarak daha ne kadar yol katetmem gerektiğini gördüm. Kolaylıklar diliyorum.

Bir Cevap Yazın

