Vesta-Linnea ve Canavar Anne-#1

kitap574Ve Yağız büyümüştü. Ama annenin aklı hala resimli kitaplardaydı. Vesta Linea’yı görünce mutlaka benim (pardon Yağız’ın :-)) olmalı diye düşündü. Tereddütlü de olsa attı sepete. Neyse ki Yağız da çok sevmişti. Hemen devamı da alınmalydı 🙂

İşte Vesta Linea bize böyle geldi 🙂 Sanırım Yağız’ın büyüyor olmasının en sarsıcı yanılarından biri benim için, resimli kitaplara veda ediyor olmamız. Neyse ki arada özledim diye getiriyor onlardan da, seviniyorum 🙂

Bu kitabın çizimlerine tek kelimeyle ba-yıl-dım. Konuları da çeşitli duygu durumlarını içeriyor. Mükemmel olmadan, hepimizin başına gelen, gelebilecek olan durumlar bunlar. Kumkurdu’nun daha küçükler için yazılmış versiyonu gibi.  Bir Finlandiya Edebiyatı olması da, almam da etkin oldu elbet 🙂

Serinin ilk kitabı Vesta Linnea ve Canavar Anne. Kitap bir isyanla başlıyor.

“Hayııııırrrrr! İstemiyorum!”

Cama uzanan ağaç dalındaki sincap korkar bu kükremeye 🙂 Dışarı çıkmak için külotlu çorap giydirmeye çalışan anne, tüm tatlı diliyle kızını razı etmeye çalışır.

“Yardım etmemi ister misin?”

Vesta Linnea hırladı.

“Lütfen ama,” dedi annesi. “Ne istiyorsun? Ben mi giydireyim, yoksa kendin mi giyeceksin? İstersen kendin giyebilirsin.”

“Hiçbirini istemiyorum.”

“Böyle bir seçenek yok.”

“Külotlu çoraplardan nefret ediyorum!” dedi Vesta Linnea.

Bunu annesi de biliyordu. Bacaklarından düşüyor, insanı rahatsız ediyordu. Zaten bildiğin şeyi söylemenin ne anlamı vardı ki?

kitap575Sonunda annenin sabrı tükenir ve “Sus” diye bağırır. O ara Vesta Linnea özür dilemekle itiraz etmek arasında gider gelir. Sonraki sessizlik oldukça gergindir ve anne öfkeyle odadan çıkar. Giyinip annesinin yanına gittiğinde anne hala öfkelidir ve yol boyunca gerekmedikçe konuşmaz. Eve döndüklerinde anne hala üzgün görünüyordur. Vesta Linnea odasında porselen çay takımıyla oynamaya başlar. Pencere pervazına dizdiği fincanlardan biri, annesinin odaya girmesiyle yere düşer. Vesta Linnea ağlamaya, annesi söylenmeye başlar. Annesi öfkeyle kırıkları toplarken, Vesta Linnea yapıştırılabilir diye ağlamaya devam eder ve “seninle yaşamak istemiyorum” der  annesine. Annesi “Öyle mi?” der ve çıkar. Vesta Linnea ise ağlaya ağlaya uyuyakalır.

Eve dönen Viktor (annesinin kocası) ve Axel (ağabeyi) neler olduğunu anlamaya çalışırlar.

“Ben dünyanın en kötü annesiyim.” diye ağlıyordu anne mutfakta. Viktor’a sarılmışt. “Aslında hiç çocuk sahibi olmamalıydım! Ben canavar bir anneyi,” diye burnunu çekti. Viktor onu teselli etti.

Uyanan Vesta Linnea annesini sorar ve gidip kanepenin ucuna oturur. Birbirlerinden özür dileyip kucaklaşırlar. Anne hissettiklerinden bahseder ve fincanı yapıştırmayı teklif eder.  Sonrada şöyle der:

“Senin yaptığın her şeyden her zaman hoşlandığımı söyleyemem. Ama seni her zaman seviyorum.” Vesta Linnea başını salladı. O da annesi için öyle düşünüyordu. “Anne yaptıklarından her zaman hoşlanmıyorum ama seni her zaman seviyorum!” dedi.

kitap576

Tüm okunulan çocuk eğitimi kitaplarından sonra, tüm seçenekleri deneyip de çaresiz kalındığında gelinen noktayı çok güzel ifade etmiş kitap. Öfke de insani bir duygu. Yeter ki telafi edilebilsin. Bu aralar benim de en muzdarip olduğum konu bu. Keşke söylendiği kadar da kolay uygulanabilse…

Ha bu arada çizimlerin muhteşem olduğunu söylemiş miydim 🙂

Serinin Diğer Kitapları:

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Vesta-Linnea ve Canavar Anne-#1

  1. özlem sen dedi ki:

    Lütfen beni mail listenizden çıkarın sizden mail almak istemiyorum

    Özlem şen

    • yagizlahayat dedi ki:

      Özlem Hanım merhaba
      Bunu ben yapamıyorum. Size gelen mailin altında, artık mail almak istemiyorum diye bir seçenek olması lazım. Oraya basabilir misiniz?

  2. Geri bildirim: Uyu Artık Vesta-Linnea!-#2 | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Vesta-Linnea ve Sevgili Köpeği | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Vesta-Linnea Çok Üzgün- #4 | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Vesta-Linnea Ayışığında- #5 | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

