İyi ve Kötü Nedir?

kitap556Felsefe, bizim çok da hayatımızda olmayan, ne olduğu üzerine pek de düşünmediğimiz bir alan. Lise de gördüğümüz, üzerinde fazlaca durmadığımız bir ders. Oysa ki felsefe hayatın kendisi. Doğru sorular sormak, cevabı olmasa da üzerinde düşünmek, sorgulamak benim biraz geç keşfettiğim bir alan. Çocukluğun temelinde yer alan sorgulama güdüsünü beslemek için, bu kitaplar tam bir rehber.

Bu kitabın konu başlıkları, Yasa, Nezaket, İtaat, Konuşma, Özgürlük ve Cömertlik.

Kitabın ilk sorusu şöyle:

Aç kalmamak için çalmaya hakkın var mı?

Hayır, çünkü çalmak kötü bir şeydir.

Evet ama…

Çalmanın kötü bir şey olduğunu kim söyledi?

İyi ve kötü hakkında farklı fikirlerimiz olamaz mı?

Neden kötü bir şey yapmayasın?

Hayat hep iyi şeyler yapmamıza mı izin verir?

Eğer benim yemeğim başkalarının yemeğinden azsa, evet.

Evet ama…

Sana yatacak kadar yemeğin varsa daha fazlasını neden istiyorsun?

Hepimiz aynı şeylere sahip olabilir miyiz?

Neden dünyadaki herkes aynı şeylere sahip olmak zorunda olsun?

Sorunun başka yanıtları da verilmiş ve çocuğun farklı açılardan görmesi sağlanmış. Sonrasında da bir açıklama ve ardından bu soruları neden sorduğuna dair açıklamalar yer almış.

kitap557

Başkalarına kibar davranman gerekir mi? sorusu ise şöyle toparlanmış:

Büyükler senin kibar olmanı ister, ama aslında kendileri de her zaman kibar değildir. Peki, neden senden bunu isterler? Neden kibar olmak gerekir? Bunun pek çok nedeni vardır: Başkaları sana kibar davranır. Ve bunu, senin de onlara kibar davranman ya da sevgini sunman için yaparlar. Ama aslında nazik olmak bu kadar da kolay değildir. Her zaman nezakete ihtiyaç duymayız; kimi zaman hayat kibar olmamıza izin vermez. Ve bizim kötülüğümüzü isteyenler bazen nezaketimizi zayıflık olarak görürler. Bir gün, daha asil bir dünyada yaşamak için nezaketi bir değer olarak aşılamak gerekir mi?

Annenin ve babanın sözünü her zaman dinlemen gerekir mi? sorusunu neden sorduğunu ise şöyle maddelendirmiş:

  • Bir yetişkinle çekinmeden konuşmayı öğrenebilirsin.
  • Ebeveynlerimin yerinde ben olsam ne yapardım sorusunu kendine sorabilirsin.
  • Her çocuğun, kendisine bir yol çizmesi için ebeveynlerine ihtiyaç duyduğunu kabul etmelisin.
  • Küçük olmanın bir fikir sahibi olmana ve etrafında olanları anlamana hiçbir zaman engel olmadığının bilincine varabilirsin.

Kitaptaki diğer sorular ise şöyle:

Her şeyi söylemen gerekir mi?

Her zaman her istediğini yapman gerekir mi?

Başkalarına yardım etmen gerekir mi?

kitap558

Kitap, tasarımı, kağıt kalitesi ve kullanışlılığı ile de göz dolduruyor. Serinin daha ince kitapları da var ama ben daha kalın ve ayrıntılı olanları tercih ettim almak için. Yazdıkça alta ekleyeyim linklerini.

Serinin Bizdeki Diğer Kitapları:

Bir Dolap Kitap’ta da bahsedilmiş elbette bu seriden🙂 TIK TIK

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to İyi ve Kötü Nedir?

  1. Geri bildirim: Ben Neyim? | Oğlumu Büyütürken

  2. Geri bildirim: Özgürlük Nedir? | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Duygular Nedir? | Oğlumu Büyütürken

  4. nurayomer dedi ki:

    Merhaba
    Akıllı bebekler akademisi kitabını ararken sizin bloğunuzu keşfettim. Çok beğendim .
    ‘Bilginin sadakası öğretmekmiş’ sadakası verilen her şey sahibine çoğalarak geri döner. deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim
    Sizden bir ricam olacak akıllı bebekler akademisi kitabını çok merak ediyorum fakat kitaba ulaşamıyorum bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz
    (Açıkcası bu tarz siteleri kullanmayı çok iyi bilmiyorum hatta hiç bilmiyorum )

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba Nuray Hanım. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Akıllı Bebekler Akademisi kitabını bende çok zor bulmuştum. Sonra yazarıyla iletişime geçtim ve o beni yönlendirdi. Yeni basımı hakkında bilgi verdi. Dilerseniz sizde iletişim kurmayı deneyin

Bir Cevap Yazın

