Süper Kahramanlar Yüksekten Korkmaz

Kitap499Çocuk” kitabını çok sevince, yazarın diğer kitabı olan “Rose” ile birlikte bu kitabı da almıştım. Çocuk kadar etkileyici olmasa da, daha uzun soluklu bir kitap bu. Eh süper kahramanlara meraklı bir çocuğunuz varsa, daha kapakta onu yakalaması işten bile değil 🙂

Kitabın kahramanı ikinci sınıf öğrencisi olan Maurice Ackerman adında bir çocuk. Üç yaşından itibaren bir süper kahraman olduğunu düşünen Maurice, çalışmayan asansörü çalıştırarak, komşuları Bayan Polenta’yı poşet taşımaktan kurtarıp hayatını kurtardığını düşünmektedir.

Kendini cadı sanan, adı Myriam olan bir kardeşi, sıradan bir ailesi, sıradan bir yaşamı olan bir çocuk Momo. Okuldaki derslerin işine yaramayacağını düşünen Momo’yu okula bağlayan ise Juliette Baccara adlı bir kız.

Birgün okula yeni bir öğrenci gelir. Adı Jüpiter. Ve sınıftan bir başkası yeni öğrencinin ayağına basmaktadır. Süper kahraman güçlerini kullanmanın tam zamanıdır.

“Jüpiter, kıpırdama geliyorum.”

Süper kahraman kostümümü giydim, yani çoraplarımın koncunu dizlerime kadar çektim (pelerin takmaktan daha pratik) ve gidip dedim ki:

“Serge Lelouche, bana baksana sen, çek o pis ayağını hemen oradan.”

Ve o da dedi ki:

“Peki tamam.”

Ancak Momo’nun süper kahraman numaraları, eve şikayet mektubu gitmesine neden olur. Gene de Jüpiter’i korumaktan geri durmaz. Oysa Jüpiter’de Juliette Baccara’nın çok güzel olduğunu düşünmektedir. Acaba Jüpiter’i korumakla hata mı etmiştir 🙂

Sonrasında kahramanlık yapma denemeleri, başarısızlığa uğramalar, Bayan Polenta’nın ölümü, kahramanlara inancın kaybı ve sonra yeniden birinin hayatını kurtarmasıyla dirilen inancı 🙂

Bu kitabı anlatmak çok zor geldi bana. Bir türlü toparlayamadım ama yarım bırakmakta istemedim. Sanırım çok hitap etmedi bana. Ancak bir ikinci sınıf öğrencisinin yaşadığı duygu durumlarını görmek açısından okunabilir.

Yağız’a da bir kere okudum bu kitabı. İkinci seferde yarım bıraktırıp istemedi. Belki de artık tekrarlardan hoşlanmadığındandır ama eğer çok sevdiyse hala bir kere daha okuyabiliyoruz.

Kitap Dolap’ta da yerini almış. Dinlemek için TIK TIK

 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

