Reçelli Şiirler

Kitap469Şiir sever misiniz? Ben çok sevmeme rağmen, çok tutkulu bir şiir okuyucusu değilim maalesef. Belki çok küçük yaşta tanışmamamında etkisi vardır bunda kim bilir. O yüzden oğlumu tanıştırmak için giriştiğim arayışta, birkaç şiir kitabı buldum. Reçelli Şiirler’de bunlardan biri.

Önce çok ilgisini çekmese de, sonrasında defalarca okuttuğu şiirler oldu içinde. Tam da hitabettiği yaş grubuna göre neşeli eğlenceli şiirler var içinde. Oldukça sevimli çizimler de eşlik ediyor. Tasarım her şey değilse bile çok şey, bu kesin 🙂

Kitapta özellikle yeni okuma yazma öğrenenlere yönelik şiirler var. Ya da benimki algıda seçiciliktir bilemiyorum. Onlardan birini yazayım. Tam okuma bayramlarına özel 🙂

Rüya

Reçel sürmüşüm

şiirin üstüne

Yiyecekmişim ekmek diye

Harfleri serpmişim yere

Kuşlar doysun diye

Virgülü ekmişim

ağacın dibine

Çoğalsın diye

Şiir perileri

selam durmuş

Alfabeye

Annem uyandırıverince

veda ettim

Harflere, virgüle, alfabeye,

reçelli şiire…

Kitap470Yağız’ın en çok kıkırdadıkları ise kedili şiirler. Yaramazlık yapan kediler, merak edilen sorular, toplanmayan dağınık odalarla oldukça eğlenceli şiirler var içinde.

Ama beni yakalayıveren şiirse aşağıdaki:

Sevgi

Bilmiyorum neden

ben ağlayınca

yaş akıyor

arkadaşımın gözlerinden.

Bir çocuk nasıl daha güzel anlatır ki arkadaşlığı 🙂

Sanırım şiirlerin güzelliği, küçük bir çocuğun dudağından dökülüvermiş gibi olmalarında gizli 🙂

Umarım şiir, oğlumun hayatında, benim olduğundan daha çok yer eder. Başucunda hep bir şiir kitabıyla dalar uykuya…

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

