Sarı Papağanlar Mavi Papağanlar

Kitap452Küçükken okunan hikayelerin, acaba ne kadar etkisi vardır üzerimizde. Farklılıklara saygı duymak, eşit olmak, bir arada yaşamak çok mu zor öğrenilen bir şeydir? Acaba böyle hikayelerle sarıp sarmalarsak çocuklarımızı, daha iyi bir geleceğe büyürler mi?

Hikaye görkemli ormanda geçiyor. Bu ormanda yan yana iki kocaman ağaç ve bu ağaçlarda yaşayan mavi ve sarı papağanlar yaşarmış. Mavi papağanlar kendilerini gökyüzünün mavisini yansıtacak kadar güzel bulurken, sarı papağanlar ise, hayat veren, ısıtan güneş kadar parlak olduklarına inanırlarmış. En hızlı, en zarif, en güçlü kimmiş, hep bir yarış içinde geçmiş.

Bir gece mavilerin ağacında, Gökmavi adında bir yavru doğmuş ve dengesini kaybederek sarıların ağacının altına düşmüş. Onu yalnızca genç bir sarı papağan farketmiş.

“Merhaba, ben Altınperçem. Herşey yolunda mı küçük?” diye kibarca sormuş.

“Evet azıcık hırpalandım ama sanırım hala tek parçayım!” diye cıvıldamış Gökmavı. “Ama uçmayı bilmiyorum ve buradan da çıkamıyorum.”

“Aaa! Ben hemencecik öğrenmiştim! Olağanüstü bir şey! Sana öğretirim. Ama önce yiyecek bir şeyler getireyim.”

Kitap453

Böylece Altınperçem Gökmavi’ye günlerce bakmış ve Gökmavi ilgi ve sevgiyle büyümüş. Aslında birbirlerine çok benzerlermiş. Altınperçem Gökmavi’ye uçmayı öğrettiğinde farketmiş kanatlarının farklı olduğunu. Yalnızca o an hatırlamışlar aileleri arasındaki düşmanlığı. Ama hiç korkmamışlar. O günden sonra hep birlikte uçmuşlar.

Ve ne zaman ki yumurtalarından ormanın renkleri gibi yeşil yedi papağan çıkmış, işte o zaman herkes farkına varmış ki, doğru olanı buymuş…

Kitap454

Kitapta ağaç yaprakları, kolaj tekniğiyle düzenlenmiş. Her yaprakta farklı bir ülkenin alfabesi-dili kullanılarak bir eşit olma göndermesi yapılmış.

Farklılıklara saygı gösterme ve hoşgörü üzerine çok başarılı bir kitap bu. Yağız’da defalarca okuttu bana ve yeşil papağanların ne kadar güzel göründüğünü söyledi 🙂

Umarım daha hoşgörülü bir dünyaya büyür çocuklarımız…

Bir Dolap Kitap’ın radyo yayınını dinlemek için TIK TIK.

 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Sarı Papağanlar Mavi Papağanlar

  1. Banu dedi ki:

    Benim son dönemde okuduğum en güzel kitaplardandı. resimlerine ise bayılıyorum. bence ne olacaksa şimdi olacak. Çocuklara bu değerleri böyle güzel araçlarla verdikçe, geleceğe yatırım yapıyoruz.
    Güzel ne olacaksa bu çocukların kuşağında olacak bence. Böyle diyerek umutlanıyorum ben hep.

Bir Cevap Yazın

