Hayır Hayır Bana Ne!

Kitap458Sanırım sürekli “Hayır” diyen bir çocukla yaşamak sadece benim sorunum değildir 🙂 Aslında daha küçük yaşlara hitap ediyor olduğunu bilsem de, isminin cazibesine kapılmadan edemedim. Belki içinden, Yağız’ın yüreğine dokunan bir şey çıkar dedim 🙂

Küçük şirin mi şirin bir kız Selin. Şarkı söylemeyi, dans etmeyi, dışarıda oynamayı seviyor.

Ama annesi ondan en ufak bir şey mi istedi:

İşte o zaman değişirdi bir anda.

Nedendir bilinmez, ama hep hayır derdi:

“HAYIR, HAYIR, HAYIR, bana ne!”

Annesi bu duruma bir türlü anlam veremiyor. Gene bir akşam herşeye itiraz ettiğinde ve annesinin sabrı tükenip de sesini biraz yükselttiğinde daha beter bağırıyor :

“HAYIR işte HAYIR! Bana ne, HAYIR!

Hem sen benim annem değilsin artık!

Başka anne istiyorum ben!

Pelin’in annesini istiyorum, o çok iyi bir kere!”

Kitap459

Bu duruma çok üzülen annesi, eşyalarını toplayıp Pelin’lere bırakıyor Selin’i. İki kız bütün gün çok eğleniyorlar ancak akşam olup ortalığı toplamak gerekince hayır diyemiyor Selin. İtiraz etmeden banyo yapıyor, yemeğe itiraz edecek gibi olsa da yemek zorunda kalıyor. Uyku vakti geldiğinde ise neredeyse ağlayacak gibi oluyor ama annesinin çantasına koyduğu notu, Pelin’in annesi okuyunca iyi geliyor.

Ancak sabah olunca pencerede annesini beklemeye başlıyor. Gelince sımsıkı sarılıyorlar birbirlerine.

“Seni ne kadar özlemişim bilemezsin!” dedi annesi.

“Nasıl geçti dün. İyi eğlendiniz mi?

Eğer istersen biz de Pelin’i davet ederiz bu cumartesi.”

Selin annesine baktı.

Gülümsedi ve…

“EVET” dedi.

Kitap460

Üzerinde konuşulacak pek çok ayrıntı olan, soft resimleri var kitabın. İnsanı içine çekiyor hikayenin.

Kitabı okuduk. Şimdi Yağız’ı bırakacak bir arkadaş bulmaya geldi sıra. Kim bilir belki işe yarar 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

