6 Yaşında Yağız Nelerle Oynar?

Bir devir kapanıyor sanki. Yarın okullu oluyor benim oğlum.

Yağızın çocukluğu bitiyor ve yetişkin dünyasına adım atıyor gibi hissediyorum. Keşke biraz daha kalabilse. Büyüme çocuk dedim hep ama dinletemedim işte 🙂 Al sana sorumluluklar, ödevler dünyası. İster istemez oyuncaklarıyla eskisi kadar vakit geçiremeyecek. Tam da OSHO okurken dertlendim gene. Keşke içindeki çocuğu büyütmemesini sağlamanın bir yolu olabilse.

Velhasıl Yağız okullu olmadan önce, bir kez daha oyuncaklarını yazmak istedim. Son bir yılda neler eklenmiş, nelere ilgi duymuş yazayım ve oğlumun çocukluk tarihine eklensin onlarda. Bu sürede make’n break‘i yazmıştım daha önce. Okulda öğrendiği satranç da uzun süre gündemimizde oldu. Beş Yılın En İyi Beş Oyuncağı hala revaçta. Gelelim son eklenenlere:

oyuncak48

  • Tırtıklı Lego : Yağız çok küçükken başlamıştım çocukluğumuzun tırtıklı (taraklı) legolarını aramaya. Ama bir türlü birbirini tutan, parçaları kopmayan sağlam bir set bulamamıştım. Bulduğumda ise önce düşündüm, Yağız için çok mu küçük kaldı diye. Ama öyle çok sevdi ki, eğer daha önce bulsaydım, Beş Yılın En İyi Beş Oyuncağı  arasına girerdi kesin.

oyuncak49-001Logy ler, ahşap bloklar ve legolarla birlikte çok güzel oyunlar kurdu Yağız oğlan bunlarla. Daha da uzun süre oynayacağa benziyor 🙂

oyuncak51

  • Lego Figürler : Bunlar Yağız’ın en çok oynadığı oyuncaklar sanırım. Markaları lego değil ama biz beğendik gene de. Daha önce aldığımız legolarda Yağız sadece figürlerle oynayınca, -gene nurturia aracılığıyla- bu figürleri buldum. Sırayla da aldım sevdiklerimizi. Ninja kaplumbağalar sekiz karakterden oluşuyor. Leonardo, Raphael, Michelangelo, Donatello, Splinter, Shredder ve iki kötü karakter daha var.

    oyuncak52-001

Süper kahramanlar da sekiz karakterden oluşuyor. Süpermen, Spiderman, Batman, Ironman, Kaptan Amerika, Hulk, Thor ve Wolverine.

oyuncak50

İşte bunlarda benim en sevdiklerim. Yüzüklerin efendisi. Galdalf, Aragorn, Elrond, Legolas, Gimli, Hobbitler, Orglar ve daha fazlası. Toplam 16 figür.

oyuncak55

Gelelim yıldız savaşlarına. Karakterlerini pek tanıdığımı söyleyemem. Adını hatırladığım sadece Darth Vader. Toplam sekiz karakter var bu sette de. oyuncak56

Ninjagolar ise hiç bilmediğim bir alan. Çok da istemeye istemeye, sırf Yağız çok istediğinden aldım. 12 karakter ve bir sürü silahları var 🙂oyuncak57

Oyuncak Hikayesi’nin karakterleri, diğerlerinden biraz büyük. Bu sette 8 karakterden oluşuyor. Yağız’ın bu seti isteyeceğini düşünmemiştim ama seviyormuş. Ne ara öğrendi bunları bilmem.
oyuncak58

Bir kovboy, bir asker ve iki attan oluşan bu seti atları için aldık. Yağız’ın tüm karakterlerle kullandığı figürler oldular.

oyuncak59

Ve şövalyeler. Bu set oldukça zengin. 10 adet figürün yanında pek çok parçası mevcut. Yağız’ın yeni kalesiyle de çok iyi bir kombin oluşturdular.

Tüm bu parçaları düzenli tutmak oldukça zor olsa da, Yağız her parçanın kime ait olduğunu biliyor. Arada toplamadığı için birkaç set kaldırdığımızda ise onun için en büyük ceza oluyor 🙂

oyuncak54

  • Playmobil : Legodan biraz daha büyük olan bu figürler ilk olarak hiç ummadığımız bir yerde, BİM’de çıktı karşımıza. Ben bilmiyordum ama eski bir markaymış sanırım. Eh şövalye, korsan görünce hiç kaçırır mıyız 🙂

oyuncak53

Ve sonra D&R’a da geldi. Yağız bayıldı bunlara. Hatta bir süre hep bunlarla oynayacakmış. Ancak ata ihtiyaç varmış. O yüzden atlı bir iki sette seçti ki, bir daha hediye almak istersek onlar olsa iyi olurmuş 🙂

oyuncak64

Biz de çok sevdiğimize göre, bir süre de ev playmobillerle dolacak anlaşılan 🙂

oyuncak62

  • Ninja Kaplumbağalar : Leonardo ve Raphael’den sonra, Michelangelo ve Donatello’da eklendi aralarına ve rahatladı Yağız 🙂

oyuncak60

  • Ağaç Ev : Bu ev daha küçükken alınmış olsa daha çok eğlenirdi sanırım Yağız. Babası tarafından, legolarına oynama alanı olması için alındı ve öyle de oynandı. Benim bile oynayasım gelen oyuncaklardan 🙂

oyuncak61

  • Kale : Doğumgünü şövalyeli, kaleli olunca, bir de kale almak lazımdı değil mi? İşte bu da o kale 🙂 Çok güzel bir oyun alanı oluşturdu şövalyelere. Ben çok takılmasam da, babasıyla ne hikayeler kurguluyor burada Yağız oğlan 🙂

DOĞUMGÜNÜ21

  • Gitar : Bu gitarı bir yıl bekledi Yağız. Tüm yıl boyunca, doğumgününde benden gitar istediğini söyledi durdu. Mikrofonlu, tuşlu olmalıydı. Aslında işin artistliğindeydi ve sonunda kavuştu 🙂

oyuncak63-001

  • Hikaye Küpleri : Yağız daha çok küçükken oynadığımız bir oyun vardı. Üç kelime veriyorduk birbirimize ve onlarla hikaye uyduruyorduk sırayla. İşte bu da o mantıkta bir oyun. Uzun zamandır istiyordum bu küplerden. Ancak Türkiye’de yoktu. Geldiğini görünce hemen aldım. 9 zar ve 54 resimden oluşuyor. Zarları atıyor ve hikaye anlatmaya başlıyorsunuz. Gerek hızlı düşünme, gerek hayal gücü geliştirme, gerek kelime hafızasını artırma adına keyifli bir oyun. Küçük olması ve kullanışlı kutusu sayesinde her an yanımızda taşımamız mümkün. Yağız’a bayramda playmobillerle birlikte verince çok ilgi görmedi ama biliyorum sevecek 🙂 Belki razı edebilirsem bir ara anlattığı hikayeleri kaydederim.

Bakalım okul ve oyun birlikte nasıl gidecek bizim evde. Umarım sancısız, oyunlarla bir geçiş yapabiliriz yeni düzenimize.

Ah be çocuk, az daha kalsaydın ya böyle…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı oyun, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to 6 Yaşında Yağız Nelerle Oynar?

  1. ulku dedi ki:

    Yarın evlatlarımız için büyük gün:)) Biz büyüttük gururla okullu olmalarının keyfini yaşayalım. Bende seninkinin aynı duygular içindeyim. Bir tarafım cok mutlu… Diğer tarafım sorumluluklar dünyasına adım atacağı için evladıma kıyamıyorum gibi bir duygular içindeyim. Fatoşcuğum haklarında en hayırlısı başlıyor olsun… Sağlıkla, mutlulukla üniversiteden mezun olduklarını görelim, buralardan ya da o gün nerelerde paylaşılıyorsa oralardan paylaşalım:))) Biriciklerimiz için hayırlı-uğurlu olsun…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Dun yagiz, artik oyuncaklarimla oynayamayacak iyim diye sordu. Burnumun diregi sizladi. Daha cok kucukler. Ins. Iyi ogretmenlerle karsilasir ve oyun gibi gelir onlara okul. Ve umarim mutluluklarini da paylasiriz ulku’cugum 🙂

  2. özge dedi ki:

    merhaba, benim oğlumda bu super kahramaları çok seviyor yağız gibi, lego değil galiba markası nedir acaba, bende almak isterim.

  3. Geri bildirim: 6,5 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Kutu Oyunları | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

