Rikimini ve Arkadaşı Ayıcık

Kitap392Bu kitap, nadiren kitabevinde inceleyerek aldıklarımızdan. Herkes tarafından dışlanan bir çocuğun, kendini kabul ettirme öyküsü.

Rikimini küçüktü, küçücüktü… Zavallı Rikimini. Hiç arkadaşı yoktu. Tek arkadaşı kırmızı şapkası, atkısı, yün eldivenleri ve küçük ağaç testeresiydi. Okulda arkadaşları hep onunla alay ederdi.

Zavallı Rikimini! Hiç arkadaşı yok ki!

Rikimini, belki bir arkadaş bulurum ümidiyle, bütün gününü evin yakınındaki ormanda geçirirmiş. Aslında çok şey istemiyormuş. Hayallerini paylaşabileceği küçük bir arkadaşı olsa yetermiş. Fırtınalı bir gecenin sabahında ormana gittiğinde, her zaman oturduğu bankın yanında kocaman bir ayıcık duruyormuş. Tüm gün ona hayallerinden bahsetmiş. Ayıcık gözlerini hiç ondan ayırmıyor, bazen hışır hışır sesler çıkarıyormuş. Akşam olunca onu eve davet etmiş ama o gelmek istemediğinden büzülmüş. Eve dönerken Rikimini, yol boyunca toplanmış yaprak öbekleri görmüş. O gece gene fırtına çıkmış ve ertesi gün arkadaşını daha da büyümüş bulmuş. Günlerce arkadaşıyla harika vakit geçirmiş. 

Kitap393

Birgün okuldaki çocuklar da ormana oynamaya gelmişler ve Rikimini ile ayıcık arkadaşını görmüşler. Ayı terbiyecisi Muhteşem Rikimini’yi 🙂 Rikimini onları da davet etmiş ve gün boyu birlikte çok eğlenmişler. Bu kadar çocuk gürültüsüne alışık olmayan ayıcık, bir süre sonra yere uzanıp uyuyakalmış ve çocuklarda Rikimini’yi omuzlarına alarak yeni bir şarkı tutturmuşlar.

Kahraman Rikimini! O kadar çok arkadaşı var ki!

Ormanın derinliklerinde ise bir park görevlisi, dökülen yaprakları bir araya toplarmış. Bir ayıcık kadar kocaman, bir yastık kadar yumuşacık…

Kitap394

Hayalgücünün öneminin vurgulandığı, sıcacık bir öykü bu. Çocuğun yalnızlığı biraz yüreğinizi burkacaktır eminim. Çizimlerde çok sevimli. Metinler nispeten uzun olsa da, 3 yaş üstü çocukların hoşuna gidecektir. Tam dinleme yaşı da sanırım 5 yaş civarı.

Biz sevdik Rikimini’yi 🙂 Tavsiye ederiz.

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to Rikimini ve Arkadaşı Ayıcık

  1. Bike dedi ki:

    Benimkiler de bayılıyor Rikimini’ye ben de yazmayı düşünüyorum 🙂

    • Bike dedi ki:

      bloga yani tavsiye olarak 🙂

      • yagizlahayat dedi ki:

        Böyle hiçbir yerde duymadığım kitapları hep eşim bulur. Bunu da o seçmişti. Ben illa bildiğim kitaplara bakacağım kitapçı da. Yeniliklere kapalıyım yani 🙂 Güzelmiş ama sevdik 🙂 Sen biraz zorlasan daha iyisini bile yazabilirsin bence 🙂

      • Bike dedi ki:

        Fatoş, ben de D&R’da bakınırken şöyle bir göz gezdirdim çizimleri hoşuma gitti aldım. Öykü biraz fantastik kaçıyor ama yine de güzel ben de sevdim 🙂

  2. Geri bildirim: Fare Evi | Oğlumu Büyütürken

  3. ilknur bozkurt dedi ki:

    az evvel kitapyurdundun sipariş verdim . eklemedigime üzüldüm. listeye ekledim. kırıkkalede bakıp inceleyerek alamanın sıkıntısı içinde iyiki internet sizler varsınız.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Evet maalesef Kırıkkale’de o sıkıntı var. Bende Ankara’ya gittikçe kitapçıda inceliyorum ama sonra gene internetten sipariş ediyorum. Fiyatlar daha uygun 🙂

Bir Cevap Yazın

