Çınar Ağacının Sevinci

Kitap378Bu kitap bana seçici olmam, her gördüğüme atlamamam gerektiğini hatırlatıyor 🙂 Aslında alırken de tahmin etmiştim Yağız için küçük olduğunu ve hediye ederim diyerek eklemiştim sepete. Ama sonra dayanamayarak verdim oğluma 🙂 3 ya da, kitaplara düşkün bir çocuksa 2 yaşa hitabediyor daha çok. Yağız’da ilgi gösterdi göstermesine de, birkaç kez okuttuktan sonra atıldı bir köşeye.

Sonbahar gelince yapraklarının dökülmesine çok üzülen Çınar Ağacı ile penceresinden Çınar Ağacı’nı gören Elif’in hikayesi bu.

Çınar Ağacı’nın ağladığını gören Elif’in aklına bir fikir gelir ve renkli kağıtlardan pek çok yaprak keser. Sonrasında kestiği yaprakları bir bir ağacın dallarına takar. Çınar buna çok sevinir. Gökyüzünden olanları izleyen küçük yıldız da, ağacın yeşilliğe ihtiyacı olduğunu düşünerek dallarına yeşil kurdeleler takar. Ay da kuşlarla küçük mumlar gönderir ağaca.

Kitap379

Renkli yapraklarla, kurdelelerle ve mumlarla Çınar çok güzel olmuştu. Neredeyse bir yılbaşı ağacı kadar da fiyakalıydı.

Şimdi çok ama çok mutluydu…

Elif’e fikri için teşekkür etmek adına da, Ay bir salıncak takar dallarına. Sallanan Elif, yükselir yükselir ve uçmaya başlar taaa aya kadar. Ayın yumuşacık yüzeyinde de uykuya dalar. Sabah olduğunda yatağında uyanınca olanların bir rüya olup olmadığını düşünür. Kahvaltı yaparken pencereden baktığında, hiç yaprağı olmamasına rağmen Çınar mutlu görünüyordur 🙂

Okula giderken Çınar onu selamlar ve fısıldar:

“Benim için endişelenme. Mutluyum ve sessizce ilkbaharın gelmesini bekliyorum…”

Kitap380Basit ve yalın çizgileri olan bu kitabı, 3 yaş civarı çocukların seveceğini düşünüyorum.

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to Çınar Ağacının Sevinci

  1. Biz de uzun zamandır okumuyoruz ama seviyoruz bu kitabı 🙂 ağaç benim çocukken çizdiklerime çok benziyor Sevgiler

    • yagizlahayat dedi ki:

      Evet çizimler tıpkı çocukların kaleminden çıkmış gibi. Büyüdüklerinden mi acaba, eskisi kadar bir kitabı tekrar tekrar okutmalar kalmadı bizde. Daha uzun soluklu kitaplara geçmeli sanırım.

  2. Geri bildirim: Hayvanat Bahçesi Kaçkınları | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Mutlu Kaplumbağa | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Renkli Kalemler ve Ben | Oğlumu Büyütürken

  5. nurgül coşkun dedi ki:

    merhaba instagram hesabınız var mı? yoksa yağıza kitap secmek için kitapkurduanne.com u duymussunuzdur diye düşünüyorum. sevgiler…

Bir Cevap Yazın

