Kelebeğini Arayan Ayşe

Kitap284Tülin Kozikoğlu’nun dörtlemesinde, sıra geldi “Kelebeğini Arayan Ayşe”ye.

İlk kitapta “Yemeğini Arayan Tırtıl“, kelebeğe dönüşüp, ikincisinde “Özgürlüğünü Arayan Kelebek” olmuştu. Bu kitap da, özgürlüğe uçan kelebeğin peşine takılan Ayşe’nin öyküsü…

“Besleyecek ne bir kedim ne de köpeğim var,” diye üzülürken ben,

Bir gün bir tırtıl buldum;

“Benim de bir hayvanım oldu”, diye nasıl da mutlu oldum.

Hemen koydum onu bir kutuya; daldım o gece keyifli bir uykuya.

Sabah uyandığımda bir baktım kutunun içi boş, tırtılım ortalarda yok.

Meğer tırtıllar kendilerine bir koza örer, içinde kelebeğe dönüşürmüş.

Bir kelebeği evcil hayvan gibi beslemek ise olsa olsa bir düş!

diyerek başlamış Ayşe’nin arayışı. Almış eline bir DÜRBÜN, etrafa bakınmaya başlamış.

“Sevgili dürbün, kelebeğimi bulmama yardım eder misin?”

“Elbette ederim. Ne tarafa gitti kelebeğin?”

“Güney’deki çöllere uçtu gitti galiba”

“Gel birlikte keşfedelim, neler var oralarda.”

Çölün ortasına düşen Ayşe arar kelebeği ama gördükleri sadece, akrep, yılan, kertenkele, çöl tilkisi, çöl faresi, çöl tavşanı…

O sırada bir de miskin deve görmüş. Sormuş ona kelebeğini, oda göstermiş ne yana gittiğini. Bu sefer çevirmiş dürbünü Doğu’daki Okyanuslara…

Orada da balıklar, deniz yıldızları, yengeçler, ahtapotlar görmüş. Fırtına kopmak üzereymiş ama kelebeğini bulamamış.

Dev bir balina su püskürterek

Okyanusun yüzüne çıkmasın mı?

“Buralarda böyle düşünceli düşünceli ne arıyorsun?” diye sormasın mı?

Ayşe anlatınca derdini, balina az önce gene su püskürtürken kaçırdığı kelebeğin ne yöne gittiğini göstermiş Ayşe’ciğe 🙂

Kitap285

Dürbününü Kuzey Buzulları’na çevirdiğinde ise, buz dağları, kutup ayıları, morslar, foklar görmüş. Penguenlerin ise dünyanın öbür ucunda olduğunu öğrenip üzülmüş. O sırada bir eskimo çocuk gelmiş yanına, oynamak istemiş Ayşe’yle. Kelebeği aradığını duyunca da göstermiş ne tarafa gittiğini.

Dürbünü Batı’daki Yağmur Ormanları’na çevirdiğinde ise, ilginç meyveler, rengarenk kuşlar, jaguarlar, iguanalar görmüş. Ve de rengarenk kelebekler.

Kelebek mi dedin? Sanırım bu kez buldum dostumu.

Kalbim heyecandan küt küt küt küt küt atıyor, duydun mu?

Bu neşeli dostlar, bu rengarenk çiçekler…

Burası tam da kelebeğime göre bir yer.

Bunca güzelliği kim bırakır gider?

O sırada gelip konmuş omzuna kelebek. Gezerken nasıl eğlendiğini anlatmış. Ama kelebeğin ömrü kısa olduğundan artık gitmek zorundaymış 😦

Bunu duyunca gözlerimden süzüldü bir damla yaş.

Hiç dostumu üzmek ister miyim giderayak?

“Merak etme” dedim, “bu gözyaşı değil, bir yağmur damlası.

Sen huzurla yum gözlerini, düşünme buraları.”

Böylece koydum bir damla gözyaşımı kanadının üstüne,

Gittiği yerde beni unutmasın diye…

Kitap286Kitap da dünyanın çeşitli yerlerinden kesitler verilirken, Ayşe’nin saçları da gittiği ortama göre renk değiştiriyor. Kah sarı, kah beyaz, kah mavi, kah yeşil oluyor. Gene harika çizimler, şiir gibi bir dil, yaramaz harfler ve coşkulu bir anlatım.

Bir de doğal döngü içinde ölüm fikrini ve onu karşılayışı veriyor 😦 Yani bu defa hüzünlü bitiyor hikayenin sonu 😦

Serinin diğer kitapları :

 İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to Kelebeğini Arayan Ayşe

  1. Geri bildirim: Özgürlüğünü Arayan Kelebek | Oğlumu Büyütürken

  2. Geri bildirim: Yemeğini Arayan Tırtıl | Oğlumu Büyütürken

  3. kadriye dedi ki:

    fatmacığım iyi ki yazıyorsun. bu sayede oğluma kitap listesi oluşturuyorum. emeklerine sağlık 🙂 bu arada yemeğini arayan tırtılı sipariş ettik bile umarım oğlum beğenir..

  4. Geri bildirim: Bulutunu Arayan Su Damlası | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Leyla Fonten’den Öyküler | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Mıstık, Seni Anlamıyoruz! | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

