Fotokitap-5

FOTOKİTAP4

Bloğumu takip edenler bilir, fotokitapları çok severim 🙂 Doğduğundan beri de her yıl için bir kitap hazırladım oğluma. Beşinci ise pek bir hızlı oldu. Dördüncüyü hazırlayalı fazla bir zaman geçmediğinden, daha birkaç ay uğraşmak istemiyordum ama Lukapu online sisteme geçtiğini ve bir ay içinde kullanmam halinde %45 indirimli alabileceğimi söyleyince fırsatı kaçırmak istemedim.

Henüz demo halinde olduklarından eksikleri var haliyle. Zaten bu yüzden de denememizi istemiş olmalılar.

FOTOKİTAP41Bir önceki albüm yazımda, Fottom ve Lukapu’yu karşılaştırmıştım. Bunda ise, Lukapu’nun bilgisayara program indirilerek hazırlanması ile online seçeneğini karşılaştırmak niyetindeyim.

FOTOKİTAP42Öncelikle baskı kalitesinde bir fark olmadığını belirteyim. Elinizdeki kitap sizi kesinlikle mutlu ediyor 🙂

Online seçenekte, fazlasıyla hazır şablonlar mevcut. Ama ben onları kullanmaktan hoşlanmıyorum. Kendi kitabımı kendim tasarlamak hoşuma gidiyor. Zaten olabildiğince fazla arkaplan mevcut. Renklere göre ayrılmış ve neyi seçeceğinizi şaşırıyorsunuz. Belki daha sade ve tek düze arkaplanlar seçmek gerek, resimleri ön plana çıkarabilmek için. Ama ben kendimi tutamadım ve farklı şeyler kullandım. Neyse ki korktuğum gibi resimleri baskılamamışlar.

FOTOKİTAP43

Arkaplanları hazırlarken ilk sayfada farklı, ikili sayfalarda farklı görüntü ortaya çıkıyor. Örneğin ilk sayfa için yazı karakterlerinden oluşan arkaplanı seçtim ve çok sevdim. Ama aynısını diğer sayfalarda kullanamadım. Çünkü resmi iki sayfaya yayarak oluşturdu ve karakterler büyüdüğünden hoş durmadı. Belki yanyana iki sayfaya ayrı ayrı eklenebilse bu sorun yaşanmayacak.

FOTOKİTAP44Online seçenekteki bana göre en büyük eksiklik, ikonların çeşitliliği. Sayamayacağım kadar çok ikon var ama özellikle çocuklar için kullanılabilecek sevimli bir şey yok. Sadece birkaç kelebek serpiştirebildim sayfalara. Onlarda seçeneksizlikten. İkonlar hep fotoğraf gerçekliğinde olmuş. Gerçek hayvanlar, gerçek oyuncaklar. Halbuki bunlar sevimli çizimler olmalıydı. Hayvanlar, korsanlar, oyuncaklar, çocuklar karikatürize edilebilirdi. Eski formatta az da olsa hayvan çizimleri vardı ve onları kullanmıştım bir önceki albümde. Ne yazık ki hala Fottom’daki çocuk ikonlarının sevimliliğini yakalamış değiller 😦

FOTOKİTAP45

Bir önceki albümde Lukapu’nun en sevdiğim özelliği yazı çerçeveleri olmuştu. Bu kitabı hazırlarken eksikliğini çok hissettim. Kutu oluşturarak benzerlerini yapmaya çalıştım ama ne o kadar pratik oldu ne de sevimli. Hazırladığım kolajların rengine uygun yapmayı denesem de, renk süzme özelliği olmadığından tam tonları yakalayamadım. Bence o özelliği hemen online da da yerleştirmeliler.

Ayrıca online da maskeleme özelliği var ve onu sevdim 🙂

FOTOKİTAP46Albümün sırt kısmındaki yazı karakteri biraz büyük olmuş ve kenarlara taşmış. Bu benim hatam ama sistem de herhangi bir uyarı vermedi 😦

Daha önceki kitapta Lukapu’yu sevdiğimi, ama herhangi bir problemde nasıl davranacaklarını görmeden Fottom’la karşılaştıramayacağımı söylemiştim. Siparişimi verdiğimde, siyah yan sayfalar istemiş olmama rağmen beyaz şekilde geldiğini görünce, işte dedim fırsat. Bakalım sorun çözmede nasıllar? Hemen aradım ve sorunu söyledim. Ödemeli olarak göndermemi, hemen düzeltip iade edeceklerini söylediler. Üzüntülerini belirttiler ve gayet samimiydiler. Zaten her aradığımda çok yardımcı olan bir ekipleri var. Çok kısa bir sürede, kitabım istediğim şekilde düzeltilmiş olarak elime ulaştı 🙂 Yani sorun çözümünde çok memnun kaldım Lukapu’dan.

Bu arada beyaz ve siyah sayfaların ikisini de aynı kitapta görmüş oldum. Aman ha, beyaz seçip de kitabın değerini düşürmeyin 🙂 Tabi mat kapağı da unutmayın 🙂

Siz hala fotokitap hazırlamadınız mı 🙂

İlgili Yazılar:

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız özel içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Fotokitap-5

  1. karamuko dedi ki:

    Merhaba. İsmim Şebnem Seçkiner. Yazınız harika olmuş. Bayıldım 🙂 Lukapu’nun iletişim danışmanlığını yapıyorum. Bana seckinersebnem@gmail.com adresinden ulaşırsanız size bir şey sormak istiyordum.

    Sevgiler

  2. Geri bildirim: Hatıra Biriktirmek… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

