Van Gogh- Arkadaşım Vincent

Kitap239Van Gogh, Yağız’ın en sevdiği ressamlardan biridir. Uzun zaman elinden düşürmediği Anholt Sanatçılar Serisindeki Van Gogh‘dan sonra, öğretmeninin hediyesiyle bir Van Gogh kitabı daha girdi hayatımıza.

Aslında anlatım biçimi olarak diğerinden çok da farklı değil. Burada da başka bir çocuğun gözünden anlatılmış ressam.

Kitabın anlatıcısı Paula adında küçük bir kız çocuğu. Yaşadığı şehir olan Arles’e gelen Vincent ile olan arkadaşlığından bahsediyor. Vincent, Paula’nın bahçesindeki çiçekleri resmetmek isteyince başlıyor arkadaşlıkları. Paula Vincent’ı resim yaparken izlemeyi çok seviyor ve onunla birlikte farklı yerlere gidiyor. Bu arada sayfalarda Vincent’a ait çizimlerden oluşuyor.

Kitap241Birkaç gün Vincent’ı göremeyen Paula, onun sarı boyalı evine gidiyor:

Dışarı çıktım. Evin etrafında dolandım ve uzakta onu gördüm.

Sessizce yanına yaklaştım ve yaptığı resmi hayranlıkla izlemeye başladım.

Çok geçmeden postacı bizi görüp yanımıza geldi.

“Merhaba Paula. Merhaba Vincent.”

“Merhaba Joseph Roulin”

Ardından Vincent Paula’ya bir sürprizi olduğunu söylüyor ve eve giriyorlar. Tarladan toplayıp Vincent’a verdiği ayçiçeklerinden bir tabloyu, Paula’ya hediye ediyor Vincent. Paula ise çok mutlu oluyor.

Kitap240Kitabın sonunda ise, ressamın biyografisi ve tarzı hakkında bilgiler verilmiş.

Diğer kitabı daha önce aldığımdan belki, konuyu işleyiş tarzlarının bile aynı olması nedeniyle, taklit edilmiş olması duygusu biraz rahatsız etti beni açıkçası. Özgünlüğü yok kısacası. Halbuki sanat başlı başına özgün olmak değil midir?

Ama buna rağmen, çocuklara sanatı sevdiren her kitap, okunulası benim için. Seride, bizde olmayan ressamlarda mevcut. Onları da gözden geçirmeli bir ara.

İlgili Yazılar :

 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Van Gogh- Arkadaşım Vincent

  1. Geri bildirim: Mış Gibi… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

