Pettson Çadır Kuruyor ve Bloğum 4 Yaşında…

Kitap203-001Dün bloğumun 4. doğumgünüydü. Yağız henüz 1 yaşındayken başlamıştım yazmaya. Blog yazımı hakkında hiçbir şey bilmezken, kendimi Türk usulü, göç yolda düzülür düsturuna bırakmıştım. Önce sadece Yağız hakkında notlar tutarken, sonrasında kitaplarını, oyuncaklarını, kendi okuduklarımı yazmaya başladım. Farkettim ki ben yazmayı çok seviyorum 🙂 Ciddi bir mesai istese de blogda yeni bir yazı yazmış olmak heyecanlandırıyor beni.  Her ne kadar bloğu kendim ve oğlum için yazdığımı söylesem de, blog istatistiklerinden ya da yorumlardan takip edildiğini görmekten de mutlu oluyorum 🙂 Bu süreçte 248 yazı yazmış, 300.000’in üzerinde okunmuşum. Şimdi gelelim 249. yazıya 🙂

“Pettson Çadır Kuruyor”, küçük Findus ve Pettson’ın elimizdeki son macerası.  Keşke başka serileri de olsa demeden edemiyorum. Söylememe gerek var mı? Bu da en az diğerleri kadar komik, uzun ve de sürükleyici 🙂

Pettson bir gün tavan arasında olta mantarlarını ararken, Findus’ta yanında sosise benzer bir şey bulur. Onun bir çadır, yani kumaştan bir ev olduğunu, dağlarda gezmeye çıktığında içinde uyunabileceğini söyleyen Pettson’a pek de inanamaz Findus. Pettson çadırı açıp gösterdiğinde, hemen bir geziye gitmek için sabırsızlanır. Pettson’da yeni icadı olan oltayı denemek istediğinden, göl kıyısına gidip çadır kurmaya karar verirler. Ancak tavuklarda gelmek isteyince işler karışır. Onları evde kalmaya ikna edemeyince çadırı orada kurmaya karar verirler. Findus ve tavuklar bu işe çok sevinirler ve hemen kurulan çadıra girip yerleşirler. Tavuklar çadırda oyalanırken Pettson ve Findus göle doğru yola koyulurlar. Pettson, yeni buluşu olan balık yayını kullanmak için sabırsızlanmaktadır. Pettson balık yayını denerken, Findus’ta oltasıyla epey balık yakalar. Sonunda Petson yeni buluşuyla oldukça büyük bir turna balığı yakalar. Ancak balık öyle güçlüdür ki, misinayı koparıp gölde kaybolur. Turna balığından korkan Findus, oradan hemen uzaklaşmak ister.

Kitap204

Eve döndüklerinde tavuklar çadırdan heveslerini alıp kümese dönmüşlerdir. Pettson bir ateş yakar ve balıkları pişirir. Yemekten sonra Findus, geceyi çadırda geçirmeye karar verir. Ancak çadır umduğu gibi değildir. Dışarıdan gelen seslerden fazlasıyla korkar ve fırtına gibi mutfaktaki Pettson’ın yanında alır soluğu :

“Ne oldu? dedi Pettson: “Çadırda uyumak keyifli değil miydi?”

“Öyle de!..” dedi Findus: “Yalnız olmuyor. Eğer iki kişi olursa daha keyifli olur!..”

“Öyle mi dersin? dedi Pettson: “Karanlıktan korkacağını hiç sanmazdım. Hele senin gibi karanlıkta bile gören bir kedinin!”

“Hep bunu deyip duruyorsun ama ben iyi de duyuyorum! dedi Findus : “Üstelik çadırda yatarken yalnızca çadırın kumaşını görüyorsun ama gördüğünden daha fazlasını duyuyorsun. Eğer bir süre benim yanımda kalırsan, ben de o kadar fazla ses duymam; o zaman çadırda yatmak daha keyifli olur!..”

“Demek öyle! diye mırıldandı Pettson: “İyi o zaman, bir süre yanında kalayım. Görelim bakalım ne olacak!?..”

Böylece geceyi çadırda birlikte geçirirler. Sabah erkenden uyanan Findus üşümüş ve susamıştır. Eve gider biraz süt içtikten sonra Pettson’ın yumuşacık ve sıcak yatağına kıvrılıp yatar. Sabah olunca komşuları Gustavsson gelir. Findus hemen mutfak penceresinden atlayarak Pettson’ı uyandırır. Ancak o sırada Gustavsson’da çadırın yanına gelmiştir:

“Vay be, demek kamp yapıyorsun!” dedi Gustavsson: “Tatile mi girdin?”

Pettson utanmıştı. Öyle ya, insanlar genellikle kendi bahçelerinde çadır kurup içinde uyumazdı.

“Yok öyle değil! diye geveledi. Ne diyeceğini bilemiyordu: “Ben değil!.. Ben, ben… Findus!”

“Öyle mi? Sen Findus muydun?” dedi Gustavsson. Çenesini kaşıdı: “Ama sanki sen, sen gibisin. En azından şapka tanıdık geliyor!”

Gustavsson’un gülüşünden bunu herkese anlatacağını anlayan Pettson sinirlenir ve olayın esasının başka türlü olduğunu söyler. Güya Findus’la birkaç günlüğüne dağlara gezmeye çıkmış, mavi kaya civarında kurtların saldırısına uğramış, kaçarken yollarını kaybedip Kule Bataklığı’na gitmiş, orada kocaman bir göl canavarı yakalamış ama tekrar göle bırakmış, yakaladıkları balıklarla eve dönmüş, onları pişirip yemiş ve uykuya dalmış, Findus’ta uyurken üzerine çadır kurmuştur. Ne yani insan bahçesinde şekerleme demi yapamaz 🙂

Neye inanacağını şaşıran Gustavsson ise:

“Ben kerpetenini ödünç almaya gelmiştim de…”

der. Sonrasında Pettson ve Findus, marangoz atölyesinin arkasındaki dağa çıkarak kahvaltı yaparlar 🙂

Kitap205

Bu kitapta da diğerlerinde olduğu gibi her yerden küçük canlılar çıkıyor. Kitabı okurken, bir yandan da onları takip etmek oldukça eğlenceli. Ve gene harika doğa resimleri mevcut. Ayrıntılarda kaybolmak çok zevkli 🙂 Yağız ve ben bayılıyoruz bu seriye 🙂

Bir Dolap Kitap’ta da bahsedilmiş Pettson Çadır Kuruyor‘dan. Üstelik tüm serinin yer aldığı bir de radyo yayını yapmışlar. Dinlemek için TIK TIK 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Pettson Çadır Kuruyor ve Bloğum 4 Yaşında…

  1. Selfet dedi ki:

    Merhaba,
    Blogunuzu yeni keşfettim. ABA ararken karşılaştım blogunuzla, iyi ki de karşılaşmışım dedim blogunuzu inceleyince 🙂 öncelikle paylaşımlarınız birçok anne için yol gösterici olmuştur eminim. Çocuk gelişimi konusundaki çalışmalarınızdan belli Yağız çok şanslı bir çocuk 🙂 Yağızın ve sizin kitaplığınız bizim için referans olacak. Benim de 3 aylık bir oğlum var. Siz hikayeler okumaya ne zaman başladınız? 3 ay için şimdilik sadece ABA kitabını alacağım. Bu aya uygun veya gelecek aylar,yaşlar için sizin önereceğiniz başka kitaplar var mıdır? (çok kitap okuduğunuz için tavsiyeleriniz benim için çok önemli ) cevaplarınız için şimdiden tşk ederim..

    Sevgiler,
    Selfet

  2. Ankara Çadır dedi ki:

    yazını çok güzel olmuş teşekkürler

Bir Cevap Yazın

