Fotokitap-4

Kitap165

Oğlum doğduğundan beri, her yıl bir fotokitap hazırlıyorum onun için. Resimleri düzenli saklayabilmek adına çok iyi bir yöntem olduğunu düşünüyorum. Ne var ki fottom ile yaşadığım tatsızlıktan sonra, nerede bastırabileceğimi bilemedim. Lukapu‘yu öneren arkadaşlarım oldu. Bir deneyeyim dedim ve sonuçtan çok memnun kaldım.

Kitap166

Bu yazı fottom ile lukapu’yu karşılaştırma yazısı olsun istedim. Fottom’a olan kırgınlığımı bir yana bırakıyor ve olabildiğince tarafsız karşılaştırmak istiyorum.

  • Hazırlayacağım kitapların birbirine uyumlu olmasını istiyordum ama maalesef lukapu’da dikey albüm seçeneği olmadığından kare yaptırmak zorunda kaldım. Böylece diğerlerine uyumlu olamadı 😦 Gerçi kare albümü tek başına düşündüğümde daha çok beğendim. Benimki sadece diğerlerine uyma takıntısı 🙂

Kitap167

  • Fottom’da daha önce beş albüm hazırlamış olmanın da verdiği alışmışlık yüzünden belki, lukapu’yu kullanmakta zorlandım.
  • Fottom’da albümün internet üzerinden hazırlanması çok büyük bir artı. Bilgisayara herhangi birşey indirmenize gerek kalmadığı gibi, istediğiniz bilgisayardan çalışmaya devam edebiliyorsunuz. Lukapu’da ise bir bilgisayara bağlı kalmak ya da dosyayı yanınızda taşımak zorundasınız. Neyse ki birkaç aya kadar internet üzerinden düzenleme yapmak mümkün olacakmış Lukapu’ da da 🙂

Kitap168

  • Fottom’da son albümü hazırlarken çok güzel ikonlar eklenmişti. Neşeli çocuklara bayılmıştım. Lukapu’da çok fazla çeşit mevcut değil maalesef. Ama yazı kutularını sevdim. Bir ara kitaptan vazgeçmeyi bile düşündüm hazırlarken. Resimlerin yeriyle oynayamamak beni çıldırttı 🙂 Halbuki kolaymış. Belki bilmediğim başka özellikleri de mevcuttur. 23 Nisan indirimini kaçırmamak için acele ettiğimden telaş yaptım biraz.
  • Fottom’da sayfa yeterli gelmediğinde iki sayfa ilave edilebilirken lukapu’da sekiz ve katları şeklinde ekleme yapılabiliyor ve bu da ayarlama yapmayı zorlaştırabiliyor. 

Kitap169

  • Lukapu’daki mat laminasyon seçeneğini çok sevdim. Bir de yandaki siyah ve kalın sayfa seçimini. (Gerçi bu siyah yan sayfa fottom’da standart) Albüme daha özel bir hava katmış. Tabi bunun ekstra bir maliyeti var.
  • Fottom’da beni rahatsız eden sırt rengi seçememe durumu, lukapu da çözülmüş. Böylece albüm bütünlük kazanmış. Fottom da sadece beyaz seçilebiliyor ve bu da hoş durmuyordu bana göre.
  • Lukapu da arka kapağa resim eklenememesi hoşuma gitmemişti ama ben yanlış anlamışım. Meğer eklenebiliyormuş. Böylece diğer albümlerinin arka sayfasına eklediğim her aya ait bir fotoğraftan hazırladığım kolajı, iç sayfaların sonuna eklemek zorunda kaldım. Bir daha ki albüme daha dikkatli incelerim artık.
  • Fottom’da albüm en fazla 64 sayfa olabiliyorken, lukapu’da bu sayı 136 ya kadar çıkabiliyor. Yani ilk önce lukapu ile başlasaydım birkaç yıllık resmi tek albümde birleştirebilirmişim. Bu da saklama açısından daha pratik olurdu.

Kitap170

  • Fottom’da son albümde yaşadığım cilt sorunu, lukapu da yaşanmayacak gibi görünüyor. Elime aldığımda baskısı daha kaliteli hissi verdi bana. Lukapu’da albümü hazırlarken karşılaştığım aksilikler olmasına rağmen, albümü elime aldığımda çok memnun kaldım.
  • Üstelik müşteri hizmetleri her an bir telefon uzaklığında ve Fottom’dan daha yardımsever görünüyorlar 🙂 Tabi aynı aksiliği burada da yaşayıp, çözüm süreçlerini görmeden yargıya varmak doğru değil. Ama umarım aynı sorun tekrar gelmez başıma.
  • Lukapu’da çeşitli nedenlerle %35 indirim kampanyaları oluyor sürekli. Bende onlardan birini yakaladım ve albümümü fottomdan daha ucuza yaptırmış oldum. Bir daha ki seferlerde de albümü hazırlayıp indirimi beklemeyi düşünüyorum.

İşte böyle. Oğlumun anılar sandığına bir hatıra daha eklendi. Bu sandık çok ağır olacağa benziyor 🙂

Not : Kolay anlaşılabilmesi için Fottom’un beğendiğim yanlarını koyu, Lukapu’nunkileri açık renkle belirttim. Tabi bu değerlendirme benim isteklerimi karşılama düzeyine göre yapıldı 🙂

İlgili Yazılar:

 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Yağız özel içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Fotokitap-4

  1. Geri bildirim: Fotokitap-5 | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

