Çocuk Müzikleri

MÜZİK6Bebekliğinden beri oğlumun hayatında müziğin olmasını istedim hep. Ama itiraf etmeliyim, bunu düşündüğüm oranda başaramadım. “Akıllı Bebekler Akademisi” kitabında, çocukların bebeklik döneminde dinledikleri farklı tarzlardaki kaliteli müziklerin öneminden bahsedilir. Oysa çocuk müziği denildiğinde ülkemizde yapılan şey genelde, aynı ritmlerin üzerine yazılmış öğretici metinlerden ibarettir. Amaç birşeyler öğretmek olunca da işin eğlence kısmı bazen gözden kaçabiliyor.

Gözlerini kapatıp kendini iyi bir müziğin tınısına bırakarak başka bir boyuta geçmek ne harika bir histir. Arınmak, sakinleşmek, hüzünlenmek, coşmak ve tüm bunların sonunda müziğin iyileştirici gücünün tadını çıkarmak… Bu duyguları oğlumda yaşasın derdiyle tüm arayışım…

Benim için çocuk şarkısı deyince ilk aklıma gelen Fikret Kızılok’un “Ama Babacığım” şarkısıdır. Daha küçükken oğluma ninni niyetine söylerdim bunu. Fikret Kızılok & Bülent Ortaçgil’in birlikte çıkardıkları “Büyükler İçin Çocuk Şarkıları” albümünde yer alıyor şarkı. Ama albümün ne yazık ki satışı yok. Keşke yeniden yayınlansa…

İnternetten, radyodan ya da bizim eski albümlerimizden dinlettiğimiz pek çok müzik var elbet Yağız’a. Özellikle Barış MANÇO şarkılarının çocukları coşturduğu muhakkak. Ama ben bu yazıda Yağız’a ait olan albümlerden bahsetmek istiyorum.

MÜZİK4

  • Adım Adım Şarkıları : Adım adım dergisi tarafından her ay internetten müzik indirebilmemiz için şifre gönderiliyordu. Ben bazı aylar indirmekte zorlandığımdan, rica ettim hepsini bir cd ortamında gönderdiler. Birazda derginin niteliği böyle gerektiğinden, şarkılar oldukça öğretici. Sitelerinden şarkıların demolarını dinlemeniz mümkün. Aslında biraz anaokulunda öğretilen şarkıların tınısında bu müzikler. Ve tabi ki onların yapısında. Gene de arada Yağız’ın sevdiği şarkılarda oldu. Özellikle bebekken, “Küpleri Koyalım Üstüste” favorisiydi.

MÜZİK5

  • Müzikolaj (Onur Erol) : Müzikolaj cd si ise daha önce bahsettiğim Müzikolaj kitabının hediyesi. Bence kitaptan bağımsız olarak da satılması gereken çok eğlenceli bir albüm. Her ne kadar “Orff Eğitimi” için yazılmış olsalar da, öyle eğlenceli sözleri ve çoşku verici müzikleri var ki dans etmeden duramıyorsunuz 🙂 Yağız’ın “Kumsala İndim” şarkısı eşliğindeki Dans Şov‘unu eklemiştim daha önce 🙂

Kitabın yazarı ve şarkıların bestecisi Onur Erol’un yeni kitap ve cd hazırlığında olduğunu bildiğimizden sabırsızlıkla bekliyoruz.

MÜZİK2

  • Banu Kanıbelli : Çocuk müziği denince Türkiye’de ilk akla gelen isim sanırım Banu Kanıbelli. Youtube‘tan pek çok şarkısını dinlemek mümkün. Albümüne ismini de veren “Başka Dünya Yok” bunlardan biri.

Yumuşacık bir sesi olan Banu Kanıbelli’nin çok güzel şarkıları mevcut. Her ne kadar öğretici de olsalar, müziğin ritmine kaptırıyorsunuz kendinizi. Bizde çocuklar için yapmış olduğu iki albümü de mevcut.

MÜZİK1

Albümlerin müzik direktörü Bülent Ortaçgil olduğuna göre, fazlaca söze de gerek yok kanımca. Albümler hakkındaki daha fazla bilgi, Banu Kanıbelli’nin kişisel web adresinde mevcut. www.banukanibelli.com

En sevdiğim şarkılarından biri olan “Solucan Yarışması” ise aşağıda. Öğretici ama bir o kadar da keyifli  🙂

  • Yıldız İbrahimova : Çocuk şarkıları denince akla gelen diğer bir isim de Yıldız İbrahimova. Aslında çocuk şarkıları demek çok uygun değil bu albüme. Albüm adından da anlaşılacağı gibi, “Çocukça Şarkılar” bunlar. İçinde bilindik şarkılar olan bu albüm caz altyapısı üzerine kurgulanmış. Albüm bağımlılık yapıyor resmen.

MÜZİK

Nasıl güzel ve de güçlü bir sestir İbrahimova’nın sesi. Sesindeki caz tınısının etkisinde kalmamak mümkün değil. Bu albümde çocukken annesinden dinlediği şarkıları, annesi ile birlikte seslendirmiş. İçerisinde Yaşasın Okulumuz, Kuş Sesleri, Ilgaz gibi bizi çocukluğumuza götürecek şarkılar var.  Çocuklara farklı bir müziğin tanıtımı için bulunmaz ve de çok güçlü bir albüm bu. Bence bu albümü çocuğunuz yoksa bile içinizdeki çocuğa alın 🙂

  • İmre Hadi : İsmine bir yazıya bırakılmış yorumda rastladığım İmre Hadi ise pek tanınmış birisi değil zannımca. Yani henüz değil 🙂 Benim aldığımda albüm satışı sadece kendi sitesinden yapılıyordu. Şimdi müzik marketlerde de satılmaya başlanmış. Şarkıları nasıl güzel, sesi nasıl yumuşak. Fikret Kızılok şarkıları dinler gibi. İmre Hadi kendi sitesinde albümün hikayesini anlatmış:

“Çocukların ve büyüklerin beraber dinleyebileceği, bir müziği dinlerken paylaşmanın zevkini tadabilecekleri şarkılar olsa dedim. Çocuklara mesaj vermese, onlara bir şey öğretmeye çalışmasa ve sadece müzik olarak dinlense…”

MÜZİK3

Sitesinde şarkılarının demosu da mevcut. Bir göz atın. Almadan duramayacaksınız. http://imre.derlerbana.com/

Bir Dolap Kitap’ın da bu konuda çok güzel birkaç yazısı mevcut. Şimdi baktım da birinde İmre Hadi’den de bahsetmişler, kaçırmışım 🙂 Bu arada sakın yorumları es geçmeyin. Harika öneriler mevcut orada da.

Bizden müzik haberleri bu kadar. Nasıl olacak bilemiyorum ama daha yoğun olarak katmalı müziği hayatımıza…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Resim & Müzik, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Çocuk Müzikleri

  1. emine dedi ki:

    veeee beklenen, aranan yazı. teşekkürler Fatoş.

  2. emine dedi ki:

    bu adım adımın cdsinde 9-36 ay şarkıları var değil mi?

  3. Geri bildirim: Vivaldi-Çobanın Mevsim Yolculuğu | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Bach-Şatoda Üç Saat | Oğlumu Büyütürken

  5. Atakan Aydın dedi ki:

    Merhabalar…
    Müzikolaj CDsi ile ilgili çok olumlu duyumlarım olmuştu. Şu anda Morpa bu kitabın ve CDsinin telif haklarının yazarında olduğunu söyledi ve hiçbir yerde bu CD’ye ulaşamıyorum. Bana bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz.

    Çok teşekkürler,

    Atakan Aydın

Bir Cevap Yazın

