4,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar?

logy2Yağız büyürken, biz de onunla birlikte oyunun derinliklerinde kayboluyoruz. Tünelin sonunda bir ışık var mı bilemiyorum ama gerçekliğimi kaybetmekten korkuyorum 🙂 Her an yeni roller veriyor bize. Kendisi de sürekli değişkenlik gösteriyor. Son zamanlarda en çok örümcek adam ve batman oluyor. Ben ona pek de ayak uyduramıyorum aslında. O yüzden babasıyla oynamayı tercih ediyor genelde. Peki ben buna üzülüyor muyum, elbette ki hayır 🙂

Her ne kadar hayal gücünün bunca geniş olması beni mutlu etse de, ebeveyn için zor bir durum her an hayallerini beslemeye çalışmak. Ama hepimizin keyif aldığı bazı oyunlarda var. Örneğin masal anlatma oyunları. Birimiz 3 kelime veriyor ve diğeri o kelimelerin içinde geçtiği bir masal anlatıyor. Ya da masala devam oyunu. Birimiz bir masala başlıyor ve birkaç cümle kuruyor, sonra diğerine geçiyor. Böylece üçümüzün de katkısı olan yeni hikayeler çıkıyor ortaya. Gerçi Yağız dayanamayıp bizim repliklerimize de müdahale ediyor ama ses etmiyoruz artık.

Aslında Yağız’la daha çok oynamak istiyorum. Ama oynadığımız şeylerden benim de zevk almam gerekiyor ki, gerçekten kaliteli vakit geçirebilelim. Bu yüzden de hep yeni oyunlar / oyuncaklar peşindeyim. Ne yaparsam yapayım babasının daha iyi oynadığını düşünüyor Yağız oğlan, sonunda kavga bile ediyor olsalar 🙂 Neyse, bende iyi kitap okuyormuşum 🙂 Ben bununla avunurken, siz de son dönem oyuncaklarına bir göz atın bakalım :

  • logyLogy : Uzun zaman çocukluğumun tırtıklı legolarından aradım Yağız’a. Ama bulamadım. Şuan piyasada olanlar çok kalitesiz.  Logy’leri görünce ilk onlar geldi aklıma. Mıknatıslı ahşap bloklar bunlar. Her yönünden birbirini tutan bu ahşaplar çok eğlenceli. Biz parçaları birbirimizden kaçırıyoruz diyebilirim. En büyük boyu almış olmama rağmen yeterli gelmiyor parçalar bize. Bu kadar pahalı olmasalar bir set daha alırdım düşünmeden. Böyle bir oyuncağın Türkiye’de üretiliyor olması da ayrıca mutlu edici. Keşke sitesinde tanıtıldığı gibi renkli parçaları da mevcut olsaymış.

logy1

Logy’lerin bir kullanım kılavuzu yok. Tamamen yaratıcılığınıza kalmış. Kah çocuk parkı yapıyoruz, kah uçak, kah araba, kah zürafa. Ama en çok içine korsan figürlerinin de yerleşmesiyle daha bir hayat bulan korsan gemileri eğlendiriyor Yağız’ı. Onlara gizli bölmeler yapıyor ve günden güne daha da ustalaşıyor. Eh bu ustalaşma da babasının payı yadsınamaz. Sürekli onunla yarış halinde Yağız. Beni de hakem tayin ediyor ve hangisinin daha iyi tasarım yaptığını sorguluyor 🙂 Bu setle, küçük lego insanları ve safari ltd.in küçük hayvan ve insan figürleri çok iyi kombin ediliyor. Gerisi hayalgücü…

logy3

Bir de tanıtım videosu mevcut youtube’ta. Satışı da http://www.logy.com.tr adresinden yapılıyor. Her yaş için çok iyi bir oyuncak tercihi bana göre 🙂

oyuncak26

  • Lego : Küçük legolar uzun zamandır hayatımızda. Özellikle küçük insan figürleri ile oynamayı çok seviyor oğlum. Haftasonu bunları görünce, -ki o sırada Yağız uyuyordu- Yağız’ın ne kadar seveceğini düşünüp almadan edemedik 🙂 Eh biz iflah olmayız 🙂

Normalde sadece bir-iki figür bulunan bu legolarda dört şövalye olması da almamızda etkili oldu. Bir hazine sandığı, bir araba, ağaç ve köpek mevcut olan seti Yağız çok sevdi. Sanırım bu yaş gurubunda da sevmeyecek pek erkek çocuğu olmasa gerek 🙂

  • oyuncak27Şövalye : Şövalyeleri çok seven oğluma, internetten görüp söz vermiştim bu seti. Uzun zamandır Safari ltd‘in yeni setlerini görmediğimden pek umudum yoktu bulacağıma dair. Ama ne çok istediyse oğlum, karşımıza çıkıverdi 🙂

Her ne kadar çok istediysem de bu seti, diğer takımlar kadar kaliteli değilmiş figürler. Bazı şövalyeler ayakta durmakta zorlanıyor. Metalik renk de çok başarılı olmamış. Oysa ben korsanlar gibi bir set umuyordum 😦 Bu sette 2 at, 1 mancınık, 1 ejderha ve 8 farklı şövalye mevcut. Sanırım en çok da içindeki mancınık hoşuna gitti Yağız’ın.

oyuncak28

  • Şato : Onca şövalyeye bir de şato lazımdı 🙂 Eh biz de oyuncak almak için bahane çok. Tchibo‘daki karton şatoyu görünce, hem faaliyet olur, hem de oynar diyerek aldık. Yağız oğlan kendi boyadı -tabi biz de epey yardım ettik-, yapıştırmalarını yapıştırdı. Gerçi biz birleştirme de bir hayli zorlandık ama sonuçta Yağız’ın oyunlarına iyi bir eşlikçi oldu. Üst kısımlarını da kapattık ki, kulelere de şövalye koyabilelim.

Şimdi gelsin masallar, gitsin öyküler…

  • oyuncak23Ejderha ve Şövalyesi : Yağız’a Hobbit’i okurken en sevdiği karakterler Ejderha Smaug ve Gollum olmuştu 🙂 Gerçi sonrasında kendisi için aldığım kitap ta Gollum’un resmini görünce ona olan sevgisinden vazgeçti ama ejderha tutkusu baki kaldı. Ve öyle çok ejderha istedi ki, Noel Baba getiriverdi 🙂 Tabi ki bayıldı Yağız Oğlan, ama üzerindeki boş şövalye yeri de gözünden kaçmadı. Bizde ilk fırsatta boşluğu tamamladık ve şövalyesini de ekledik koleksiyonuna 🙂
  • oyuncak24Büyücü ve Askerler : Tamam kabul ediyorum büyücüyü ben aldım. Zaten pek bir severim Merlin’i. Hem de Gandalf yerine canlandırmak için figür lazımdı. Cadı, kral, kraliçe derken bunu da ekleyiverdim koleksiyonuna. Sırf oğlumun hayalgücünü düşünerek 🙂 Ama bu askerler kesinlikle benim tercihim değil. Tüm suç, gittiği İzmir’den -hazır ben de yokken- birşey bulamayıp bunları alan babasında 🙂 Kılıçtı, oktu tamam da, sevmiyorum elinde ateşli silah olan figürleri. Yağız’sa çok sevdi ve bana da sevdirebilmek adına çok dil döktü. Bunu da baba-oğul işbirliği olarak görüp sineye çektim ne yapayım 😦
  • Harita :Yağız’la benim de eğleneceğim oyun arayışında olduğumuz bir gün, onun için çizdiğim eski kartları çıkardık kutusundan. kartSonra birbirimize göstermeden çektiğimiz kartı anlatmaya başladık. Örneğin fili seçip, Afrika’da yaşar, büyüktür, hortumu vardır gibi ipuçlarıyla ne olduğunu anlattık. Ya da turuncudur, suludur, büyüktür diyerek.kart1 Bu oyunu çok sevdi Yağız Oğlan. Kartlar bir solukta bitince, önümüze küçük hayvan/ figür kutusunu aldık. oyuncak30İçinden sırayla çekerek anlatmaya başladık. Sonra oyunu geliştirdik ve Gizli Dünya Atlası kitabının verdiği harita üzerinde, anlattığımız hayvanı yaşadığı bölgeye yerleştirmeye başladık. Harita kağıttan olunca, yırtılacak endişesiyle, sağlam bir tane arayışına girişdim. İnternette uygun fiyatlı bir tane bulamayınca yardımıma Nurturia’dan, Poyrazlı Günler bloğunun sahibi sevgili Nihal yetişti ve çok güzel bir harita hediye etti. Artık bu harita üzerine yerleştiriyoruz bulduklarımızı. Bazende bir yere asıyor ve öğretmencilik oynuyoruz oğlumla. Buradan bir kere daha teşekkür edeyim Sevgili Nihal’e 🙂

oyuncak25

  • oyuncak29Gemiler : Yukarıdaki haritanın üzerinde oynarken, denizde yüzdürecek gemiler olsa ne eğlenceli olurdu dedi Koray birgün. Safari’de görmüştüm deyince de bir arayışa giriştik hemen. Şans bu ya oyuncakçıya gittiğimizde düşündüğümüz 2 kutu da karşımıza çıkıverdi 🙂 İçinde bir yolcu gemisi, bir denizaltı, bir savaş gemisi, bir dalgıç, bir yelkenli, bir sürat teknesi, bir kargo gemisi, bir şişme bot, bir rüzgar sörfü, bir jet ski, bir vapur ve bir römorkör olmak üzere 12 figür bulunuyor. Yalnız bazı yerlerinde boya hataları olması can sıkıcı. Henüz şövalyelerden fırsat bulup da çok vakit geçiremedi bunlarla Yağız Oğlan ama bakalım ilerde neler yapacak…

Tüm bu oyun/ oyuncakların etkisi nedir bilemiyorum ama Yağız büyüdüğünde polis olmak istiyor. Gerçi trafik polisi olacakmış ama gene de korkmalı mıyım? Montessori grubunda,  Mobbing ile Mücadele Derneği Başkanı Hüseyin Gün’ün “Çocuğunuz asker, polis olmak istiyorsa dikkat edin” diyerek, çocukların zarar gördüklerinde zayıf ve korkak olmadıklarını göstermek, zorba çocuktan intikam alabilmek için “Asker olacağım, polis olacağım” gibi sözler söylediklerini anlattığı bir yazı paylaşılmış. Oğlum henüz bir akran zorbalığıyla (bullying) karşı karşıya değil, umarım da hiç bir zaman olmaz. Ama her durumda şiddet içeren oyunlardan uzaklaştırmak gerekli. Peki tüm bu oyunlar şiddeti mi besliyor yoksa hayalgücünü mü? Sorular, sorular…

Sanırım annelik hep bu sorularla yaşamak demek…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı oyun, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

16 Responses to 4,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar?

  1. başak öztürk dedi ki:

    Merhaba çok güzellermiş. Bize de fikir verdi. Bir sorum olacak tüm oyuncakları ve kitapları nasıl dizayn ettiniz nasıl muhafaza ediyorsunuz veya saklıyor musunuz. Bu düzen hakkında da bir yazı istiyoruz sizden teşekkürler şimdiden.

  2. Ozlem Atli dedi ki:

    Merhaba, gercekten cok guzel oyuncaklar.. Klasik legolar disinda oyuncak arayisi icindeyken karsima cikti, ve super fikir verdi. Bu paylasim icin cok tesekkurler.. Ancak kafama su takildi, oyuncaklarin manyetik olmasi ve cocuklarin uzun saatler bunlarla hasir nesir olmasi saglik acisindan risk yaratir mi acaba, bu konuyu arastirmis miydiniz? Paylasabilirseniz cok sevinirim,

    Selamlar
    Ozlem Atli

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba
      Beğenmenize sevindim. Aslında başta bende bu endişeyi taşıdım. Ama evde mıknatıslı çubuklar var ve bu onlardan çok daha masum. Eline direk temas etmiyor. Bizim için kabul edilebilir olduğuna karar verdim. Ama açıkçası çok da araştırmadım. Logy yetkililerinin söylediğine göre ise, mıknatıs medikal ürünlerde bile kullanılıyor ve zararlı olmadığına ilişkin Tübitak makaleleri varmış. Yalnızca kalp pili olanlarda sakıncalı imiş. Zaten elinize aldığınızda da yoğun bir çekim hissi duymuyorsunuz.
      Umarım alırsanız memnun kalırsınız. Ben şahsen biraz daha parça almak istiyorum 🙂

  3. Pınar karaca dedi ki:

    Mıknatısların ürettiği manyetik alanların, bilindiği kadarıyla, canlı organizmalar üzerinde olumsuz bir etkisi yok. Ancak, örneğin kalbinde pil taşıyan bir insanın, güçlü manyetik alanlardan uzak durması gerekir. Öte yandan, atomların iç yapısından kaynaklanan bu özellik, maddenin suyla teması sonucunda değişmez. Fakat ‘ferromanyetik’ malzemelerin giysilerde kullanımı, yavaş gerçekleşse de kaçınılmaz olan oksitlenme sonucunda sorun yaratabilir. Bu olasılığı önlemek için mıknatıs malzemesinin, örneğin teflon gibi, manyetik alan çizgilerini etkilemeyen ve kendisi sudan etkilenmeyen bir maddeyle kaplanması yeterlidir.(Tübitak Bilim Dergisinden alıntıdır.)
    Merhaba Özlem Hnm.
    Manyetikler aksine iyileştirme gücünden yararlanılan ürünlerdir. Medikal ürünlerde sıklıkla kullanılır.
    manyetik dizlikler vs.
    Sadece suyla karşılaştığında oksitlenme riski vardır. Bunu önlemek için biz de su geçirmez özelliğe sahip organik ahşap koruyucular kullanıyoruz. Daha fazla detay isterseniz lütfen
    logytoys@gmail.com dan bize ulaşın.
    Saygılar
    Pınar Karaca
    Logy

  4. Ozlem Atli dedi ki:

    Sevgili yagizlahayat paylasiminiz icin cok tesekkurler,

    Sayin Logy yetkilisi Pinar hn. Bilgi icin cok tesekkurler, ancak mumkunse sizden maille de yukarda belirttiginiz Bilim ve Teknik dergisinde yayinlanmis makalenin tamamini yada linkini rica edecegim, cok tesekkurler,

  5. Geri bildirim: Rumeli Hisarı Maketi :-) | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Oda Düzeni | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Beş Yılın En İyi Beş Oyuncağı :-) | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Kutu Oyunu- Make’n Break | Oğlumu Büyütürken

  11. Yasemin dedi ki:

    Merhaba
    Logylerin kac parca olanini aldiniz,siparis vericem kararsiz kaldim

    • yagizlahayat dedi ki:

      Biz en büyük seti ve üçgenleri almıştık. Genede az geliyor. Yalnız bir süre satışı durmuştu. Yeniden başladılar mı bilemiyorum. Ama bulursanız kaçırmayın 🙂

  12. Geri bildirim: 6 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

