4,5 Yaş…

51-54 AY1 Şu üstteki yaralı böcek, 4.5 yaşına giren benim sevimli suratım oluyor 🙂 Üç ay göz açıp kapayıncaya kadar geçse de, aslında geriye baktığımda ne çok şey değişmiş. Ara ara bahsediyorum tabi çeşitli yazılarda ama gene de, üç ayda ki sıkıntıların, telaşların farklılığı, her şeyi çok da dert etmemek gerektiğini gösteriyor bana.

Bu üç ayda oğlum kreşe iyice alıştı ve severek gitmeye başladı. Hatta ilk karnesini bile aldı 🙂 Artık arkadaşlarından bahsetmeyi seviyor. Servisle eve gelmekte çok hoşuna   gidiyor. Orada da farklı bir arkadaş grubu mevcut 🙂 Evden daha kolay çıkıyor ve kreşte daha çabuk ayrılıyoruz. Hatta bazen bir arkadaşını gördüğünde beni öpmeyi bile unutabiliyor 🙂 Daha birkaç ay önce öylesine özenle vedalaşıyordu ki bizimle. Önce arabada babasını iki yanağından öpüp sarılıyor, sonra onunda aynısını yapmasını istiyordu. Arabadan inince de öpücük atıyor, şaşkaza babası görmezse ağlıyordu 😦 Okulda da aynısını bana yapıyor, özenle saçlarımı çekip kocaman öpüyordu bir kaç kere. Sonra sarılıyor, el sallıyor, ardından koşarak gelip yeniden sarılıyordu. Bazen seni çok seviyorum da diyordu. Yani resmen vedasında hüzün vardı. Gözler her an ağlamaya hazır, sanki bir daha göremeyecekmiş gibi ayrılıyordu 😦 Bu da bizi çok üzüyordu açıkçası. Neyse ki geçti 🙂

Yaşını soran herkese, ayağa kalkıp boyunu göstererek ve gururla “beş yaşına yaklaşıyoğum” diyen oğlum, artık kendi kendine giyinip soyunabiliyor. Tabi eğer isterse. Belki yaşıt pek çok çocuk bunu uzun zamandır yapıyordur ama bizim için güzel bir gelişme ve bunda kreşin etkisi büyük.

Durmadan konuşuyor, aralıksız masal hizmeti istiyor Yağız Oğlan 🙂 Her an yeni bir süper kahramana dönüşüyor. Korsancılık oynamayı çok seviyor ama hep ticaret gemisinde denizci oluyor kendisi. Kadriye Teyzesi karne hediyesi olarak bir korsan gemisi ve bir korsan bandı yapmış. Yağız çok sevdi ama nasıl olacak da korsan olacak? Sonunda kılık değiştiren ticaret gemisi kaptanı olmaya karar verdi ve öyle takabildi bandı gözüne 🙂

51-54 AY3

Yağız gayet zekice sohbet edip sorguluyor artık. İyi bir şey mi söylüyor yoksa kötü bir şey mi bilemiyoruz ama keyifli olduğunda “sizi cucular” diyor bize 🙂 Konuşmalarını akılda tutmak zor oluyor ama bazı dumur diyaloglarını not etmiştim :

♥ Yağız’ın bir kızı bir de oğlu olacakmış söylediğine göre:

  • Babası sorar : İsimleri ne olacak?
  • Yağız: Bilmiyoğum.
  • Baba : Oğlana Koray koyar mısın?
  • Yağız : Koyağım tabi
  • Baba : Kıza da Fatoş koyar mısın?
  • Yağız : Yok
  • Baba : Neden?
  • Yağız : Kağışığ çünkü
  • Baba : Peki ne koyacaksın?
  • Yağız : Gülçin 🙂 Servisten bi ağkadaşım 🙂

♥ Yağız He-man olur ve eve gelen Elrond’a (elflerin lordu) Yağız’dan bahseder:

  • He-man karakterindeki Yağız : Yağız, upuzun boylu babası ve kısacık annesi olan, 5 yaşına yaklaşan biğ çocuk 🙂

♥ Yağız artık sorgulamaya başlar 🙂 (Babasının aldığı askerlerden hoşlanmadığımı söyleyince)

  • Yağız : Neden askerlerle oynama mı istemiyosun? Büyüyünce zaten askeğ olucam, şimdiden oynayabiliğim.
  • Anne : Ama savaş kötü bişey. Onlarla oynayınca arkadaşlarınla da aynı şekilde oynuyosun.
  • Yağız : Savaş kötü diyosun ama Hobbitleri seviyosun, Lobin Hood’u da seviyosun. Onlarda da savaş var.
  • Anne : Kem küm, onlar ateşli silah değil 😛

♥ Yağız’a iki asker alan babası:

  • Baba : Arkadaşlarına söyledin mi askerlerini?
  • Yağız : Söylemedim, öğğetmenime söyleyebiliğler 🙂 (Tilki Yağız)

♥ Yağız babasından bilgisayarda bir şey göstermesini ister. Baba kabul etmez:

  • Yağız : Sen ne biçim babasın. Babalar çocuklağının istedikleğini yapağ.
  • Baba : Çocuklarda babalarının sözünü dinler.
  • Yağız : Ben annemin sözünü dinleğim.
  • Baba : O zaman annene sor. İzin verirse açarım.
  • Yağız : Biz şimdi tağtışıyoğuz baba 🙂
    (Annemi bu işe karıştırmaya hiç gerek yok :-))

♥Sürekli oyununa müdahale eden babasını kibarca kovdu : Odadan çıkağ mısın baba?

♥ Ben hızlı hızlı bir şey anlatırken :

  • Anne bi sakin ol 🙂

♥ Uyumak üzere yatan, ama uyumamak için bahane bulan Yağız, babasını öpmediğini söyler. Kitap okurken babasının onu öptüğünü söyleyerek yataktan kalkmasına izin vermeyen annesine dudaklar büzülüp sesi titreyerek :

  • Yağız : Oğluna zarar veğiyosun. Babasını öpmedim diyo,
     öptün diyosun, öpmedim diyo öptün diyosun 🙂 (Sanki başka birisinden bahsediyoruz :-))

♥ Babası büyüdüğünde onun odasına kocaman bir televizyonla bilgisayar almasını isteyip istemediğini sorar:

  • Yağız : Yoook odamda bilgisayar olmasın, her tarafta kocamaaaan kitaplık olacak 🙂 (Ağızları kulaklarına varan ben :-))

♥ Oyununa müdehale eden babasına:

  • Yağız: İstediğim şekilde yapabiliğim. Ben özgüğüm 🙂

Akşam kitap okuyup yattıktan sonra:

  • Yağız : Masal anlatırsan daha çabuk uyuyabilirim. (Yalan 🙂 Asla sonuna gelmeden uyumaz.)

Masal seçeneklerimi beğenmedi, kötü karakter istemiyormuş içinde.

  • Anne : O zaman kitaplarından birini anlatayım.
  • Yağız : Picassoyu isteğim.

Başladım anlatmaya ama her dakika düzeltiyor. Örneğin anahtarı heykele yapıştırmış diyorum. Hayır alçıyla sabitlemiş diyor. Tüm kitabı ezberlemiş. Sonunda güçlükle bitirebildim ama bir sayfayı atladığımı farkettim. Neyse ki Yağız farketmedi diye seviniyordum ki,

  • Yağız : Bir sayfa atladın, yeniden başlaman lazım 😦

Zor güç sadece o sayfayı anlatmaya ikna ettim de ninni kısmına geçebildik 🙂

♥ Küçük hayvanların arasından kırmızı kurbağayı arar :

  • Yağız : Daha dikkatli bakağsam bulabileceğimi düşünüyoğum 🙂

♥ Yatmadan önce uykusunun geldiğini söyleyerek odasını toplamak istemeyen Yağız’a:

  • Anne: Uykun geldiğine göre kitapta okuyamayız o zaman.
  • Yağız: Bahane bulma anne 🙂

♥ Yağız : Anne ben biliyoğum, Atatüğk kalbimizde otuğuyo 🙂

51-54 AY2Oğlum doğduğundan beri ilk kez acile gitti geçenlerde. Gözüne vuran 39.5 ateşle, bu şehirde çocuk acili olan bir hastane bulamadık. 45 dakika sıra bekledikten sonra, aynı doktor, karşısında ayağı kanlar içindeki hastayla birlikte aynı odada muayene etti oğlumu ve tamamen tahammülsüz biçimde üzerini çıkarmamızı istedi.   “Çıplak çıplak mı durucam” diye yıktı ortalığı Yağız. Zaten ateşini düşürmek için ilacı elimize tutuşturmak ve ıslatmak üzere pamuk vermekten başka bir şey de yapmadılar. Allah daha ciddi hastalıklarla çocuklarını hastaneye götürmek zorunda olanlara yardım etsin.

Yağız oğlan 4.5 yaş itibariyle, 112 cm ve 18,600 kg. İştahı iyi sayılır. Biraz tatlıya düşkünlüğü var 😦 Eh evde bu kadar kek kurabiye pişince ne yapsın çocuk 🙂 Neyse ki hala şarküteri ürünlerinden uzak. Canı bir şeyler yemek isteyince, meyve ya da kuruyemiş yiyor. Son günlerdeki favorisi hurma arası ceviz 🙂

Kreşte KKK aşısı oldu Yağız. Zaten yaptırmayı düşünüyorduk. Daha önceki aşı tecrübelerimizden, Yağız’ın ortalığı yıkacağını düşünmüştüm ama onca ağlayan çocuk arasında, hiç tereddüt etmeden gitti, kolunu açtı, aşısını olup çıktı 🙂 Çok şaşırdım ve de çok sevindim sorunsuzca hallolduğuna.

Oğlumun son üç ayından aklımda kalanlar bunlar. Ona yeterince vakit ayıramıyor olmanın suçluluk duygusu her daim yüreğimde. Bir de bakacağım, büyümüş ve benimle vakit geçirmeye zamanı kalmamış olacak. Onun hayatına nasıl bir izdüşümüm olacak, büyüdüğünde çocukluğunu nasıl hatırlayacak merak ediyorum.

Bakalım önümüzdeki üç aylık yolculuğumuzda bizi neler bekliyor….

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to 4,5 Yaş…

  1. Geri bildirim: 57 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  2. Geri bildirim: 5 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: 5 Yaş 3 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 5,5 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 5 Yaş 9 Ay… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

