Tombik Ayı Acıkınca

Kitap102Bu kitabı geçenlerde Çeşme’ye giden eşim almış oğluma. Neden bu kadar basit bir kitap aldığını sorduğumda, “çünkü kitabevindeki tüm güzel kitaplardan evde vardı. Kendimi Yağız’ın kitaplığının önünde hissettim” dedi 🙂

Yağız’da birkaç kez okuttu ve sonra unuttu kitaplarının arasında bunu. İki yaş civarı çocukların çok seveceğini düşündüğüm bu kitap, Yağız için artık çok naif kaldı 🙂 İçinde macera, heyecan, kötü karakter falan olması lazım ilgilenmesi için 🙂

Soğuk kış günlerinin ardından ısındı havalar, geldi bahar.

Uyanınca Tombik Ayı kış uykusundan, esneyerek açtı ağzını kocaman.

diye başlıyor kitap ve Tombik Ayı’nın karnını doyurmaya çalışmasıyla devam ediyor. Yolda fare ile karşılaşınca, fare ona dağ çileği toplamayı teklif ediyor ama gene doymuyor. Ardından tavşan yonca yemeye götürüyor ama oda çare olmuyor. Porsukta balık tutuyor ama gene de karnı bir türlü doymuyor.

Kitap103

O sırada, arkadaşları köstebek, sincap, çalıkuşu ve karga, Tombik Ayı’nın mağarasında onun uyanışını kutlamak için bir parti düzenliyorlar. Pişirdikleri kurabiyelerin kokusunu alan Tombik Ayı geldiğinde ona sürpriz yapıyorlar. Ama karnı çok şişen ayı mağarasına sığmıyor. Sonunda kutlamayı dışarıda yapmaya karar veriyorlar.

Tombik Ayı açtı hediyelerini.

Afiyetle yedi kurabiyelerini.

O kadar çok yemişti ki

Göbeği patlayacaktı sanki.

Kitap104

Sonunda karnı doyan ve uykuya dalan ayının arkadaşları aç kalmış ne yazık ki 🙂 Böyle naif bir hikayeye hiç yakıştıramadım bu sonu. Paylaşsaydın ya kurabiyeleri Tombik Ayı 🙂

Paylaşma ve arkadaşlık üzerine sıcacık bir öykü. Tombik Ayı’nın serüvenleri burada bitmiyor. Serinin başka kitapları da var. Bunlardan biri olan Tombik Ayı Uyanınca’da Bir Dolap Kitap‘ta almış yerini 🙂 Orada da kitap 2+ olarak kategorize edildiğine göre yanılmamışım 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to Tombik Ayı Acıkınca

  1. edaada dedi ki:

    Sizin blogunuza eklediğiniz kitaplara takıldım son dönem. Ve küçük kızıma ne kadar az kitap alıyorum diye düşündüm. Bu aralar tekrarı seviyorlar diye aynı kitapları okuyup duruyordum. Sayenizde yeni kitaplar almam gerektiğini farkettim. Ne kadar keyifli yorumluyorsunuz kitapları , tebrikler…
    . 28aylık olan minik kızıma hemen alacağım yukarıdaki kitabı:)Emeğinize sağlık

    • yagizlahayat dedi ki:

      Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Böyle yorumlar almak motive ediyor beni de inanın. Tam kızınızın yaşına uygun bu kitap. Umarım sever aldığınızda.

  2. edaada dedi ki:

    Ben yoğunluktan blogunuz takip listemde olsa da pek takip edemiyordum. Yeni inceleme fırsatı buldum. Ben ce harika iş çıkarmışsınız. Küçük nacizane bir önerim olacak. Eğer blogunuz sadece Yağız için değil bizim gibi ziyaretcilere açık ise, kitapları yaşlara göre “sort” layabiliyor olmak çok işime gelirdi:) Böylece kızımın dönemine uygun kitaplar hemen karşıma çıkardı:)) Armut piş ağzıma düş gibi oldu ama sadece hissetiğimi paylaşmak istedim:) sevgiler

    • yagizlahayat dedi ki:

      Çok haklısınız, bende bu eksikliği duyuyorum. Keşke başlarken öyle yapsaymışım. Şimdi geriye dönük ne kadar yapabilirim bilemiyorum ama düşüneceğim bunu, sağolun 🙂

  3. Geri bildirim: Borulardaki Ayı | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: İyi Geceler Farecikler | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Masal Battaniyesi | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Bu Kitap Ay-Ay’a Aittir | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Rikimini ve Arkadaşı Ayıcık | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

