Foça

TATİL10Foça, İzmir’de yıllarca kalıp da görmediğime hayıflandığım bir yerdi. Öğrencilik hali ile, gezmeye pek bütçe ayıramıyorduk ne yazık ki. O yüzden bu yıl -denizinin Yağız’a uygun olmayacağını tahmin etsek de- Foça’ya çevirdik rotayı. İyi ki de öyle yapmışız. Yıllar önce gittiğimiz Akyaka’yı da çok sevmiştik ama uzun kalışlara pek uygun değildi. Burada ise yaşamak istedik. Sokaklarında gezerken hayaller kurduk.

FOÇA3Büyük Deniz tarafındaki evler bizi bizden aldı. Tabi ki hiç bir zaman bütçemiz bu evlere yetmeyecek 😦 Ama her şey hayal etmekle başlamaz mı 🙂 Günün birinde böyle bir yerde bir butik pastanem olsa, süper olmaz mı?

FOÇA4

Günümüzde birbirinin aynı tatil yörelerini gördükten sonra, kurtarılmış bölge gibi geldi Foça bize. Nasıl böyle kalabilmiş, bunlarda kimlerin emeği geçmiş bilemiyorum. Ama karşımızda kişiliğini kaybetmemiş bir yer bulduk. Özellikle restore edilmiş taş evler büyüledi bizi.

FOÇA1Bir Foça tutkunu olan Karafakiden bloğunun sahibi Banu, tatile başlamadan bana öyle ayrıntılı bilgiler verdi ki, yazdıklarını çıktı alıp yanımda taşıdım. Bize tatil boyunca rehberlik etti. Özellikle önerdiği Taşköy’e bayıldık ki bundan başka bir yazı da bahsetmek istiyorum. Ayrıca Banu’nun bloğunda Foça ile ilgili pek çok yazı mevcut.

FOÇA2Şehir merkezine yapılan iskeleler sayesinde, burada denize girmek mümkün. Özellikle kıyıdaki pansiyonlarda kalıyorsanız, yolu geçip atlayıveriyorsunuz denize. Şezlongunu, şemsiyesini kapan gelmiş. Hiç bir otel, şezlong ve minderleriyle istila etmemiş. Orası halkın yeri ve halkta bunu çok güzel değerlendiriyor.

FOÇA7-001Limanın bir yanı Küçük Deniz, diğer yanı Büyük Deniz diye adlandırılıyor ve birbirlerinin bağlantı noktasında bu kale duvarlarını görüyorsunuz.

FOÇAKüçük Deniz’de, kimi simitini, peynirini alıp kahvaltıya geliyor, kimi birasını, termosta çayını alıp mehtabı seyretmeye. Tüm bu kalabalıkta sizi rahatsız eden hiçbir taşkınlık olmuyor. Bütün Foça akşam olunca portatif sandalyesini kapıp koşuyor Küçük Deniz’e.

FOÇA8Büyük Deniz tarafı daha sakin geceleri. Kulağınıza hoş müzikler geliyor barlardan. Zaten burada hiç bir müzik kulağımı tırmalamadı diyebilirim. Bu haliyle Foça, yavaş şehir olmaya çok uygun geldi bana. Hem bu durumda bozulma riski de ortadan kalkmış olur.

FOÇA5Her yer yürüme mesafesinde Foça’da. Orada yaşayanlar da bisiklet kullanıyor genelde. Trafik, park yeri stresi yaşamamak ne güzel şeymiş.

TATİL9Foça’da beni rahatsız eden tek şey mutfağıydı sanırım. Beslenme tercihlerim nedeniyle bu konuda daha hassas davranıyorum belki ama, İzmir demek zeytinyağlı yemek demek. Hadi balığı anlarım, ama o kebapçı, köfteciler çok rahatsız etti beni. Foça’nın ruhuna uygun bir yeşil mutfak sahilde olsa, et sever insanlarda Foça’ya özgü diye onlardan tatsa fena mı olur? Bu anlamda sadece otelde yediğim yemekten memnun kaldım diyebilirim. Oteli de başka bir yazı da anlatmak istiyorum.

FOÇA9İskeleden denize girmek çok güzel olsa da, yanınızda çocuk varsa ve bagajınızda şemsiye yoksa pek mümkün değil. O yüzden biz yakınlardaki beach’lerden girmeyi tercih ettik. İngilizce kelimeleri kullanmaktan hoşlanmıyorum ama sanırım türkçe ifade edebileceğim özel bir karşılığı yok.

TATİL7Giriş ücreti karşılığı kullanabildiğimiz Hanedan Beach Club’ı beğendik biz. İsterseniz oradan yemek yiyebiliyor, isterseniz dışarıdan getirebiliyorsunuz. Kumsalı geniş ve de sakin. Denize girmediği için, Yağız’a oldukça uygun. Kah resim yaptı, kah ayakları yere değmeden kumla oynadı, kah uyudu 🙂

TATİL5

Bir diğeri ise aşağıdaki Şamata Beach. Buranın giriş ücreti daha uygun olmasına rağmen, dışarıdan yiyecek alınmıyor. Sahili daha küçük ama ağaçlar olduğu için gölge miktarı fazla.

FOÇA6Şehrin içine bu gemi gibi objeler yapılmış ve de hoş olmuş. Her ne kadar görememiş olsak da, Foça’nın simgesi olan fok ta bol bol kullanılmış.

TATİL8Eh gelelim Yağız oğlan’a. Foça’da en sevdiği şey otel ve dondurmacı Nazmi Usta oldu.  Her akşam yarım saat kuyrukta bekleme pahasına, dondurmasını yedi 🙂 Bizi hayretler içine düşürecek kadar dışa dönüktü. Ben isterim ki, gittiğim yörelerdeki insanlarla sohbet edeyim ama birşey engel olur, yapamam. O yüzden Yağız’ın bu halleri hoşuma gitti. Dondurmacıya “ben gene geldim” diye laf atıyor mesela. Lokantada, otelde hemen birşeyler bulup yanaşıyor insanlara. Bizim hiç alışık olmadığımız bir durum bu 🙂

Giderken aldığımız korsanlarıyla da bol bol oynadı Yağız oğlan. Ne hayaller kurdu onlarla görmeliydiniz.

TATİL6Her sokaktan fırlayan kedi ve köpekleri çok sevdi. Ve benimle kitap okudu. Tatil için yanıma aldığım Hobbit’in neredeyse tamamını birlikte okuduk. O uyurken okuduğum kısımları uyanınca anlattırdı. Ve anında canlandırmasını yaptık. Yani tatilimiz, Gandalf, cüceler, hobbit, ejderha, trol ve goblinlerle dolu geçti. Nasıl heyecanla iştirak etti görmeliydiniz. Açıkçası benim için de çok hoş bir deneyim oldu.

TATİL11En son gün hava kapalı olunca, şemsiyeye ihtiyaç duymadan iskeleden girebildik denize. İlk girişte çivi gibi olan suda yüzmek, alışınca çok zevkliydi. Ama Yağız oğlan, sadece kumlara biraz basabilecek kadar ilerleme kaydedebildi. Bize sürekli umutlar verdi durdu. Az sonra, kitap okuyunca, dizim iyileşince ya da yarın girerim gibi. Yağız denize elbet girecek ama anca yarına 🙂

Bir efsaneye göre, Foça sokaklarında bir Karataş varmış ve ona basan, Foça’ya gelmeden duramazmış. Biz bastık mı bilemiyorum ama basmak için oldukça yol arşınladık. Kalbimiz Foça’da kala kala döndük sonunda…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

20 Responses to Foça

  1. Banu Bingör dedi ki:

    Fatoş, çoktan basmışsınız o karataşa besbelli 🙂 Böyle tatlı tatlı anlattığına göre…
    Foça çocuklu aileler için ideal bir yer. İdeal derken, tabii bana göre. (Artık bize göre diyebilirim 🙂 )
    “Düzayak” gelir bana Foça. Her an sokağa çıkabilirsin. Sokak mis gibi deniz kokar. İnsanlar gelene gidene alışkındır, dışlamazlar. Zaten sık sık gidip geldikçe, ahbap olunuyor.
    Foça’nın bozulmasına engel olan, önce tabii insanı… Sit alanı oluşu… Bir yakasında Jandarma Komutanlığı bir yakasında Deniz üssü oluşu. Bir arazi alıp da kazma vurayım dersen, jandarma başında bekler. Buluntu çıkarsa, işlerin uzar falan 🙂 Mülklerin pahalı oluşu da biraz bu yüzden.
    En yüksek bina 3 katlıdır. Yeşili çok değilse de geliştirmeye açık. Ne yazık ki son zamanlarda TOKİ’cilerin buralara göz diktiği duyumunu aldık. Elleri eremeden son bulurlar inşallah diye bedduamı da edeyim hemen :)))
    Önerdiğim yerlerden memnun kalmış olmanıza sevindim. Yemek konusunda kesinlikle hak veriyorum. Lezzetli ot yemeği yapan yer yok denebilir. Çok az… He köfte kebap konusuna gelince, biz dışarıdan gidince her şey Egeli koksun istiyoruz da orada yaşayan insanlar da farklı şeyler tatmka istiyorlar tabii 🙂 Ama lezzetli sebze/ot yemeği yapan lokanta açığı var. Hmmm fikir! :))))
    Foça bizde de oraya yerleşme isteği uyandırdı. İlk görüşte aşık olduğum tek belde… Geçen yaz bir ay kaldık, tadı hala damağımda. Bence fırsat bulursanız bir de öyle deneyin. Çarşısına pazarına karışarak, pazardan aldıklarını evde kotararak 🙂 Şahane bir deneyim oluyor.
    Yağız’ın burada girişken olmasına şaşmadım. Dedim ya Foça çocuklar için iyi bir yer. Çünkü insanlar, esnaf çocuk sever ve çocuğa saygılı. Nazmi usta zaten tüm çocukların (ve başta ben olmak üzere) yetişkinlerin sevgilisi ! :)))
    Ah ne çok özledim oraları… Nisan’da gittik, erken oldu. Burnumda tütüyor 🙂
    Fotoğraflar iyi geldi, ellerine sağlık 🙂

    • yagizlahayat dedi ki:

      Pazarını göremeden geldiğime üzüldüm bende. Özellikle pazar günü kurulanı görmek isterdim. Ama o gün dönüş yolundaydık. Ah hep orada kalsın o askerler 🙂 Biz daha yerleşemeden bozulmasın oralar 🙂
      Yeşilin az olması benimde dikkatimi çekti. Ama ona rağmen nasıl güzel bir yer.
      Ah belki biz açarız birgün o ot lokantasını, şöyle denize nazır 🙂 Hayaller hayaller…
      Bir ay kalmak harikaymış. Öyle uzun hiç tatil yapmadım sanırım 😦
      Bir yandan görmek istediğimiz bir sürü yer var, bir yandan Foça’ya gene gidelim diyoruz. Bakalım karataş bizi kendine çekecek mi? Kimbilir belki birgün karşılaşırız Foça sokaklarında. Ne güzel olur 🙂

  2. perilievren dedi ki:

    Bütün Ege sahilini gezdim ama Foça’nın yeri her zaman ayrıdır. Yazı ayrı, kışı ayrı, baharı ayrı güzel. Denizi, sahilde yürümesi, en sıcak havada bile serinleten rüzgarı, herşeyi şahane:) Ama yemek konusuna katılıyorum. Heryer kebapçı, balık lokantası vb. İnsan akdeniz mutfağı ve bol bol sebze yemeği bekliyor ama bu konuda fazla seçenek yok sanırım. Et yemeyen bir insan olarak çorba ve mezelerle karnımı doyurmaya çalışıyorum her seferinde:)))

    • yagizlahayat dedi ki:

      Demek sadece beni rahatsız etmemiş bu yemek sorunu. Sevindim 🙂 Belki sayımız artarsa bir duyan olur. Benimde günlerim çorba, makarna ve salata ile geçti ne yazık ki.
      Şimdi Foça’yı diğer mevsimlerde de görmek lazım. Ah keşke biraz yakın olsaymış 😦

  3. Geri bildirim: Foça- Lavinya Butik Otel | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Foça- Taşköy | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Yağız Tatili Resmediyor :-) | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Yağız Kitap Okuyor :-) | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Yağız’ın Kitap Okuma Alışkanlıkları | Oğlumu Büyütürken

  8. Mustafa Savut dedi ki:

    Çok güzel anlatmışsın Foça’yı. Foça tatil mekanı olmasının dışında yaz kış yaşamak içinde güzel bir yer. 1 yıl kaldım hiç sıkılmadım. Hanedan Beach benimde favorimdi. Foça’nın tek dez avantajı hafta sonları askerlerin çarşı izniyle çok kalabalıklaşması…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Mustafa’cım sen askerlik yaparken gelememiştik bir türlü. Senin de anlattıklarınla hep aklımdaydı. Çok güzelmiş gerçekten. Biz de yerleşebilmeyi çok istedik 🙂

  9. Geri bildirim: Hobbit | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Papazın Bağı | Oğlumu Büyütürken

  11. cenk demieiz dedi ki:

    Ben emekliligine yaz kış kalacak bir yer arastiriyorum
    Sizce foça uygun bir yer olabilirmi ?

  12. Geri bildirim: Bozburun- Veranda Otel | Oğlumu Büyütürken

  13. seboş dedi ki:

    iyi akşamlar yiğizle hayat bizde egede ufak ve ucuz sahil ilçelerinden birine yerleşmek istiyoruz internetten araştırma yaptım sanki foçayıkendimize yakın buldum sakin bir yer isteyen bir aileye nasıl uyarmı acaba biz hiç oraya gitmedik sadece internetten bakarak beğendik işyerimizi devredip ev bakmaya gidecez işimiz satılmış olsa ilk etapta kiralıkta bakabiliriz nasıl acaba foçada yaşayabilirmiyiz ki siz şu anda oradamısınız

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba
      Biz 2 yıl önce gitmiştik Foça’ya. Çok sevdik. Ama uzun süreli yaşamak nasıl olur, imkanlar nelerdir bilemiyorum. Bence kesin kararınızı vermeden önce gidip bir görün. Herkesin beklentileri farklı olabilir.

  14. Geri bildirim: Selimiye | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: Datça | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

