Cadılar ve Kitaplar…

Oldum olası fantastik olana ilgim vardır benim. Küçükken “Tatlı Cadı” favorimdi mesela. Sonrasında tam bir “Harry Potter” fanatiği oldum. “Yüzüklerin Efendisi” ise bence bir başyapıt. Hal böyle olunca çocuk kitapları söz konusu olduğunda da cadılı olanlar ilgimi çekiyor elbette. Ama heyhat, oğlum cadılardan hiiiiç hoşlanmıyor 😦 Oysa öyle sevimliler ki. Çocukların zaman zaman zevklerindeki değişikliklere güvenerek, birgün onunda seveceğine inancım tam 🙂

Şimdi gelelim Yağız’ın cadılı kitaplarına :

Kitap1-Süpürgede Yer Var mı? Bir Julia Donaldson & Axel Schiffler yapıtı olması fazla söze gerek bırakmıyor aslında. Çizimlere söyleyecek söz yok doğal olarak. Sözleri ise gene şiirsel. Okurken ses tonunuzla çeşitli numaralar yapmaya çok müsait. Ama yukarıda da bahsettiğim gibi Yağız’ın cadılara olan mesafeli duruşu neticesinde, “bunu şuna mı versek, buna mı versek” türü kurtulma çabalarına maruz kalıyor.

Her hafta annemlere götürmek üzere birkaç kitap seçip koyuyorum Yağız’ın çantasına. Bir hafta boyunca oradayken, onlara bakıyor. Bende sık sık bu kitabı da ilave ediyorum aralarına ama sanırım oradayken de fazla rağbet görmüyor 😦

Kitap1

Cadının var bir kedisi

başında da siyah şapkaların en sivrisi,

Uzun kızıl saçlarının örgüsüne takmış bir de kurdele.

Kedisi mırıldaya mırıldaya kendisi sırıta sırıta,

süpürgelerine oturmuş uçuyorlardı rüzgarda.

Cadı başladı mızırdanmaya

Kedi başladı tısırdamaya,

Rüzgar coşup kudurup şapkasını uçurunca.

diye başlıyor hikaye. Yere indiklerinde bir köpek bulup getirir şapkayı ve:

Ben bir köpeğim meraklı mı meraklı.

Benim gibi bir köpeğe de süpürgede yer var mı?

deyince iyi kalpli cadı alır onu da süpürgeye. Kurdelası düştüğünde yeşil bir kuş katılır aralarına, sihirli değneği düştüğünde ise bir kurbağa. Ancak bu kadar yüke dayanamayan süpürge, ortasından kırılıverir. Hayvanlar yere düşerken, cadı da bulutların arasına girip bir ejderha ile karşılaşmasın mı? Ejderhanın eline düşen cadıyı, birbirlerinin üzerine çıkıp çamura bulanarak korkunç bir hal alan arkadaşları kurtarır. Ancak bizim evde film burada kopar. Sadece ejderhayı değil, Yağız’ı da korkuturlar 🙂

Kitap2

Böyle bir görüntü Maymun Kral‘da da var ve Yağız o sayfayı da hiç sevmiyor.

Kurtulan cadı, hemen yeni bir süpürge yapıyor. Hem de bu sefer çok konforlu. Cadı, kedi ve köpeğe koltuk, kurbağaya duş ve kuşa yuva. Pipetle süt içen bir kedi, kitap okuyan bir köpek, duş alan bir kurbağa 🙂 Yani ayrıntılar gene muhteşem.

Hooop uçup gittiler 🙂

Kitap32-Sakar Cadı Vini’nin Dev Balkabağı: Bir Sakar Cadı fırtınasıdır esiyor ne zamandır. Pek çok serisi var. Yağız’ın pek ilgileneceğine ihtimal vermesem de, bu kadar çocuk sevince bir şansımı denemek istedim ve aldım bir tanesini. Ve ne oldu dersiniz?  Bir kere okunup, cadıların bizim evde gördüğü muameleden nasibini aldı 🙂

Çizimleri bana mizah dergilerini anımsatıyor bu kitabın. Sadece bazı yerleri renklendirilmiş. Bu yüzden de biraz karışık. Ama incelenecek pek çok ayrıntı mevcut.

Sakar Cadı Vini ve Vilbur her cumartesi, pazara gidip bir sürü sebze alıyorlar. Çünkü Vini sebzeyi, özellikle balkabağını çok seviyor ve her türlüsünü yapıyor. Balkabağı çorbası, tatlısı, kabaklı çörek, balkabağı kavurması vs. Ama her pazar dönüşü sebzeler süpürgeden pazara saçılıyordu.

“Kırılası süpürgeler!” diye bağırdı Vini.

Sonra aklına bir fikir geldi.

“Kendi sebzemi kendim yetiştiririm”, dedi.

Böylece Vini bahçesine büyük bir sebze tarhı kazdı.

Vilbur da ona yardım etti.

Bakmayın Vilbur’un yardım ettiğinin söylenmesine. Kendisi Garfield ile yarışacak tembellikte 🙂

Sebzelerin biran önce büyümesini isteyen Vini sihir yapar:

Abrakadabra!

Bir anda Vini’nin sakarlığı işbaşı yapar ve bitkiler kontrolsüz derecede büyümeye başlar. Yeniden müdahale etmek zorunda kalan Vini’nin, bahçesi normale döndüğünde elinde kocaman bir balkabağı kalır. Vini balkabağının içine bir kapı açar ve kabak tatlıları, çörekler, kabak kavurması ve çorba yapar. Ama hala çok kabak vardır. Oda herkese dağıtır. İçi boşalan kabağı ne yapacağını düşünen Vini’nin aklına sonunda harika bir fikir gelir.

Artık pazara gittiğinde istediği kadar balkabağı alabileceği bir helikopteri vardır 🙂

Kitap4

Kitapları yazmak üzere yanıma almamın sonucu, Yağız ikisini de sonuna kadar okuttu. Ama kendisi biraz uzakta ve elinde kılıçla dinledi 🙂 Her ne kadar ejderha bir kılıç darbesi almış olsa da ümit var. Yağız’da birgün sevecek bu tatlı cadıları 🙂

Kitapların ikisi de Bir Dolap Kitapta mevcut. “Süpürgede Yer Var mı?” için bir Tık

“Sakar Cadı Vini’nin Dev Balkabağı” için bir Tık daha…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

15 Responses to Cadılar ve Kitaplar…

  1. Şerife Çimen dedi ki:

    Yağız, bir bakarsın kendi getirip eline tutuşturur bu kitapları bir gün 🙂
    Çocuğa göreliği de çocuk belirliyor bence. Düşünsene 5 yaşında uzun zamandır Star Wars hastası olan bir oğlum var. Ya da çoğu insana göre ürkütücü karakterlerin olduğu kitapları var. Aslında benim aklıma gelmezdi belki böyle kitaplar onun zevkleri doğrultusunda beni yönlendirmesi olmasa.
    Şimdiye kadar korktuğunu hissettiğim bir kitap oldu: “Noel Gecesi Kâbusu” (Tim Burton). Ayıla bayıla okuttu sonuna kadar sonra kitaplığından çıkarttı -nedenini açıkça söylemeyerek- salondaki kitapların arasına sıkıştırdı. Ben de hiç bahsetmedim. Yazın almıştık kitabı. Üzrinde durmamak gerek diye düşünüyorum 🙂

    Sevgiler.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Bizim oğlan biraz nazenin sanırım 🙂 Can bu konuda süper. Korku nedir bilmiyor. Noel gecesi Kabus’nu ise kitapçıda inceledim ve ben bile tırstım. Yağız’a göstermedim bile. Kitaplarda kimsenin kimseye kızmasına bile tahammülü yok. En son “Köpekler Bale Yapmaz” da, sanırım tonlamaları biraz kaçırdım. Köpeğe kızıyorlar diye üzüldü çok 🙂

  2. Geri bildirim: Yavru Baykuşlar | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Oliver… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini’nin Dinozoru | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini’nin Korsanlık Macerası | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Aydede | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini’nin Yeni Bilgisayarı | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Eski Şeyler Okulu | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini’nin Dünyasını Keşfet! | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini’nin Ejderhası | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini’nin Yaramaz Robotu | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Sakar Cadı Vini Denizin Altında | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Çarli Maytap ve En Sevdiği Kitap | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

