Eğlenceli İngilizce Kitaplar – 1

Ankara’da Kentpark AVM’de bulunan Arkadaş Kitabevinin çocuk bölümünü ne kadar sevdiğimizden bahsetmiştim daha önce. Orada saatler geçirebiliriz. Çok da iyi bir İngilizce kitap arşivi var. Her seferinde “bunu mutlaka almalıyım” dediğim bir kitap çıkıyor karşıma ve “ya Yağız beğenmezse kendime alsam çok mu garip olur” diye düşünceler doluyor kafama 🙂 Neyse ki Yağız’da bayılıyor da rahatlıyorum 🙂

Bu kitaplar İngilizce öğretmek için aldığım kitaplar değiller. Türkçe olsalar da alırdım ve ülkemizde böyle kitaplar basıldığı için de çok sevinirdim. Julia Donaldson tarafından yazılan bu kitaplar, Axel Schiffler imzalı. Bu ikili çocuk kitapları dünyası için ne büyük kazançlar.

Gelelim kitaplardan bahsetmeye 🙂

1-The Graffalo’s Child : Türkçe’ye “Tostoraman’ın Yavrusu” olarak çevrilen bu kitabın neden İngilizcesini aldım? Dili ağır olmasına, çeviri de zorlanmama ve çevirirken Türkçesindeki ritmi yakalayamamama rağmen aldım üstelik. Çünkü baskısı çok güzel. Çantada taşınabilecek boyutta ve karton kitap şeklinde. Yırtılma derdi yok. Alalı uzun zaman oldu. Şimdilerde zaten kitap yırtılacak sorunu yaşamıyoruz ama aldığım vakitlerde sayfalar yıpranabiliyordu.

Gelelim konusuna. Tostoraman’ın bir yavrusu olur ve onu alt eden farenin ne kadar korkunç olduğu hikayeleriyle büyür. Ancak içindeki merak duygusu onu hiç rahat bırakmaz ve sürekli sorular sorar :

“What does he look like? Tell us, Dad.

Is the terribly big and terribly had?”

Ve karlı bir gece Koca Kötü Fare’nin izini sürmeye karar verir. Karşılaştığı yılan, baykuş ve tilki de, her nedense onu fare konusunda uyarırlar. Bir türlü “Big Bad Mouse” ile karşılaşamayan Tostoraman’ın Yavrusu, farenin varlığından şüphe duymaya başlamışken birden karşısına çıkıverir. Fakat durum hiçte anlatıldığı gibi değildir:

“But here comes a little one, out of his house!

Not big, not bad, but a mouse at least-

You’ll taste good as a midnight feast”

İşin burasında küçük farenin kıvrak zekası gene çalışır ve ağaca tırmanarak, ayışığını ardına alır. Karlar üzerine düşen kocaman gölgesi ise tüm tanımlara uyuyordur ve Tostoraman’ın Yavrusu’nu kaçırmaya yeter. Mağaraya dönüp babasının koynuna sokulan yavruyu takip eden fare ise, bir taşa oturup afiyetle fındığını yer 🙂

Çizimler her zamanki gibi harika. Sayfalarına sürprizler saklamış çizer. Mesela Tostoraman’ın Yavrusu’nun elinde gezen değnek adam, mesela farenin yuvasının önündeki kardan yapılmış bir Tostoraman Adam 🙂

2- Tales From Acorn Wood : Üç kısa hikayeden oluşan bu kitap çok eğlenceli. Kapakçıklar altında çocukları sürprizler bekliyor. Ayrıca tekrar eden diyaloglar akılda kalıyor. Yağız’la en çok kullandığımız kelimeler bu kitaptan. Açıklama yapmadan anlaşılabiliyor hikayeler.

  • Rabbit’s Nap : Tavşan biraz kestirmek ister ama çevredeki gürültüler buna bir türlü izin vermez.

Tap! Tap! Who’s that?

Oh dear! It’s Buldier Bear.

Ting-a-ling! Who’s that?

It’s Tortoise on his bike.

Sonunda uyumasına engel olan tüm arkadaşları, uyumasına yardım etmeye gelirler:

“Hush-a-bunny! Tra-la-la!

We’ll sing you off to sleep!”

  • Postman Bear: Doğumgünü partisi verecek olan Ayı, arkadaşlarını davet etmek için mektup yazar. Sonrada arkadaşları sincap, kurbağa ve köstebeğe ulaştırır.

Would you like to open one?

Have a look and see

Come to my party

Doğumgünü pastasını da kendisi yapan Ayı’nın arkadaşları gelirler sonunda:

Bear goes to open it.

Who can it be?

“Happy Birthday, Bear!”

  • Hide-and-Seek Pig: Sanırım ben en çok bu hikayeyi seviyorum. Replikleri çok hoş.

Saklambaç oynamak isteyen tavuk, domuza gider.

“Let’s play hide and seek,” says Hen.

“Yes” says Pig. “I’ll count to ten.”

Ardından tavuğu aramaya başlar:

Look! A tent! Is Hen in here?

Can you see a long brown ear?

Ve her seferinde ona birisi eklenir:

“Come on Rabbit, follow me.

Let’s find Hen. Where can she be?”

Her defasında yeni bir tanımlama, renk, isim öğretilerek devam ediyor. Sonunda tavuğu bulmaktan ümidini kesen grup piknik yapmaya karar verir:

Still no Hen! Where did she go?

Pig can’t think. But do you know?

Sanırım bu yazı bir hayli uzun oldu. Bahsetmek istediğim başka kitaplarda vardı ama onları başka bir yazıyla anlatmalı ve daha fazla sıkmadan ayrılmalı 🙂

Unutmadan Tostoraman’ın Yavrusu’nun Türkçe tanıtımı için Bir Dolap Kitap‘a da bir göz atmalı 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Eğitim, Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

12 Responses to Eğlenceli İngilizce Kitaplar – 1

  1. hande dedi ki:

    Çok beğendim bu kitapları… Benim kızım okulda ingilizce kitaplar gördüğü için şimdilik eve ingilizce kitap alma ihtiyacı hissetmiyorum… Ama bazen internette incelemeler yaparken sizin bahsettiğiniz türden kitapları bazı sitelerde görüyorum (indirilebilir veya kopyalanabilir oluyorlar) ve saklıyorum ileride okuma yazma öğrendiğimizde ihtiyacımız olabilir diye…

    Şu an kitaplığımızda sadece Bir Dolap Kitap’ın tavsiyesi ile aldığım “Bir Kelime Üç Dil” diye Mandolin Yayınlarından çıkan bir çalışma kitabı var. Kızımın yemek yeme problemini kitaplarla çözdüğümüz için bu kitap da çok işimize yaramıştı.

    http://annelerevecocuklarinaozel.blogspot.com/2011/12/mandolin-yaynlarndan-1-kelime-3-dil.html

    Bu kitapla hem okulda öğrendiklerini pekiştiriyoruz hem de sözcükleri ana resimde bulmaya çalışarak keyifli vakit geçirip, yemeklerimizi daha güzel yiyiyoruz:)

    Ayrıca çocuğunuz kartları seviyorsa, yine internet ortamında o kadar çok flashcard var ki, hem renkli ve ilgi çekici resimler sayesinde hem de eşleştirme veya buna benzer oyunlar sayesinde ingilizce öğrenimine katkısı olabilir diyerek tüm annelere tavsiye ediyorum…

  2. Zümral dedi ki:

    Mrb
    Tamda benim aradığım kişisiniZ galiba. Benim oğlum Ekim de 3 yaşını bitirdi. Doğmadan bir kütüphanesi vardı ama son bir iki aya kadar hep yırtmak istiyordu. Tabi üzüldüm önce kitaplara ilgisiz diye ama sonra zaman vermenin akıllıca olacağını düşündüm. Biraz ilgisi artmaya başladı. Masal okumamı istiyor anlıyormu diye masalın öZetini anlattırıyorum sorular soruyorum çok güzel anlatıyor cevaplıyor. Sizden şu konuda tavsiye almak istiyorum ben ingilizcesi feci kötülemiş biriyim konuşmayınca gitti. :))) oğlumun kulak dolgunluğu olsun diye İngilizce dizileri felan açıyorum tabi yeterli değil. Oğlumun ingilizcesi için ne yapabilirim tekrar İngilizce bile çalışmayı düşünüyorum :)) önereceğiniz kaynak varmı nereden bulabileceğimizide yazarsanız çok sevinirim. Teşekkürler

  3. Geri bildirim: Eğlenceli İngilizce Kitaplar-2 | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: İngilizce Sözlükler… | Oğlumu Büyütürken

  5. Melisa Tok dedi ki:

    Böyle siteleri görmek gerçekten mutluluk verici. Teşekkürler

  6. Geri bildirim: İngilizce Kitap- A Dragon On The Doorstep | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: İngilizce Kitap- What The Ladybird Heard | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: İngilizce Kitap- The Little Giraffe | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: İngilizce Kitap- Pirate Ships | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

