38 Ay…

Nasıl oldu anlamadım. Bu ay ki yazıyı unutuvermişim. Böylece birkaç gün gecikmeli oldu Yağız’dan haberler 🙂

Bu ay üç yaş kontrolü vardı oğlumun. İlk kez hiç ağlamadan muayene oldu. Sağlığı gayet iyi. Kilosu 14.7 kg, boyu 103 cm olmuş. Kilosu düzenli bir eğride gittiğinden, normal sınırlar içinde olduğu, daha fazla kilo almasını beklemememiz gerektiğini söyledi doktorumuz. Zayıf olduğunu düşünenlere duyurulur 🙂

Kuaförde de ilk kez ağlamadan saçlarını kestiren Yağız, bizi şaşırttı. Gerek davranışları gerekse konuşmalarına bakarak büyüdüğünü düşündürtüyor bazen bize. Ama bazen de öyle bir hırçınlaşıyor ki sakinleştirmekte zorlanıyoruz. Büyüme sancıları yaşıyor sanırım. Keşke hiç acele etmese, biraz daha bebek kalsa…

Son zamanlarda bizim çocukluk anılarımızı anlattırmak Yağız için eğlenceli bir oyun oldu. Eğer hoşuna giden bir şey olursa bende oradaydım diye kıkırdıyor. Hemen bir senaryo yazıyor kendine. “Arkandaydım, elimde arabalarım vardı”, ya da “yanındaydım bende, kumdan kele yapıyodum” 🙂

Bir de yavru tavşan oluyor sürekli. Bizde anne ve baba tavşan. O zaman dilediğince bebekleşebiliyor. Mesela merdivenlerimi çıkacak, Yağız olarak kendisi çıkması gerekirken o hemen yavru tavşan oluyor ve kucağıma gelmek istiyor. Tavşanların çok hızlı merdiven çıkabildiklerini söyleyince de hemen koala olmaya karar veriveriyor 🙂

Herşeyi anlamak istiyor. Uzun uzun anlattırıyor bize. Öyle diyaloglar geçiyor ki aramızda şaşakalıyoruz. Not edebildiğim birkaçı işte burada :

 Kendisiyle küsen ve barışma teklifini kabul etmeyen babasına:

  • Yağız : Ama küsenler barışır.

♥ Kendisini kızdıran babası için:

  • Yağız : Babamda Beyza gibi çok yayamaz (Beyza 16 yaşındaki kuzeni)

♥ Gözlerini ovuşturan Yağız’a:

  • Anne : Yağız hadi uykun gelmiş, uyuyalım
  • Yağız : Uykum geemedi ki
  • Anne : Ama gözlerini ovuşturuyosun
  • Yağız : Yoook, ben çapaklağı temizliyoğum 😦

♥ Anne sorar : 

  • Anne: Yağızcım komşu Teyze bize üzüm getirmiş. Bende tabağını götürücem, gelmek ister misin benimle?
  • Yağız : Tamam anne
  • Anne : Bizde kurabiye götürelim
  • Yağız : Anne üzümleğini geyi götüyelim. Abiley kuyabiye sevmiyolaymış 🙂 (Kurabiyeler bitecek diye korkuyor :-)) 

♥ Eve gelen komşu için;

  • Yağız : Anne teyze benim odama da gelecek mi?
  • Anne : Odan çok dağınık, toplarsan belki gelir.

Az sonra;

  • Yağız : Topladım anne, gelebiliy 🙂 

♥ Gene hatıra dinleme modundadır :

  • Yağız : Anne bana çocukluğunu anlat
  • Baba : Ben anlatıyım mı?
  • Yağız : Senin çocukluğunu biliyoğum. Anneme soruyoğum 🙂 

♥ Anneyi uyandırmaya çalışan Yağız : 

  • Baba: Hadi kalkın erken gitmemiz lazım
  • Yağız : Anne baba sana diyo hedi kalk, ben kalktım zaten bana demiyo 

♥ Dayı suçüstü yakalanır :

  • Yağız : Anne dayım bana patulla verdi.
  • Anne : O ne oğlum. Petunya mı?
  • Yağız : Yok patulla. Hani sen zağallı demiştin ya
  • Baba : Nutella mı?
  • Yağız : Hı-hı.
  • Anne : O bana zararlı yemem deseydin
  • Yağız : Dedim ama genede verdi
  • Baba : Sevdin mi?
  • Yağız : Yok sevmedim. (Külliyen yalan, etkiyi yumuşatmaya çalışıyo :-)) 

♥ Şiddet karşıtı oğlum :

  • Yağız : Anne bana vuğanlaya kızgın bakıyoğum. Vurmayanlara da sevimli bakıyoğum 🙂

Yağız’ın arkadaşları yanındaki coşkusu görülmeye değer. Eğer ki onunla oynamak isteyen bir çocuk varsa etrafında son derece mutlu oluyor. Tam bir oyun çocuğu oldu yani. Fotoğraf çekinmeyi hiç sevmemesine rağmen, onlarla poz bile verebiliyor 🙂 Tıpkı kuzeni Doruk’la olduğu gibi.

Bu ayın fotoğrafları ekotolyeye ait. Uzun zamandır istediğim dış mekan çekimlerini yaptırabildik sonunda. Çok keyifli bir çekimdi. Şuan sadece iki fotoğraf elimizde. Kalanını sabırsızlıkla bekliyoruz 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Uncategorized içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to 38 Ay…

  1. Geri bildirim: 39 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  2. Geri bildirim: 40 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: 41 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 3.5 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 43 Ay… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

