3 Yaşında Yağız Nelerle Oynar?

Oyuncak seçimi hep gelgitler yaşattı bana bugüne kadar. Aman plastik olmasın, zehirli boya içermesin türü sağlık endişeleri, çok fazla alırsak da doyumsuz olur mu korkuları, aldıklarımız yaratıcılığını engeller mi düşünceleri vs. Bir yanım oyuncak almaktan kendini alıkoyamazken, diğer yanım aslında fazla oyuncağa gerek olmadığının farkında. Hangimiz dememişizdir ki, o kadar oyuncağı var kap kacakla oynuyor bu çocuk diye. Aslında onlar hayatın daha içinde olmayı tercih ediyorlarken, biz onları prototiplerine zorluyoruz. Çocuğun bizi yönlendirmesine izin vermek, onu etkilemeye çalışmadan özgür bırakabilmek ne kadar kolay görünüyor söze dökülünce. Ama uygulamada bunu başarabilmek pek de mümkün olmuyor. Çitleri balık oltası olarak kullanan oğluma müdahale ediyoruz mesela hemen. Herşeyi üretilme amacı doğrultusunda kullansın istiyoruz. Hep birşeyler öğretme derdindeyiz. Öyle ya herşeyin en iyisini biz biliriz. Oyun konusunda Evren’in bloğunda bir dizi ezber bozucu yazı mevcut. Onları okudukça yaptığım hataların farkına varıyorum ama uygulamak çok da kolay olmuyor. Biz birazda kendimiz için alıyoruz oyuncakları. Zamanında özendiğimiz, sevdiğimiz ya da içimizde kalan şeyler oğlumuzun olursa bir nevi mutlu oluyoruz. Koray, çocukken babasının hergün getirdiği küçük arabaların onu ne denli mutlu ettiğini söyleyip, araba alıyor sürekli Yağız’a. Mesela ben, hep bir tahta atım olmasını isterdim çocukken. Yağız’a da almayı çok istedim. Ama kendisini bir türlü razı edemedim 😦 Ne yapmalı ne etmeli de bu çocuğa tahta atı sevdirmeli 🙂 Ha bu arada Evren’in, Yavrusu’ya alıp sonra yaratıcılığını öldürdüğü için kaldırdığı bebek evinde de gözüm kalmadı diyemem 🙂 Hatta Yağız’a alamadıysam da, arkadaşım kızına alsın diye yapmadığım telkin kalmadı. Eh bizde gittikçe oynarız artık 🙂

Neyse ki, biz anne-baba olarak ne kadar uğraşsak da henüz Yağız’ın yaratıcılığının önünü kesemedik 🙂 O hala çıkarıp oklavalarla oynuyor ya da oyuncaklarını farklı şekillerde kullanıyor. Örneğin kaplan Afrika’da yaşamaz dediğimizde, ama aslanı ziyarete gelmiş diyor 🙂 Herşeyi konuşturuyor, ekskavatörün de annesi babası yavrusu olabiliyor.

Tüm bu bahsettiklerimden sonra biraz abes olacak ama, 3 yaşına gelmiş oğlumun, hele ki oyuncaklarıyla bu kadar iyi vakit geçirdiği bir dönemde nelerle oynadığından söz etmezsem   bu hatıra biraz eksik kalır. Son altı ay, Yağız için tam bir oyun dönemi oldu. Hiç oynamadığı kadar oyuncaklarla oynadı. Oyun kurdu, bize roller verdi. Bizim yerimize replikleri söyledi. Bizi figüran gibi kullandı yani. Adım Adım dergisinin 3 yaş sayısında da çocuklarla nasıl oynanacağına dair bilgiler verilmiş. Eğer orada bunun sağlıklı birşey olduğunu okumasaydık, biz akıl sağlığımızı kaybedebilirdik 🙂

Hal böyle olunca bizde biraz abarttık oyuncak alımını farkındayım ama arada bir de doğumgünü olunca, kendimize bahaneler buluverdik 🙂

Çocuklara alınabilecek en uzun soluklu oyuncak sanırım ahşap bloklar. İlk doğumgününde hediye gelen bu bloklarla, hala hergün oynuyor Yağız. Tüm oyuncaklarıyla kombin ediyor onları. Kah hayvanlarına sığınak inşaa ediyor, kah arabalarına otopark, kah inşaat araçlarına taşıyacak yük.

Son 6 ayda Yağız’ın oyuncaklarına neler eklenmiş bir göz atalım. Hem bize hatıra olsun, hemde 3 yaş çocuğu olanlar ve kendini oyuncak almaktan alıkoyamayanlara bir fikir olsun 🙂

  • Küçük Hayvanlar : Daha öncede bahsetmiştim. Yağız hayvanları çok seviyor. Birkaç takım aldığımız küçük hayvanlarına yenileri eklendi oğlumun. Yağız’ın çok iyi vakit geçirdiği ve bu sebeple benimde hiç suçluluk duymadığım bir oyuncak türü bu hayvanlar. Galapagos Adası ve Vahşi Hayvanlar yeni eklenenler.

Safari Limited’in bu oyuncaklarından daha önce de bahsetmiştim. Her kutuda onikişer figür mevcut.

Galapagos adası setinde mavi ayaklı sümsük kuşu, kırmızı ayaklı sümsük kuşu, kırmızı yengeç, penguen, fok, fırkateyn kuşu, deniz kaplumbağası, dev kaplumbağa, deniz iguanası, iguana, köpek balığı ve doğan var. Vahşi Hayvanlarda ise çoğunluk Afrika’da yaşayanlardan oluşuyor. Diğerleri de Afrika’yı ziyarete gelmişler diyoruz biz 🙂 Bu sette aslan, kaplan, ayı, panter, fil, zebra, zürafa, gergedan, suaygırı, timsah, goril ve deve var. Yağız’ın en sevdiği hayvanlar bunlar. Elimizde pek çoğunun büyükleri de olduğundan anne, baba, çocuk eşleştirmesi yaparak yeni oyunlar kuruyor kendine.

  • Şövalye : Bu da Koray’ın içinde kalan bir oyuncaktı sanırım 🙂 Atının üstündeki kara şövalye bizim evde pek bir işe yaradı. Yırtıcı hayvanlardan sevimlileri koruma işini üstlendi hemen. Aslan zebraya saldırmaya mı çalışıyor, hemen fırlatıyor aslanı. Anlayacağınız yırtıcıların bizim evdeki durumları içler acısı. Odadan ayrılacaksa da aralarına koyuyor ki, o yokken saldırmaya kalkmasınlar. Aslında bu oyunu o kadar inanarak oynuyor ki, geçenlerde zebraya saldıran kaplan yüzünden dakikalarca ağladı ve teselli etmek oldukça güç oldu. Ha bir de Zogi‘ye çok güzel eşlik ediyor bu şövalye. Sonunda da kitap da zırhlarını çıkardığından, barış yanlısı biri olarak kabul edip içimizi rahatlatıyoruz hemen 🙂
  • Kukla : Çocukken annemin bana diktiği bir kuklam vardı. Siyah örgülü saçları olan bir bebek. Onunla uzun süre oynadığımı hatırlıyorum. Eh bende böyle bir yetenek olmayınca piyasada kukla arayışına giriştim. Çok model baktım ama hiçbiri hoşuma gitmedi. Hayvanlı olsun istiyordum ve bunu gördüğümde çok beğendim. Yağız’da baykuşları sevince aldım. Gerçi tahminimden biraz büyükmüş. Yağız’ın eline bol geliyor ama o sırada yeni aldığımız Yavru Baykuşlar kitabına çok denk geldi. Kitabı kukla eşliğinde okuduk. Evdeki bir-iki baykuşlu oyuncakta yavrular oldu. Birkaç gün onunla uyudu. Şimdilerde yatağın üstünde, diğer peluş oyuncakların yanında, Yağız’ın aklına gelipte oynayacağı günü bekliyor sabırla 😦
  • Mevsim Kartları : Tethys’in kartlarını ne çok sevdiğimden bahsetmiştim defalarca. Harf ve Araç Kartlarından sonra Mevsim kartlarını da aldık. Mevsimler yuvarlak bir yapboz şeklinde hazırlanmış. Her mevsime ait bir kız, bir oğlan figürü dik olarak yerleştiriliyor. Çizimler gene harika. Hazırladıktan sonra resimlerle ilgili konuşmak için bol bol figür mevcut. Yapboz almak için çok iyi bir alternatif.
  • Tamir Seti : Her erkeğin biraz tamirattan anlaması gerek değil mi? Eh şimdiden başlasın dedik bizde 🙂 Şaka bir yana ince motor gelişimi için güzel bir seçenek bu set. Tamir çantasını da kendiniz monte ediyorsunuz. Gerçi bunu biz monte ettik ama Yağız’da bazen vidalarını gevşetip sıkmayı deniyor. Deliklere tokmakla çivileri çakıyor, vidaları tornalıyor 🙂 Ama en çok kapaklarını arabalarına otopark ya da hayvanlarına yaşam alanı olarak kullanmayı tercih ediyor. Tchibo’dan aldığımız ikinci ahşap oyuncağı bu Yağız’ın ve ikisininde bir parçası kırıldı. Her ne kadar yapıştırmış olsak da çok hoşuma gitmedi bu durum.
  • Ahşap Bebekler : Yukarıda bahsettiğim bebek evini alamadıysam da, bu bebekleri çok severek aldım. Bir de Adım Adım dergisinin 3 yaş sayısında ahşap mobilyalar gelince, değmeyin keyfime 🙂 Laf aramızda mobilyaların geleceğini bildiğimden önceden hazır ettim bebekleri 🙂

Erkek çocukları da bebeklerle oynamaya başlayınca, belki ilerde daha çok sorumluluk alabilirler, kimbilir. Erkek çocuğun adını Yağız koyduk. Kızın adı ise o an Yağız kimi istiyorsa o.

  • Otopark ve Ahşap Arabalar : Madem ki arabalara bu kadar düştü oğlum, etkiyi biraz azaltmak adına içine biraz sıcaklık katalım ve ahşap olsunlar değil mi ama 🙂 Yağız’ın doğumgünü hediyelerinden biriydi bu. Küçük arabalara düşmüşken onları yerleştirecek bir otopark olsa hiç fena olmaz diyerek seçtim.

Ankara’daki Plantoys mağazasının kapanacağı güne yetişerek aldım. Üzerinde helikopter pisti, altında araba yıkama yeri ve benzin istasyonu, asansörü ve otopark görevlisiyle çok eğlenceli bir oyuncak. Her ne kadar Yağız arabalarına ahşaplardan kendi otopark yapıyor olsa da ne gam. Böylesi odasında daha düzenli duruyor 🙂 Neyse ki arabaların hepsi sığmıyor da hala bloklardan ilave park yeri yapıyor oğluşum 🙂 Eh otopark arabasız olmaz dimi ama. Ahşap arabalarla da donatmalı, helikopter pistini de doldurmalı 🙂

 

  • İtfaiye Arabası : Yağız doğduğundan beri almak için sabırsızlandığım bir oyuncak bu. Sonunda 3. doğumgünü hediyesi olarak aldım ve Yağız mı daha mutlu oldu yoksa ben mi karar veremedim 🙂 Yağız’ın itfaiye arabası koleksiyonunun en büyük parçası oldu böylece. Ahşap bir oyuncaktan beklemediğiniz küçük ayrıntılarla dolu. Çektikçe uzayan bir hortum, dönen bir direksiyon, yükselen bir merdiven vs. Kapanışa özel üç de itfaiyeci hediye ettiler bize.

Doğumgünü pastası ve kurabiyeleri de hediyemize uygun olsun diye itfaiye arabalı oldu. Beni bayağı uğraştırdı aslında. Kurabiye beş saat, pasta birkaç gün, Yağız’ın gözlerindeki ışıltıysa paha biçilemez 🙂

  • Küçük Arabalar : İşte budur. Aylardır oğlumun  tutkusu bu arabalar. Çikolata gofret almayınca, her dışarı çıkışta bir şeyler alma ihtiyacını karşılıyor bu arabalar. Bu yüzden de durmadan çoğalıyorlar. Özellikle inşaat arabalarına karşı bir ilgi oluştu oğlumda. Evren’in bu konuda da çok güzel ve o zamanlar gülerek okuduğum bir yazısı vardı. Henüz başıma gelmediğinden tam da anlamlandıramamıştım. Şimdi aradım ve bulamadım linkini. Nasıl oldu anlamadım ama ekskavatörler, beton kamyonları, yükleyiciler, damperli kamyonlar çevirdi etrafımızı. Hepsine topluca greyder diyen bende bu sayede öğrendim isimlerini. Bunun üstüne bir de kitabını aldık ki tam oldu 🙂

İşte böyle. Bu oyuncakların içine bir de denge bisikleti ekleme projem vardı ama Yağız engeline takıldı. O güzelim ahşap ve pedalsız bisikletler ne de hoş dururdu şimdi 🙂 Ankara’da zor bulunan bu bisikletleri denetmeyi bir türlü başaramadık Yağız’a. Bulduğumuzda da satıcının söylediği boy engeline takıldık. Zaten 105 cm. olmuş olan oğluma küçük geleceğini söylememiş olsaydı, denemese de alabilir ve evde ısrarlarıma devam edebilirdim. Ama olmadı. Sanırım kendini güvende hissedemedi ve bisiklet sevdam bir sonraki yaza kaldı 😦

Amma uzun yazmışım. Hey sonuna kadar okuyabilen var mı aranızda 🙂 Ben genelde uzun yazılardan sıkılırım da. Ha bir de fotoğrafsız yazıları okumak gelmez hiç içimden. Ama yukarıda bahsedip durduğum Evren’in oldukça uzun ve de fotoğrafsız yazılarını bile bir solukta okuyabildiğime göre, onun bloğuna mutlaka göz atın derim. Sadece oyuncak değil, her konudaki yazları eğlenceli ve de öğretici.

Bir oyuncak yazısının daha sonuna geldik. Bir daha ki sefere bakalım ne kadar az oyuncakla kapatabileceğiz. Bekleyelim görelim 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı oyun içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

19 Responses to 3 Yaşında Yağız Nelerle Oynar?

  1. evren dedi ki:

    Ah bayıldım bu yazıya, oyuncaklara, yorumlarına… Katılıyorum sana, ne kadar özgür bırakalım desek de, ister istemez yönlendirme işine girişiyoruz. Bu arada o evi daha sonra ısrarlara dayanamayarak kullanıma açtım ama bu sefer bizimki hiç ilgi göstermedi. O da Yağız gibi oyuncaklarıyla amaçlarından farklı şekilde oynamayı seviyor. Tahta bloklarından yatak yapıp hayvanlarını oraya yatırmayı tercih ediyor. Peluşlar bizde de hiç rağbet görmüyor, sepetin içinde yatıyorlar yıllardır. Bizimki bu aralar yapbozlara fena sarmış durumda. Ben de alternatifler arıyordum, mevsim puzzle’ına bayıldım ama sanırım sadece İngiltere ve Türkiye’de var. Bir de kostümlerle “dramatic play” oynamayı seviyor şu ara; itfaiyeci, batman, wonder woman ve cadı kostümleri var, giyip çıkarıp oynuyor sürekli. Zogi kitabına da bayılıyoruz ailecek, şövalyeyi görmesin bizimkiler 😉

    Linkler için de ayrıca sağol, bu göbiş/bebiş izin verirse bilgisayar karşısında oturmama, ben de yazmak istiyorum oyun ve oyuncaklarla ilgili ama sanırım biraz daha var… Şimdilik sevgiler, size ailecek iyi oyunlar 🙂

  2. perilievren dedi ki:

    benim iki yaşndaki kızım bir haftadır sürekli olarak elinde gezdirdiği 4-5 adet kullanılmış pipetle oynuyor. onları birleştirip uzun pipet yapıyor, oyun hamuruna saplayıp ağaç dikiyor, onlara yemek yediriyor, uyutuyor…ytağa bile onlarla giriyor, ancak uyuyunca elinden alabiliyorum:))
    bu arada kuzenimin hediye ettiği kocaman konuşan bebek bir köşede bekliyor, zavallının yüzüne bile bakılmıyor.
    bir de bir komşumuzun verdiği hayvan şeklinde ahşap anahtarlıklar var. her yemek saati onları da beslemezsem kız ağzını açmıyor. ahşap bloklar bizde de çok popüler:)))

  3. Geri bildirim: Bir Girişimci Anne… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 3,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Adım Adım Gelişim Seti (36-48 Ay) | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 4 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  7. SENEM dedi ki:

    Merhaba oğlum 32 aylık ve bir arkadaşında robot gördü ve haftalardır robot istiyor.Ben robotları hiç sevmem oğluma da her istediğini sırf istiyor diye almam. Ama uzun süredir robotla yatıp kalktığı için yılbaşı hediyesi olarak alabilirim diye düşündüm:) Ancak benim oyuncakçılarda gördüğüm bütün robotların elinde silah var yada bir şekilde savaşmaya programlanmış. Tavsiye edebileceğiniz daha “insani” oyuncak robot var mı?

  8. Geri bildirim: 2,5 yaş erkek oyuncağı: Elbette Plan Toys ahşap otopark! | Minik Ailem

  9. Geri bildirim: 4,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Rumeli Hisarı Maketi :-) | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Oda Düzeni | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: 5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Beş Yılın En İyi Beş Oyuncağı :-) | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  15. hayatın rengi dedi ki:

    merhaba oyuncakları aldığınız güvenilir ekonomik bir site var mı çok pahalıııı bu arada yazılar için teşekkür ederim çok güzeldi.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Belirli bir yerden almıyorum. Bazen indirim sitelerinde olabiliyor. Unnado, markafoni gibi. Ya da 2. el satan yerler var. Oralarda gayet uygun olabiliyor.

Bir Cevap Yazın

