32 Ay…

Geçen haftasonu güneşi görüp kendimizi dışarı attıktan sonra, havalar gene serinledi biraz. Ama olsun, artık uzun süre gitmemecesine geliyor bahar 🙂

Bu ay ilk kez parmak boyasıyla tanıştı Yağız. Oda Adım Adım dergisinin sayesinde. Yoksa benim hala alacağım yoktu 🙂 Aslına bakarsanız tüm boyalarını onlar gönderdiler sağolsunlar 🙂 Tahmin ettiğim gibi parmaklarına boya bulaşmasından hiç hoşlanmadı Yağız oğlan. Ama eline fırça verince coştu. Yaptığı sanat eserleri buzdolabımızın üstünü süslüyor şuan 🙂 Artık kalemi de doğru şekilde tutmaya başlayan oğlum, hangi elini kullanacağı konusunda henüz kararını veremedi. Ona rahatlıkla resim yapabileceği bir köşe hazırlamak istiyorum. “Çocuklarda Sanat Eğitimi” adında bir kitaptan bahsedeceğim yakında. Orada anlatılanlara göre geç bile kaldık bunun için.

Yalnız bir çocuk gördüğünde yanına gidip konuşmaktan çekinmeyen oğlum, eğer çocuk sayısı birden fazla ise sadece seyrediyor. Son zamanlarda evde en çok adı geçen kişi kuzeni Kıvanç. Kavgada etseler onunlayken eğleniyor belli ki. Bir çeşit hayali arkadaş Kıvanç onun için. Mesela boya yapmak istiyor diyelim. “Kıvanç eve gidince boya yap dedi, fırçayla yap dedi” gibi onun ağzından aslında kendi istediği şeyleri söylüyor. Eğer salonda yemek yiyeceksek hemen Kıvanç için de bir servis açıyor 🙂

Dans etmek bu ayda en çok yaptığı şey oldu. Michael Jackson’ın “Smooth Criminal” şarkısının klibi favorisi. Neredeyse tüm hareketlerini ezberledi ve yapmaya çalışıyor. Hatta çoğu zaman müziğe bile ihtiyaç duymuyor 🙂

Artık merdivenlerden kendisi inip çıkabiliyor Yağız oğlan, hem de trabzanlardan tutunmadan. Gerçi biz bunu onaylamıyoruz ama zaten çocuklar ebeveynlerinin sözünden çıkmasa gelişmeleri pek de kolay olmazdı sanırım. Koruyucu kalkanımızla sarıp sarmalarız onları her an.

Çocuklar karşı cinsteki ebeveynleriyle kendilerini bütünleştirip, aynı cins olana tepki gösterirlermiş. Biz de zaman zaman baba-oğul çekişmeleri yaşıyoruz. İşin tek iyi tarafı paylaşılamamak güzel şey 🙂

Kavga etmek Yağız için eğlenceli bir oyun. Kitap ya da bir kıyafeti alıp geliyor ve “Hedi kavga edelim” diyor. Ben bir ucundan tutuyorum “o benim” diyorum, o bir ucundan tutuyor ve “benim” diyor. Ve bu süre boyuncada kahkahadan yerlere yatıyor 🙂

Herşeye cevabı var Yağız’ın. İşin kötü tarafı cevapları da çok mantıklı. İşte bir kaç örnek :

♥ Sabah beresini takarken:

  • Yağız : Kıvanç hiç beye takmıyo, sadece atkı takıyo, beyesini hep evde unutuyo
  • Anne : Üşür hasta olursun, bereni tak de Kıvanç’a
  • Yağız : Takmıyo, dona dona gidiyo 🙂

♥ Yağız coşkuyla Simay’ın çikolata yediğini anlatır. 

  • Baba : Sen de yedin mi?
  • Yağız : Ben yukaada yedim,

der ve pişman olup iki eliyle ağzını kapar. Bir süre öyle kalıp sorulara cevap vermez.

  • Baba: Güler mi verdi?
  • Yağız : (Ağzı hala kapalı olarak ve alçak sesle) Evet
  • Baba: Kimseye söyleme mi dedi
  • Yağız: Evet

Anne babanın gülmeye başladığını görünce coşkuyla çikolatayı tarif eder.

  • Yağız : O yuvarlaktı. Ben onu yedim 🙂

♥ Göl kenarındaki timsaha benzeyen taşı göstererek :

  • Yağız : Anne bu timsah olabiliy mi?
  • Anne : Hayır annecim o taş.
  • Yağız : Ama gözleyi vay.
  • Anne : Onlar göz değil oğlum.
  • Yağız : Peki o zaman kuğbağa olabiliy mi acaba 🙂

♥ Baba akşam kafasına vurduğu için Yağız’a kızar. Sabah olduğunda:

  • Baba: Burası benim odam sen git
  • Yağız : Yok benim odam
  • Baba: Ama ben burda yatıyorum benim odam
  • Yağız : Ama benimde oyuncaklarım burda

(Baba-oğul çekişmesine başladık :-))

♥ Sabah anneannesini gördüğünde gösterdiği sevinci gören baba:

  • Baba : Sen gidip anneannende kal bigün
  • Yağız : Kalmıcam, burası benim evim. Burda annem vaaar, maymunum vaaar, filim vaaar
  • Baba: Birgün kal nolcak
  • Yağız: Git sen kal, orda büyü 🙂

♥ Koca mandalina dilimini ağzına atan Yağız’a ;

  • Baba : Mandalinayı ısır da ye boğazına kaçacak
  • Yağız : Ama o zaman sular çıkıyooo

♥ Zarfın içine kartları koymaya çalışan Yağız’a;

  • Baba : Şimdi zarfı yırtacaksın, ver ben koyayım
  • Yağız : Ama ben öğreniyoruuuum

♥ Baba Anne’ye iltifat eder :

  • Baba : Çok şık olmuşsun.
  • O sırada oyun oynayan Yağız : Ben de çok beyendim 🙂

♥ Poğaça kabının boş olduğunu gören Yağız:

  • Yağız : Poğaçayı kim yedi?
  • Anne : Ben yedim

Ama aynı anda şimşekleri üzerine çekmekte olduğunu anlayarak cevabı değiştirir.

  • Anne : Sen ucundan ısırıp bırakmışsın, kurumuş. Bende çöpe attım.
  • Yağız: Hedi alalım
  • Anne: Alamayız Ekrem Amca çöpü götürdü
  • Yağız : Gidip oodan alalım
  • Anne : Kediler yemiştir.
  • Yağız : Yememiştir, geri tükürmüştür, hedi alalım
  • Anne : Alamayız oğlum
  • Yağız : Alalım, alalım, alalım… (Tabi ki ağlama efekti eşliğinde :-))

♥ Kalemi yere düşüren Yağız’a : 

  • Baba : Kalemi yere düşürme
  • Yağız : Düşürdüm bile 🙂

Gün geçtikçe, iki yıl izin kullanabilmiş olmakla ne kadar şanslı olduğumu daha iyi anlıyorum. Şimdi öylesine az ki paylaşabildiğimiz zaman. Haftasonlarını iple çekiyorum oğluma doyabilmek için. İyi ki diyorum, iyi ki yanında olabilmişim.

İlgili Yazılar :

Reklamlar

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Uncategorized, Yağız video içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to 32 Ay…

  1. sibel dedi ki:

    vallahi bu bücürlerin hepsi laf ebesi insan nasıl bunları söyleyebildiklerine şaşırıyor hayır ben 40 yıl düşünsem onlar gibi cevaplar veremem emin ol:)

  2. Çikolata yeme olayında resmen gözümün önüne geldi o hınzır hali 🙂 Çok tatlı anılar bunlar. Neyse ki yazıyoruz yoksa unutulur gider…

  3. Geri bildirim: 33 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 34 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 35 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 3 Yaş… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 37 Ay… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s