Kütüphanedeki Aslan

Bu kitap bana Yağız tarafından zorla aldırıldı diyebilirim 🙂 Daha önce de bahsetmiştim. Kitabevinde baktığımız onca kitap arasından, gerek metinleri uzun olması, gerekse renklerin pastel olması nedeniyle, daha sonra almak üzere elediğim bir kitaptı. Nereden bilebilirdim ki çok büyük bir hata yaptığımı 🙂 Birkaç gün sonra evde her zamanki gibi hayali olarak kitabevine gidip kitap aldığımızda “Kütüphanedeki Aslan” ı alalım dedi Yağız. Ardından da neşeyle yerine oturdu okumak için. Ben her zamanki gibi hayali olarak sayfaları çevirip okurken hemen itiraz geldi gerçekten okuyalım diye. Ben ise henüz almadığımızı söyleme gafletinde bulundum. Ama almıştık diye ağlamaya başladı. Sakinleştirmem zor oldu ve ilk fırsatta sipariş vermek sözüyle başka kitapta anlaştık 🙂

Alalı aylar olmuş ama sanırım bahsetmek için bundan güzel bir zaman olamaz. Bu hafta 48. Kütüphane Haftası kutlanıyor. Kütüphaneci bir babanın kızı olarak bende kendi çapımda bir etkinlikle katılayım dedim 🙂

Kütüphanede bir aslan gören görevli Bay Vızvız hemen kütüphane müdürü Bayan Tatlıhava’nın yanına gider ve “Kütüphanede bir aslan var” der. Kütüphane kurallarına son derece bağlı olan Bayan Tatlıhava kuralları çiğneyip çiğnemediğini sorar. Öyle ya, kurallara uyduğu sürece kalmasında bir sakınca yoktur. Bay Vızvız’ın pek hoşuna gitmez bu durum. Bir aslanın ne işi vardır ki kütüphanede? Aslan ise kitaplar arasında dolaşır, onları koklar, masal saatinde masalcı teyzeyi dinler. Ama masallar bitince öyle bir kükrer ki Bayan Tatlıhava gelir hemen yanına. Kurallara uymazsa bir daha kütüphaneye gelemeyeceğini söyler ona. Çocukların ısrarı üzerine gürültü yapmaması şartıyla kalmasına izin çıkar. Sonraki günler aslan vazgeçilmezi olur kütüphanenin. Tozları alır, çocukları uzanamadıkları raflara yetiştirir, zarfları yapıştırır vs. Günlerden birgün Bayan Tatlıhava yüksekteki bir kitaba uzanmak isterken düşüverir ve sesini duyuramaz. Aslandan gidip Bay Vızvız’ı çağırmasını ister ama Bay Vızvız oralı olmaz. Aslan öyle bir kükrer ki, Bay Vızvız hemen şikayet etmek üzere Bayan Tatlıhava’nın odasına yollanır. Bir de ne görsün, Bayan Tatlıhava yerde yatmıyor mu?

Bu arada kuralları çiğnediğini bilen aslan kütüphaneden ayrılmıştır. Günler boyu eksikliği hissedilen aslanı bulmaya karar verir sonunda Bay Vızvız. Özellikle arabaların altına bakması çok verimli olmuştur 🙂 Sonunda onu bulur ve kütüphanede yeni bir kural olduğunu, zor durumdaki birine yardım etmek için kükrenebileceğini söyler.

Ertesi gün Bay Vızvız, Bayan Tatlıhava’nın ofisine gider:

“Bilmek istersiniz diye düşündüm, kütüphanede bir aslan var”

O an, kütüphaneye gelen aslanın boynuna sarılmak için koridorlarda koşan Bayan Tatlıhava’da kuralları çiğnemektedir 🙂

Sıcacık bir öykü. Her ne kadar başta pastel tonlar olduğu için Yağız’ın dikkatini çekmeyeceğini düşünmüş olsamda resimler muhteşem. İnsan hemen orada oluvermek, o aslana yaslanıp masal dinleyebilmek istiyor. Bizim için bu tarz kütüphaneler hayal olsa da aslında imkansız değil. Evren’in yazısı bunun örneklerini gösteriyor.

Kitabı birde dolap kapaklarından okumak için bir tık lütfen. Ayrıca kütüphanelerle ilgili güzel bir yazıları da burada… Eh bir de fantastik bir kütüphane turu olsa süper olur değil mi 🙂

Bir Dolap Kitap Kütüphaneler Haftasına özel “Kütüphanedeki Aslan”ı hediye ediyor. Şansınızı deneyin derim 🙂 Ben geçen hafta kendilerinden Haylazlar Kitabı’nı kazandım, size neden çıkmasın 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Kütüphanedeki Aslan

  1. evren dedi ki:

    Kiyamam… “Ama almistik” diye bizimki de agliyor bazen, aldigi bir seyi gizlice biraktigim zaman. Hic unutmuyorlar. Kitap cok guzel! Tanitim yazisi da cok anlamli olmus! Bu kutuphanelerin her semtte olmasi dilegiyle…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Gerçekten hiçbir şeyi unutmuyorlar. Bu arada bayıldım kütüphanelerinize. Orada çalışıyor olmak, kısa bir süre için olsa da çok keyifli olmalı.

  2. Dilek dedi ki:

    Kitaplardan bu sekilde alinti yapmak ve yayinlamak yasak degil mi? Niyetiniz guzel fakat yasal almayabilir resimlerini ve ozetini internete koymak.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Yasak olduğuna dair bir fikrim yok. Pek çok blog bu şekilde yayınlıyor ve ben kitap seçerken bundan çok yararlanıyorum. Yani bence reklamı oluyor kitabın. Aksine hoşlarına gideceğini düşünüyorum.

  3. Geri bildirim: Çilli & Çikolata | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Maskeli Fare | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

