Karnabahar Köftesi

Yağız doğmadan önce, internette en çok yemek bloglarında gezinirdim. Harika tarifler ve fotoğraflar arasında kaybolur, sürekli yeni denemeler yapar ve belki benimde bir yemek bloğum olur diye düşünerek fotoğraflarını çekerdim. Gerek yemek bloglarındaki ustalıkları görüp onlar kadar iyisini yapamayacağım endişesiyle, gerekse evde onca pasta kitabım olmasına rağmen genelde tarifleri bloglardan deniyor olmam sebebiyle, öyle bir blog açma girişiminde bulunamadım. Bu içimde kaldı ya, arada en azından çocuklara uygun birşeyler burada paylaşarak hevesimi almaya çalışıyorum 🙂

Vejetaryen olmam nedeniyle bizim evde köfte denince akla sebze gelir. Hala Yağız’a dışardan yemek yedirmeyi tercih etmediğimden, dışarı çıktığımızda çantamda yiyecek birşeyler bulunur mutlaka. Bir kutu kuruyemiş, bir meyve, 1 meyveli kek ya da kurabiye, yaz ise mücver, kış ise karnabahar köftesi. Hem dışarda yedirmesi pratik olduğundan hem de oğlum çok sevdiğinden, bol miktarda yapıp buzluğa atıyor ve çıkarken alıyorum yanıma iki tane köfte. Yağız için iki köfte bir öğün demek. Ama daha iştahlı bir çocuğunuz varsa, hamburger ekmeğine yeşillik ve domates eşliğinde koyarak bir sebzeburgerde oluşturabilirsiniz. Ben bu tarifi bir yaşından beri kullanıyorum. Daha küçüklerde tuz ve baharat oranını azaltıp, tam buğday unu kullanabilirsiniz.

Beni tanıyanlar bilir, fazla konuşmayı sevmem. Ama nedense iş yazmaya gelince tutamıyorum kendimi 🙂 Şimdi geçelim tarife:

Malzemeler :

  • 1 orta boy karnabahar
  • 3 yumurta
  • 7 yemek kaşığı un
  • Yeşillik (Nane, maydanoz, dereotu, yeşil soğan-zevkinize göre biri ya da hepsi)
  • Baharatlar (2 tatlı kaşığı kimyon, 1 tatlı kaşığı kişniş, 1/2 tatlı kaşığı karabiber)
  • Tuz
  • Kızartmak için zeytinyağı 

Yapılışı :

Karnabahar temizlenip buharda haşlanır. (Vitamin değeri kaybolmaması için buharda haşlıyorum ama gerekli ekipmanınız yoksa suda da haşlayabilirsiniz) Biraz soğuduğunda ezilerek içine diğer malzemeler katılır. Karnabaharın ya da yumurtanın büyüklüğüne göre un miktarı farklılık gösterebilir. Kaşıktan akıp gitmeyecek ama elle de şekil verilemeyecek bir kıvamda olmalı. Yanmaz tavada az yağ ile bir yemek kaşığı ölçüsünde konarak kızartılır. Soğuduktan sonra bir miktarı buzluğa konup kalanı da afiyetle tüketilir 🙂

Karnabahar yemeğini sevmememe rağmen bu köfteyi ailecek severek tüketiyoruz. Denemek isteyenlere afiyet olsun şimdiden 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Beslenme, Uncategorized içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

22 Responses to Karnabahar Köftesi

  1. alminabeyaz dedi ki:

    Almina kıymalı olduğu sürece her sebzeyi yiyor ancak bu çok hoş bir tarif ben de pek sevmem karnıbahar kendim için de deneyeceğim teşekkürler 🙂

  2. Organik Anne dedi ki:

    Hiç aklıma gelmezdi karnabahardan köfte yapmak. Çok iyi fikirmiş! Ben bu tarifi oğlum Batu için tam buğday unu ile deneyeceğim. Yeni tariflerinizi bekliyoruz 🙂

  3. pinar erdem dedi ki:

    harika bir fikir, minnoşa bir türlü yediremiyordum karnıbaharı, hemen deneyeceğim. Bu arada emziren annelerden takip ediyrum sizi ve blogunuzdan çok faydalanıyorum.. teşekkürler

    • yagizlahayat dedi ki:

      Umarım beğenir minnoş 🙂 Yazdıklarımın birilerinin işine yaradığını duymak çok sevindiriyor beni. Paylaştığınız için teşekkür ederim 🙂

  4. ye-mek dedi ki:

    Merhaba,

    Çoçuklarımız için bu tarifleri paylaştığınızı görünce bir noktada tavsiye bulunmak istedim. Zeytinyağı sağlık açısından çok faydalıdır. Ama kızartmalarada kullanmak için doğru zeytin yağını seçmek gerekiyor. Çünkü yağ ve özellikle zeytin yağı yanıcıdır.

    Biz bu konuda asırlardan gelen bir alışkanlığa sahip olduğumuz için bu konu da hassas davranıyoruz. Naçizane olarak, kızartmalarınızda eğer zeytin yağı kullanacaksanız, yağ zeytininden elde edilen zeytin yağı yerine, su zeytininden elde edilen zeytin yağlarını tercih ediniz. Çünkü su zeytininden elde edilen zeytin yağının en büyük özelliği, kızartma esnasında, yanmamasıdır. (kızartma yaparken, hafif alttan baktığınız da yağın yanıp yanmadığını anlarsınız)

    Bu konuda biz de sitemizde bilgilerimizi paylaşmaya çalışıyoruz. Kaliteli zeytinyağı nasıl anlaşılır, nasıl kullanılır..vs vs…

  5. ye-mek dedi ki:

    Zeytin yağına daldık, bu güzel tarifi atladık 🙂

    Bu tarif bizce de karnabaharın en yenilebilir hali. Kokusunun olmaması zaten karnabaharın lezzetini arttıran en büyük etken. Yöresel olarak, “karnabahar kızartması” olarak da adlandırılır. Sıcak olarak tüketildiğinde, insanın kendini kaybedip, ne kadar tükettiğini sonuna geldiğinde ancak anlayabildiği bir lezzettir.

    Ellerinize sağlık…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Yorumunuz için teşekkür ederim. Bu ayrımı bilmiyordum. Aslında yanıcı olduğunu bilsem de başka yağ kullanmak içime sinmediğinden riviera zeytinyağı kullanıyorum hep. Su zeytini diye birşey hiç duymamıştım. Piyasada kolay bulunabilen birşey midir, ya da paketlerin üzerinde bu fark belirtilir mi? Sitenizi inceleyeceğim ama yazınıza link verirseniz buradan ulaşmak isteyenlere de kolaylık olur. Ayrıca şöyle bir göz attım da lezzetli tarifler var gibi. İlk fırsatta denemeler yapacağım.

      • Organik Anne dedi ki:

        Ben dün tarifi denedim. Harika oldu. Oğlum Batu da bayıldı, ben de bayıldım. Afiyetle yedik. Bu nefis tarifi paylaştığınız için teşekkür ederiz 🙂

      • yagizlahayat dedi ki:

        Beğenmenize çok sevindim. Özellikle çocuklar tarafından beğenilmesi çok mutlu ediyor beni. Afiyet olsun yeniden 🙂

  6. evren dedi ki:

    2 gun once yaptim, bizim keci yemedi ama biz Taylan’la bayildik! Cok tesekkurler paylasim icin!

  7. ye-mek dedi ki:

    Merhaba,

    Bu ayrımlar sizinde belirttiğiniz üzere çok fazla bilinmez. Gerçi su zeytininden önce kaliteli zeytin yağı nedir, hangi yöntemle eldilmelidir, ne gibi kimsayal işlemlerden geçer, geçmemelidir gibi konuları daha da önemli.

    Su zeytinine gelince, bu özel bir zeytin türüdür. Bunu anlamanın yolu aldığınız zeytinin hangi yörede yetiştiğini bilmeniz de geçer. Çünkü bu zeytin türü sadece türkiyede bir kaç bölgede yetişir.

    Zeytin yağıyla ilgili şuan için aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.
    Kahvaltılık Baharatlı Zeytinyağı (Edincik Usulü) : http://ye-mek.net/2012/03/03/kahvaltilik-baharatli-zeytinyagi-edincik-usulu/

    Bu yazı içersinde tarifin yanı sıra, çeşitli faydalı bilgilerde de bulunduk.

    Ayrıca yakın zamanda, sadece zeytinyağı üzerine bir yazı dizisi hazırlayacağız. O zaman daha detaylı bilgileri bulabilirsiniz.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Yazınızı merakla bekliyorum. Sevgiler.

      • ye-mek dedi ki:

        Merhaba,

        Sitemizde sorularınıza ayrıntı olarak cevap yazdık fakat sizin takipçilerinizi de ayrıca bilgilendirmek için aşağıdaki bilgiyi burada da paylaşmak istedim.

        “Kaliteli zeytin yağının, rengi yeşile bakan koyu sarıdır. Kokusu derin ve etkileyicidir. Çok çabuk donar. Eğer bir de taze ise rengi daha koyu ve bulanıktır. Zaman içersinde bekletirseniz, hem koyuluğu hem de bulanıklığı gider. Kokusu ve lezzeti azalır, özelliğini kaybeder.”

  8. Ayca dedi ki:

    Az once yaptim simdi yiyorum desem. Dogrusu karnibahardan bu performansi beklemezdim:) Tarif icin tesekkurler.

  9. Geri bildirim: Karnabahar Köftesi | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Sonbahar Ağacı Tatlısı | Oğlumu Büyütürken

  11. ezgi dedi ki:

    Merhaba 🙂 Ben demin yaptım yalnız unu 7 kaşık olarak kullandım 5 6 parçasını kızartıp geri kalanı dolaba koydum unu az geldi buzdolabına koyduğuma 1 2 kaşık daha un eklemeyi düşünüyorum da o 5 6 parçayı oğluma yedirsem karnı falan ağrır mı unu az geldi ?

    • yagizlahayat dedi ki:

      Un farkı karnabaharın yumurtanın büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir. Siz mücver kıvamında bir hamur hazırlayabilirsiniz. Yaptıklarınızı yedirmekte bence sakınca yok. Karnabaharı sadece haşlayıp ta yediriyorum ben bazen.

Bir Cevap Yazın

