İngilizce Öğretmek, Peki Ama Nasıl?

Başlığa bakıp da sorunun cevabını bildiğimi sanmayın. Uzun zamandır bu konuda yazılanları okuyor ve cevabını arıyorum. Önceleri dile çok hakim olmadığımdan başlamaya cesaret edemesem de, okuduğum bazı blog yazıları beni yüreklendirdi. Nurturia’nın kurucularından Damla’nın kişisel bloğu Kitubi’de yazdığı “Çocuğuma Ne Zaman ve Nasıl İngilizce Öğretmeliyim?” bunlardan biri. Daha öncede bahsettiğim Senem’in bloğu Çikolatalı Pasta’da yayınlanan “Çocuğunuza Yabancı Bir Dil Öğretirken…“de bir başkası. Ayrıca Senem’in “İngilizce Öğretirken” başlığı altında yazdığı bir dizi yazı çok bilgilendirici.

Tüm bu okuduklarımdan sonra bir şeyler yapmaya karar verdiğimde, Yağız’ın bu konuda ilgisini ölçmekle başlamadım önce. Evdeki “İlk Kelimelerim” kitabındaki resimlerin ingilizcelerini söyleyerek başladım işe. Kısa sürede pek çok kelimeyi öğrendi ve bu işten keyif aldığını hissettirdi. Bunun üzerine materyal arayışına giriştim. Malum, dile çok hakim olmadığımdan, yol gösterici bir set çok işime yarayacaktı. En erken dönemde bulabildiğim set “BBC Kids Zone” oldu. Bu dergi hakkında,  Damla’nın yazdığı yazı dışında  internette fazla bir bilgi yok. O yazı ve Nurturia’da yapılan öneriler doğrultusunda seti edindim öncelikle. Ancak henüz televizyon seyrettirmediğimizden DVD’lerine bakamadık. Deneme amaçlı bakma girişimimizde Yağız’ın karakterlerden korkması üzerine hüsranla sonuçlandı 😦 Oğlum özellikle hayvanlarla ilgili fasikülü çok sevmiş olsa da, bu setten tam anlamıyla faydalanmamız için henüz zaman var. Gene de ondan edindiğimiz fikirler oluyor. Seti daha etkin kullanabildiğimizde ayrı bir yazıyla bahsetmek isterim.

Müzik, her alanda olduğu gibi, dil öğreniminde de çok etkili. Sözcükler tam anlaşılamasa da, kulağı yabancı bir dil duymaya alıştırıyor. Youtube’ ta çok güzel örnek videolar mevcut. Yağız’ın en sevdiği ise “The Animal Boogie”

İlk başlarda sadece melodisi ve çizimleri hoşuna gitse de, şimdilerde sözlerini tekrar edebiliyor Yağız oğlan. Ayrıca British Council’in sitesinde de, daha anlaşılabilir hızda şarkılar mevcut. Benim en sevdiğim ise “Brush Bus” 🙂

İngilizce öğretimi için pek çok kişi tarafından tavsiye edilen “İlk İngilizce Kelimelerim” kitabını edindik ardından. Kısa sürede Yağız’ın da favorisi oldu. Gerek kelimeleri sınıflandırması, gerek resim ve baskı kalitesi, gerek yaratılan mekanlar açısından sahip olduğu ünü hak ediyor. Bu kitaptan nasıl yararlanılabileceği ile ilgili de güzel bir yazısı var Senem’in. Ayrıca serinin ikinci kitabı olan “Hayvanlar” da Yağız’ın favorilerinden. Ama bana göre çok ayrıntılı bir kitap bu. Mesela kedi ve köpeğin pek çok türünün ingilizcesi veriliyor. Bir de seçilen resimler ilk kitaptaki kadar etkileyici değil.

Yağız’ın ilgisi doğrultusunda, ilk olarak ingilizce hayvan isimlerini vererek başladık. Ardından araçlar geldi 🙂  Şimdilerde 100-200 arası bir kelime hazinesi oluştu. Kelimeler dışında, gerek dergiden, gerek Senem’in tavsiyelerinden, gerekse elimizdeki ingilizce hikaye kitaplarından edindiğimiz kalıplar oldu. İlk olarak “What’s that?” ile başladık. “It’s a giraffe”, “It’s an elephant” gibi yanıtları kolaylıkla vermeye başladı. Sonrasında “I can’t find, where is the lion?” sorusuna “It’s here” diye cevaplamayı öğrendi. Bulamadığı şeyler için kendisi de kullanmaya başladı kısa süre sonra. Ardından öğrendiği kelimeleri cümle içinde kullanmaya başladı. Örneğin ateşler içinde uyandığı bir gece babasını gördüğünde, “Baba blue giymiş” dedi 🙂 Ya da “ben chair’ıma oturdum, table’ımda resim yapıcam” gibi kullandı. Yani onun için kelimenin başka bir ifadesi gibi ingilizce sözcükler.

Şimdilerde ise hareket belirten fiiller içeren cümleler kuruyoruz. Bunun için özellikle ingilizce çalışmıyoruz tabi. Zaten birlikte geçirebildiğimiz zaman öylesine kısıtlı ki. Örneğin hayvanlarıyla oynarken, “Fish is swimming, leopard is running, bear is walking, owl is flying” gibi cümleler kuruyoruz. Ya da arabada giderken “Yağız is sleeping, Yağız is sitting, Koray is driving a car” gibi cümlelerle eğleniyoruz 🙂

Elimizde çok fazla ingilizce hikaye kitabı yok ne yazık ki. İnternette ingilizce kitap satışı yapan Tırtıl Kids Kitabevi var ama incelemeden almaya cesaret edemedim henüz. Kitapların tamamını ingilizce okumak sıkıcı geliyor şimdilerde. Ama sürekli tekrarlanan kısa ve melodik kelimeleri seviyor Yağız. “Come on rabbit, follow me” gibi. Elimizdeki hikayelerin tanıtımını başka bir yazıya bırakıyorum.

Daha öncede söylediğim gibi, uğraşlarımın sonucunda neler olacağını bilemiyorum. Bende her anne gibi oğlum için doğru şeyler yapma, hayatını kolaylaştıracak adımlar atmasına yardımcı olma çabası içerisindeyim. Bu süreçte oğlumda keyif aldığından, içimdeki ben, doğru yaptığımı söylüyor. Bakalım bu serüvene nasıl devam edeceğiz ya da edebilecek miyiz? Sonuçta ben, oğlumun hayatına yabancı dili, benim için ifade ettiklerinin aksine, zevkle yapılan bir aktivite olarak katabilmek ve gerekli temelleri atabilmek gayreti içerisindeyim sadece.

Zaman zaman nasıl ilerlediğimizi ya da kullandığımız kitapları yazmaya devam edeceğim. Hem bana bilgileri düzenli tutmak açısından faydası olsun, hem de benim gibi acemi annelere fikir versin diye…

Bir de okuyup da önerisi olacak annelerden faydalanabilirim diye tabi ki …

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Eğitim, Uncategorized içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

31 Responses to İngilizce Öğretmek, Peki Ama Nasıl?

  1. kadriye dedi ki:

    bizde şunları şunları yapıyoruz demek fikir vermek isterdim ama, sadece takipteyiz. bu kadar başarılı olamasakta verdiğin fikirler ve tavsiyeler harika, devamını bekliyoruz sonuçta herşey çocuklarımızın için denemeye değer.öğrenebiliyorsa, hevesli ise bunu keşfedip vermekten daha doğru ne olabilirki?

  2. Geri bildirim: İngilizce Kitap-Smarty’s Book of Words | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: İngilizce Öğretmek, Ama Neden? | Oğlumu Büyütürken

  4. ilknur dedi ki:

    Merhaba,
    Bende yeni yeni başlıyorum ingilizce çalışmalarına, oğlum 19 aylık.Sanırım daha erken başlayanlar var umarım geç kalmamışızdır 🙂 Ancak benim düşünceme göre Emre daha yeni yeni konumaya başladı ve anadili yerleşmeden başka bir dile geçmek pek mantıklı gelmedi.TV ve video kısmı henüz bizim için erken olduğundan ilk kelimelerim ve ilk hayvanlar kitaplarını alacağım sizin yazınızı okuduktan sonra ve biraz müzikte dinleyebiliriz ne dersiniz? Severek takip edeceğim bloğunuzu 🙂

  5. Geri bildirim: Küçük Mutluluklar – Captain Flinn and the Pirate Dinosaurs… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: İngilizce Kartlar | Oğlumu Büyütürken

  7. aslreyhan dedi ki:

    Fatmacığım slm.Bu siteyi incelemişmiydin.ben çok beğendim.öpüyorum….http://eduline.pumkin.com/tr/ , http://www.kolaycaingilizce.com

  8. Geri bildirim: Eğlenceli İngilizce Kitaplar – 1 | Oğlumu Büyütürken

  9. Sema FERE dedi ki:

    MERHABA OĞLUM 11 AYLIK SİZİN BLOĞUNUZ İLE İNGİLİZCEYE BAŞLAMAYA KARAR VERDİK. İLK İNGİLİZCE KELİMELERİM VE SMARTY’S KİTABINI HEMEN EDİNECEĞİM.İNGİLİZCE EĞİTİMİNE BAŞLADIĞINIZDA OĞLUNUZ KAÇ AYLIKTI TEŞEKKÜRLER…

    • yagizlahayat dedi ki:

      Merhaba,
      Ben bahsettiğim çekinceler yüzünden biraz geç başladım. 2 yaş civarıydı. 11 aylık olunca kartlardan başlamanızı tavsiye ederim. Zaten Smarty’s kitabınında kartları mevcut.

      • Sema FERE dedi ki:

        Merhaba;
        Bilgilendirmeniz için gerçekten çok teşekkür ederim.Kitabı bu akşam alacağım Smarty’s ve İlk ingilizce kelimelerim kitaplarının 2 sinide edinmelimiyim yoksa içerik olarak 2 side aynı mı ikisinide kullanmışsınız bilgilendirebilir misiniz? Teşekkürler…

      • yagizlahayat dedi ki:

        Bence Smarty’s başlangıç için daha uygun. En azından ilgisini tespit edersiniz. Ayrıca https://yagizlahayat.wordpress.com/2012/10/15/ingilizce-kartlar/ deki kartlara da bakabilirsiniz. Daha küçük olduğundan sayfaları çevirmede sorun yaşarsanız diye düşündüğümden kartlar daha uygun gibi geldi bana. Ayrıca edukids’in nispeten daha kalın olan kartları var. http://www.edukids.com.tr/english-flash-cards.html Bu kartlar bende yok ama edukidsin başka kartlarından biliyorum kalınlığını. İlk kelimelerim kitabı ise gerçekten çok eğlenceli. Daha sonrada onu düşünebilirsiniz. Umarım beğenirsiniz sizde

      • Sema FERE dedi ki:

        Bilgilendirmeleriniz için gerçekten çok teşekkür ederim.Ben maalesef oğlum 3 ay 10 günlük iken işe başladım ve sizin kadar yoğun zamanlar geçiremiyoruz.Şuan da herşeye ilgisi arttı.Bundan dolayı kitaplar almaya başlayacağım.Yağız’ı ilk kez kitapla ne zaman tanıştırdınız ve tecrübelerenize dayanarak ilk hangi kitabı almamızı önerirsiniz.3 boyutlu taşıtlar ve hayvanlar kitaplarını almayı düşünmüştüm.Sizin öneriniz nedir.Teşekkürler…

      • yagizlahayat dedi ki:

        Yağız çok küçükken tanıştı kitaplarla. İlk 4-5 aylıktı sanırım. Yazmıştım https://yagizlahayat.wordpress.com/2010/08/30/ilk-kitaplar/ Ondan da önce kendim kartlar hazırlamıştım. https://yagizlahayat.wordpress.com/2010/08/15/oyun-kartlari/ Eğer ki daha önce kitapla tanışıklığı yoksa karton kitapları öneririm. Özellikle “Orada Kim Var Miffy” yi oğlum uzun zaman elinden düşürmemişti. 3 boyutluları yırtabilir belki. Bir de biz 1 yaşından itibaren Meraklı Minik dergisi almaya başlamıştık ki harika bir dergidir. https://yagizlahayat.wordpress.com/2012/11/12/merakli-minik/ En azından sayfa çevirmeyi öğrenir ve yırtılsa da dert etmezsiniz.
        Bir de herşeyi birden sunmayın bence. Tepkilerine göre karar verirsiniz. Kartlar, karton kitaplar, dergi sırasıyla gidebilirsiniz. Tethys kartlarını da çok beğeniyorum ben. Tavsiye ederim.

      • Sema FERE dedi ki:

        Çok teşekkür ediyorum umarım kitaplara başlamak için geç kalmamışıktır.
        Oğlum Uzay ile bu akşam bir kitapçıya giderek yeni serüvenlere yelken açacağız…:)

      • yagizlahayat dedi ki:

        Hiçbir zaman geç değil. Biz o yaşlarda kitap yüzü bile görmemişizdir muhtemelen. Umarım sever kitapları Uzay oğlan 🙂

      • Uzay ile büyüyoruz...Yeni heyecanlar ve keşifler... dedi ki:

        Fatma Hnm;
        Tethys eğitici kartlar,Kulakçıklı kitap Giysiler,Smarty’s ve Orada Kim Var Mıffy kitaplarrını D&R dan sipariş verdim.Sitede şuan kampanya var ilgilenen arkadaşlara duyurulur…

        Fakat çılgın arabalar serisinide arşivimize şimdiden eklemek istiyorum birkaç siteye baktım D&R da da bulamadığım için temin edemedim.Belirttiğim kitapları internet üzerinden mi temin etmiştiniz.

        Ürünlerin gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum.:)

      • yagizlahayat dedi ki:

        Çılgın Arabaları ben kitapyurdundan almıştım ama sanırım orada da tükenmiş. Kipitap ta da görünüyor ama orada da tükenmiş. http://www.kipitap.com/kitap/Caliskan-Traktorler/1364/ Gerçekten çok sevimli kitaplar. Bazen unnado, limango gibi sitelerde net çocuk kampanyası oluyor. Oralarda görüyorum. Eğer rastlarsam yeniden, bu yazının altına yorum yazarım.
        Kitap seçiminde sadece çocuk kitabı satan Kipitap ( http://www.kipitap.com/ ) ve çocuk kitapları tanıtan Bir Dolap Kitap’ta ( http://www.birdolapkitap.com/ ) işinize yarayacaktır. Umarım beğenirsiniz seçtiklerinizi. Sevgiler 🙂

  10. Geri bildirim: Eğlenceli İngilizce Kitaplar-2 | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: İngilizce Sözlükler… | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: İngilizce Kitap- A Dragon On The Doorstep | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: İngilizce Kitap- What The Ladybird Heard | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: İngilizce Kitap- The Little Giraffe | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: İngilizce Kitap- The Trouble With Dragons | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  17. Geri bildirim: BBC Kids English Zone | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

