İngilizce Öğretmek, Ama Neden?

Doğduğundan beri oğluma ingilizce öğretmek için bir şeyler yapabilir miyim diye düşünüyorum. Dile çok hakim olmadığımdan bir süre kararsız kalsam da, Çikolatalı Pasta bloğunun sahibi, aynı zamanda üniversitede ingilizce eğitimcisi olan Senem’in yazdığı bir yazı sayesinde denemeye karar verdim. Ama bu konuda öyle farklı görüşler var ki öncelikle neden öğretmek istediğimi yazmakla başlayayım istedim.

Sanılmasın ki oğlum konusunda hırslarım var. Sadece onun gelecekte yaşayacağı zorlukları asgariye indirme çabası içerisindeyim. Devlet okullarından mezun biri olarak yabancı dil öğrenimi benim için hep bir sorundu. Üniversite yıllarında başlayan ingilizce kurs serüvenim yıllarca sürdü. Buna rağmen üst düzey bir seviyede olamadım maalesef. Hatta o sıralar bir okulda öğretmensizlik nedeniyle boş geçen ingilizce derslerine bile girdiğimi söyleyeyim de, yurdumdaki devlet okullarının (tabi ki istisnalar vardır) durumu daha iyi anlaşılsın 😦

Çocuklara ingilizce öğretmek konusunda farklı yöntemler mevcut. Dile çok hakim olup, iki dilli yetiştiren aileler var mesela. Blogcu Anne bunlara bir örnek. Yabancı bir ülkede yaşayıp, toplum içinde öğrenenler ya da çeşitli oyun grupları, okul öncesi eğitim kurumlarına devam edenler var. Ancak bizim için bu seçenekler mevcut değil.

Erken dönemde çocukların çok fazla sayıda yabancı dili öğrenebilme kapasiteleri olduğuna dair araştırmalar mevcut. Ayrıca “Akıllı Bebekler Akademisi” kitabının “Bebekler İçin İngilizce” bölümünde, Türkçe’nin yanında ikinci bir dil  verilmesinin, sözel zeka alanının uyarılmasında uygun bir araç olduğu söylenmekte. Kitapta ingilizce için hazırlanan materyaller, beyin-zeka gelişimi aracı olarak kullanılmakta olduğu belirtilmekte. Açıkçası belirtilen fişleri hazırlamama rağmen, düzenli olarak göstermeyi başaramadım ben 😦

Montessori Eğitimi üzerine bir kitap olan “Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir?“‘de ise çocukların öğrenme sürecinde kritik dönemlerin olduğu, ideal öğrenme fırsatı sunan bu dönemlerin çoğunun hayatta bir kere yaşandığı ve çocukların yabancı dil öğrenmeye eğilimli oldukları iki-üç yaş döneminde birden fazla dili kolaylıkla öğrenirken, ileri ki yaşlarda zorlanacaklarından bahsedilmekte.

Üç yaşından sonra geliştirilmeyen beyin hücrelerinin öldüğü de göz önüne alınırsa, üç yaş altında yapılan her türlü beyin jimnastiğinin, ileri ki yaşlar için bir yatırım olduğunu düşünüyorum. İleride ders gibi görüp zorlanacağı bir olayı, şimdi oyun içine yedirerek vermenin ne zararı olabilir ki? Tabi ki oğlumun bu süreçte zevk alması ve katılması koşuluyla.

Bu kararı verip birşeyler yapmaya başladığımda, ücretsiz iznimin bitmesine çok az bir zaman kalmıştı. Şimdilerde çok fazla zaman geçiremediğimizden, yaptıklarımız kısıtlı kalıyor. Daha önce başlamış olmak isterdim açıkçası.

Sonuç olarak, İngilizceyi anadili gibi kullanması çabası içerisinde değilim. Zaten buna bilgimde yetmez. İleride oğlum şimdi öğrendiklerini hatırlamayacak olsa da, şuan yaptıklarımızdan keyif alıyor. Ayrıca beyninin ilgili bölümlerini zamanı geçmeden uyarmış oluyoruz. Kulağı bir yabancı dile aşina oluyor ve bunun uzun vadede öğrenimini kolaylaştıracağını düşünüyorum. Ayrıca hafızasında, ingilizce öğrenmenin zevkli bir olay olduğuna dair güzel anılar bırakıyor olmak gibi hayallerim var 🙂

Peki bunun için neler yapıyorum. Bu da bir başka yazının konusu

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Eğitim içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

33 Responses to İngilizce Öğretmek, Ama Neden?

  1. Ben de yabancı dili kullanmayı her şeyden önce çocuk açısından bir beyin jimnastiği olarak görerek faydasına inananlardanım. Biz Rüzgar’dan gizli konuşacağımız zaman eşimle aramızda İngilizce konuşuyoruz 🙂 Filmleri mümkün olduğunca İngilizce izletiyorum. Çok severek okuduğumuz kitaplar var. Ayrıca bir yabancı anneler grubuna üyeyim. Onlarla ayda bir buluşuyoruz, buluşmalarda çocuklarla İngilizce iletişim kurmaya çalışıyor ki bu bir çocuğun sosyalleşmesi adına da çok anlamlı bence.

  2. kadriye dedi ki:

    Biz ingilizce konusunda bu kadar başarılı olamasakta bildiğim kelimeleri basit ara sıra geçiyoruz. sırf erken dönemde bilinç altına atılan bilgilerin daha sonra çıkarılıp üstüne işlenmesinin çok daha kolay olduğunu okuduğun ve duyduğum için sadece eğitimlerine katkıda bulunmak adına imkan var ise kullanmak lazım demi ama:) başarılı olanları tebrik ediyorum:)

  3. Geri bildirim: İngilizce Öğretmek, Peki Ama Nasıl? | Oğlumu Büyütürken

  4. sibel dedi ki:

    ben doğduğundan beri hep ingilizce konuşuyorum oğlumla. benimle hep ingilizce konuşur. babası ve diğer çevresiyle zaten türkçe konuşuyor ve öğreniyor:)onun sayesinde geliştiryorum bende…iyi bir anaokuluna gönderip pekiştirmesini istiyorum olmadı özel bir hoca tutucam sonuçta aksanı daha iyi olsun…

  5. Geri bildirim: İngilizce Kitap-Smarty’s Book of Words | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: İngilizceye Başladıkkk…. « Barış'ın Günlüğü

  7. Geri bildirim: Küçük Mutluluklar – Captain Flinn and the Pirate Dinosaurs… | Oğlumu Büyütürken

  8. Melis Tezcan dedi ki:

    Ben Uskudar Amerikan mezunu bir anne olarak bu dile hakim olmama ragmen bugune dek 3 yasindaki ogluma Ingilizce ogretme konusunda bir sey yapmadim. Hatta cogu zaman sen onunla Ingilizce konussana diyen tanidiklarim oluyor.
    Belki bu tur bir sey yapsaydim iyi olurdu ama gerek disarida garip gorunur dusuncesi gerekse daha Turkceyi yarim konusan oglumun once Turkceyi duzgun ogrenmesini istedigimden bir caba sarfetmedim. Sadece Disney ve Minika kanallarinda (aslinda orijinali Ingilizce konusan cocuklara Ispanyolca konusmak olan) Tamirci Manny, Diego, Dora gibi cizgifilmleri seyrettiriyorum. Youtubedan seyrettikleri de Ingilizce.
    Sizlerin yazilarindan sonra birseyler yapsam gec olmadan diye dusunmeye basladim:)))

    • yagizlahayat dedi ki:

      Melis Hanım, dile hakim olduğunuza göre eminim çok daha iyi şekilde öğretirsiniz bir yabancı dili. İngilizce konuşma fikri garip geliyor bazen evet. Ama kitaplar, şarkılar iyi bir başlangıç olabilir.

  9. Geri bildirim: İngilizce Kartlar | Oğlumu Büyütürken

  10. Daphy dedi ki:

    Benim oğlum henüz 6 aylık, sanırım yabancı dil eğitimi için biraz erken değil mi?

  11. Geri bildirim: Eğlenceli İngilizce Kitaplar – 1 | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Eğlenceli İngilizce Kitaplar-2 | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: İngilizce Sözlükler… | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: İngilizce Kitap- A Dragon On The Doorstep | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: İngilizce Kitap- What The Ladybird Heard | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: İngilizce Kitap- The Little Giraffe | Oğlumu Büyütürken

  17. Geri bildirim: İngilizce Kitap- The Trouble With Dragons | Oğlumu Büyütürken

  18. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  19. Geri bildirim: BBC Kids English Zone | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

