Hatıralar ve Fotokitap…

Benim çocukluğumda içine en fazla 36 poz konulabilen fotoğraf makinaları vardı. Öyle şimdi ki gibi sürekli deklanşöre de basılamazdı. Pozlar biter, fotoğrafçıya gidip çıkartılır, albümlere yerleştirilirdi. Yani bir seramoni gerekiyordu fotoğraf sahibi olabilmek için. Tabi bunlar benim hatırladığım dönemlerde. Bebekliğimden ise hepi topu üç beş siyah beyaz fotoğrafım vardır benim. O da topluluk içinde rastgele çekilmiş olanlardan. Bunda üçüncü çocuk olmanın etkisi de var muhtemelen 🙂

Şimdilerde ise dijital makinalar sayesinde her anı fotoğraflıyoruz. Eh, çocukluğuma ait pek fotoğrafımın olmamasının acısına, bir de ilk ve tek çocuk heyecanı eklenince 🙂 durmadan basmışım deklanşöre. Hal böyle olunca, bunca fotoğrafla ne yapacağım telaşı sardı tabi. Yüzlerce fotoğraf çıkarılsa albümler almaz. Bilgisayarda saklansa heran risk altında. Bir de eline fotoğraf almanın keyfi yok orada dururken. İçiniz kaynar ve öpmek istersiniz ama ekrandayken zor 🙂

Böyle olunca  garantiye almak için bir harici disk edindim ve oraya yüklemeye başladım önce. Ama bu beni kesmedi. Ne yapmalı diye araştırırken, gene Nurturia buldu çareyi. Orada photobook diye birşeyden bahsedildiğini duyunca ve yabancı sitelerdeki örneklerini inceleyince aradığım şeyi bulduğumu anladım. Türkiye’de bunu yapan farklı yerler var sanırım. Ama ben www.fottom.com sitesinde karar kıldım. İşi internet üzerinden halledebilmek, herhangi bir program yüklemek zorunda kalmamak hoşuma gitti. Ayrıca yazı yazılabiliyor olması albümü kişiselleştirebilme imkanı sağlıyor. Oğlumun ilk iki yılını bir albümde düzenlemeye karar verdim. Ama öyle çok resim birikmiş ki tek albüme sığmadı. Sayfa sayısını 64 ile sınırlamışlar. Resim düzenlemesi yapılamadığından başka programlarda düzenlemek durumunda kaldım.

Konusu gibi bol fotoğraflı bir yazı oldu bu. Ben internette araştırırken Türkiye’den pek örnek görememiştim. Hazırlamak isteyenlere fikir olsun istedim. Aslında daha az fotoğrafla daha güzel albümler oluşturulabilir ama ben çok fotoğraf alsın telaşıyla bir hayli resim ekledim. Bu iki albüm 300 civarı resim aldı. Ayrıca albümlerin farklı boyutları da mevcut. Bir de çok hızlılar. Albümler iki gün içinde elimde oldu. 

Gerek benim acemiliğim, gerek programdaki ufak tefek aksaklıklar olsa da oğluma güzel iki albüm hazırlayabildim.

Yağız büyüdükçe hatıralarda birikiyor. Ben hızımı alamayıp her yıla bir albüm hazırlarsam Yağız’ın işi zor. Neyse ki artık işe başladığımdan bu kadar çok fotoğraf çekmem mümkün olmayacak 🙂 Ama her halükarda ileride bir hatıra sandığıyla dolaşması gerekecek 🙂

İlgili Yazılar:

Fotoğraf Albümü

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız özel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to Hatıralar ve Fotokitap…

  1. Çok güzel bir şey bu! Ne kadara maloldu peki?

    • yagizlahayat dedi ki:

      20 sayfadan başlıyor ve 64 sayfaya kadar çıkabiliyor. Benim 2. albümüm tam 64 sayfaydı ve yaklaşık 110 Tl. tuttu. Tabi bu boyuta göre de değişiyor. Gene de çok uygun. Bir de panoromik fotokitap var sitede. Sanırım onun baskısı daha güzelmiş. Sonradan farkettim. Onun fiyatı biraz daha yüksek.

  2. Geri bildirim: Fotoğraf Albümü | Oğlumu Büyütürken

  3. firarperest dedi ki:

    Analog makinelerle çekilen ve tabı beklenen fotoğrafları, çok sevdiğim birinden beklediğim mektupların heyecanlı bekleyişine benzetirim.
    Bende de bir dünya fotoğraf birikti ama hâlâ bastırmadım ki evde baskı makinesi var üstelik.
    Can çok hareketli bir çocuk. Bugün 00.00’da uyudu. Sabah erkenden okula gitti ve gün boyu hareket içinde zaten. Uyuyana kadar da zıp zıp zıplıyordu. Fotoğraflarını çekerken de hareket anında yakalamayı seviyorum oğlumu. Bu yüzden dijital makine çok işe yarıyor. Ayarla falan uğraşamıyorum o ayrı tabii. Bak şimdi yazarken bi dünya seri çekimde çektiğim fotoğraflardan muzip bir oyun çıkarabileceğimiz aklıma geldi. Tam da dün televizyonda görüntünün nasıl olduğunu sormuştu. Çenem düştü hadi hayırlısı bakalım 🙂

  4. Geri bildirim: Bir Çekim Masalı… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Fotokitap-3 | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Fotokitap-5 | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Hatıra Biriktirmek… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

