Hikayesiz Kitaplar…

Yağız’ın belki de en çok vakit geçirdiği kitaplar bunlar. Hikayesiz olmaları, her okuyuşumuzda yeni hikayeler oluşturma özgürlüğü sağlıyor bize. Bu da Yağız’ın merakını hep canlı tutuyor. Ayrıntılar ve pencerelerde uzun süre elinden düşürmemesini sağlıyor. Daha önce de bu tarz kitaplarından bahsetmiştim oğlumun. Şimdi gelelim bugün anlatacaklarıma:

1- Keşfedin Hayvanlar : İş Bankası Yayınlarından çıkan bu kitabın pek çok çeşidi var. Keşfedin Bilim, Keşfedin Beynimiz gibi. Yaş grubu 8-12 olarak belirtilmiş olsa da, eğer hayvanlara meraklı bir çocuğunuz varsa bunu dikkate almayın. Tübitak’ın “1001 Hayvanı Bulun” kitabını andırıyor. Yaşam alanlarına göre ayrılmış hayvanlar, hem karton baskı, hemde pencereli olması nedeniyle oğlumun ilgisini çekiyor. Kapakçıkların altında, ilgili hayvanlar hakkında bilgiler veriliyor. Kayalık Çöller, Yağmur Ormanları, Ormanlar, Himalayalar, Savan, Kuzey Kutbu ve Mercan Resifleri bölümlerinden oluşan bu kitapta, Yağız’la birlikte biz de pek çok yeni hayvanla tanıştık.

2- 1001 Minik Hayvanı Bulun : Tübitak Yayınlarından çıkan bu kitabın diğer serilerinden bahsetmiştim daha önce. Onlar gibi bu da Yağız’ın en favori kitaplarından. Çiçek Bahçesi, Çöldeki Kayalık, Tropik Ağaçların Tepesi, Yeraltı, Çöl, Bahçedeki Kulübe, Tropik Orman Tabanı, Sebze Bahçesi, Orman Tabanı, Gölcük, Mağara, Çayır, Geceleyin Bahçe ve Kelebek Evi bölümlerinden oluşuyor. Ayrıca her sayfada dolaşan minik bir arı bulunmayı bekliyor.

Çocuklar insanlara neler yaptırmıyorlar ki 🙂 Hayatta en rahatsız olduğum canlılar olan böceklerden “ne kadar sevimliler” diye bahsetmeye başladım 🙂 Bahçede gördüğümüz böceklerin ne olduğunu, hemen kitaba bakarak tespit ediyor ve mutlu oluyoruz ana-oğul.

3- Kampta : Kitabevi olmayan bir alışveriş merkezinde, oyuncakçıdan bulabildiğimiz bir kitap bu. Bir grup izci öğrencinin kampa gidiş hikayeleri resmedilmiş. Tabi öğrencilerde sevimli hayvancıklardan oluşuyor. Karton bir kitap olması, kapakçıkların altında çocuklar için sürprizler yer alması, Yağız’ın onları buldukça gösterdiği heyecanı bu kitabı almaya değer kılıyor. Bizde onlarla birlikte otobüse binip kampa gidiyoruz. Ardından çadır kurup ateşin etrafında dans ediyoruz 🙂

4- Gün Boyunca Hayvanat Bahçesi :  Biz ailecek bu kitabı çok sevdik. Günün farklı saatlerinde, hayvanat bahçesindeki yaşam resmedilmiş. Ayrıntılar çok güzel. Her sayfada saklanan figürler mevcut.  Sürekli uyuklayan bir görevli var mesela ya da heran iz peşinde bir yankesici. Kafesinden kaçan bir maymunu yakalama çabaları saat saat resmedilmiş. Onu bulmaya çalışmak çok keyifli. Günün farklı saatlerinde çok çeşitli ziyaretçiler geliyor hayvanat bahçesine. Kovboy kıyafeti giymiş baba-oğul, öğretmenleriyle gelen öğrenci grubu, pusette bebekler, paten kayan çocuk gibi. Sağ taraftaki sayfalar, istenilen alanlara kolay ulaşılabilecek şekilde düzenlenmiş. Bu farklılıklarda kitabı ilginç kılıyor Yağız için.

Eğer çocuğunuz uzun süre hikaye dinlemek istemiyorsa birde bu tarz kitapları deneyin. Ayrıntılarda kaybolmaları ve kitabı ellerinden düşürmemeleri işten bile değil 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

17 Responses to Hikayesiz Kitaplar…

  1. 1001 Minik Hayvanı Bulun’u sanırım ben Rüzgar’dan daha fazla seviyorum. Bazen kendimi “Bunu okuyalım n’oluurr” derken falan yakalıyorum 🙂

    • yagizlahayat dedi ki:

      Laf aramızda bende uzun zamandır kendi adıma kitap okumuyor, hep Yağız’ın kilere takılıyorum. Hatta kitap benim-senin diye kavga etmişliğimiz bile var. Ah ah bizim çocukluğumuzda nerdeymiş bu kitaplar. İçimde kalmış, yeni farkediyorum 🙂

      • Kayınvalidem saklamış eşimin çocukluk kitaplarından, geçenlerde onları gösterdi de, renklerine, yazılarına bakınca şok oldum. Rüzgar şöyle bir karıştırdı, attı bir kenara.

      • yagizlahayat dedi ki:

        Onları bile zor buluyorduk. Benim babam kütüphaneci. Sık sık yanına giderdim. 3 boyutlu kitaplar vardı orada ve çocukların uzanamayacağı yerlere konurdu 🙂 Ben torpilliydim, verirlerdi. Büyülenmişçesine bakardım onlara. Şimdi o tarz kitaplara ulaşmak o kadar kolay ki. Şimdi ki çocuklar çok şanslı 🙂

  2. Bir de bilseler ne kadar şanslı olduklarını. Bazen anlatmaya çalışıyorum da, kendimi dinozor gibi hissediyorum sonra 🙂

  3. Geri bildirim: Pipkin :-) | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Keşfedin… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Tübitak Kitapları 2 | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Yapıştırma Kitapları | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Yağmur Ormanı | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Korsanlar… | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Her Şeyin Öyküsü | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Her Şey Hakkında Sorular ve Yanıtlar | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Şaşırtıcı Araçlar | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Pasta Gitti | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Keşfedin 3… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

