28 Ay…

Bu, oğlumla her anını başbaşa geçirdiğimiz son ayımızın yazısı. Tadını çıkaracağımız sayılı günümüz kaldı. Biraz hüzünlüyüm o yüzden…

Oğlum, bu ay bizi şaşırtacak kadar dışa dönük tavırlar sergilemeye başladı. İlk kez gördüğü insanlarla bile diyalog kurdu. Çok kalabalık olmaması koşuluyla çocuklarla oynamaya, onlarla iletişim kurmaya başladı. Bağıra çağıra şarkılar, marşlar söyledi.

Hayvanların yaşam alanlarına duyduğu ilgiden bahsetmiştim geçen ay. O yüzden bir dünya haritası yapbozu aldık ona. Toplam 66 parça. Üzerinde hayvan resimleri olduğundan ilgisini çekeceğini düşündük. Açıkçası yapbozu yapabileceğine hiç ihtimal vermemiştim. Ama kısa bir sürede kıta ve okyanusların isimlerini söyleyerek, çıkarıp tekrar yapmaya başladı. Çocukları hiç küçümsememek gerektiğini bir kere daha gösterdi bize 🙂

Yağız’a doğduğundan beri ingilizce öğretmek için neler yapabileceğimi araştırıyordum. En sonunda elimizdeki “İlk Kelimelerim” kitaplarından birkaç kelime öğretmeye karar verdim. Tabi burada da hayvanlardan başladık. Onunda çok keyif aldığını görünce devam ettik. Başka materyallerde aldık. Şuan onlarca kelime öğrenmiş durumda. Hatta bir sabah kitaba bakarken, elindeki zebrasına, “what’s that?” diye sorduğunu gördüm 🙂 Ama hala kendime bir yol haritası çizebilmiş değilim. Bakalım bir süre böyle devam edeceğiz.

Dile hakimiyeti çok genişledi Yağız’ın. Sanırım bunda okuduğumuz kitapların etkisi de var. Oradan replikler ekliyor konuşurken. Maskeli Fare’deki gibi “nereye böyle acele acele” diyor mesela. Başka bir seferinde Mamutlu Börek’teki gibi, “beni nasıl yakalayacağını görmek isterdim” diyor. Ya da Tostoraman’daki gibi “müthiş” 🙂 Öğrendiği yeni kelimeleri kullanmak için uygun cümleler kurmaya çalışıyor. Bizi çok dikkatli dinliyor. Mesela bir şarkı söylememi istediyse ve ben hatırlayamadığım bir kelimeyi uydurduysam, “annecim yanlış söyledin” diye uyarıyor beni 🙂 Ben şarkıların bir kısmını söylüyorum ve o tamamlıyor. Örneğin “bir bilmecem var çocuklar” diyorum, oda “haydi sor sor” diye devam ediyor 🙂 Evren’in yazıp bestelediği ve çok severek dinlememize rağmen, benim ezberlemekte zorlandığım “Ninni” yi neredeyse eksiksiz söyleyebiliyor. Bazen, biz söylemediğimiz halde, “lütfen”, “teşekkür ederim”, “eline sağlık” gibi nezaket kelimelerini kullanıyor. Geçenlerde, daha önce göstermediğim bir kitabı verdiğimde, “sürpriz mi, teşekkür ederim annecim” diyerek boynuma sarıldı. Bu arada sık sık sarılmak istiyor. Kitap okurken, oyun oynarken, dışarı çıkarken sarılmak istediğini söyleyip sarılıyor. Oh misssss 🙂

Yağız oğlan sonunda zıplamayı başardı bu ay. Ve buna çok sevindi. Zıplaya zıplaya dolaşıyor evde. Küçük kangurum benim 🙂 Kanguru demişken, hayvanları taklit etmekte çok hoşuna gidiyor. “Babacım biz şimdi ne olalım” diyor mesela. En sevdikleri, aslan, kayman ve merkat olmak.

Beslenme konusuna gelirsek, bol bol kuruyemiş yedi bu ayda. Favorisi ise elma kurusu. Kahvaltıda hergün yumurta, portakal suyu, kaymak-bal-ceviz yiyor düzenli olarak. Ama hala diğer öğünlerde sıkıntımız var biraz. Mutfakta olmak, bana yardım etmeye çalışmak çok hoşuna gidiyor. Hemen bir sandalye çekiyor tezgahın yanına ve “anneme yardım edicem” diyor. Büyüdüğünde de mutfağa meraklı olmasını ve onunla harika pastalar yapmayı hayal ediyorum 🙂

Bir ayı daha bitirdik oğlumla. Aslında bitirdiğimiz yalnızca bir ay değil. Hayatımızda ki bir dönemi bitirdik. Bakalım bizi neler bekler…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

13 Responses to 28 Ay…

  1. evren dedi ki:

    Ne guzel, ne icten! Gozlerim doldu okurken… Bu arada ben bile zor ezberlemistim ninniyi kayit icin 😛 Bravo valla 🙂 Nice guzel aylariniz olsun birlikte!

  2. özlem dedi ki:

    Umarım herşey dilediğiniz gibi ve beklediğinizden çok daha güzel olur arkadaşım benim…

  3. isilyalciner dedi ki:

    Fatoşcuğum,
    Çok keyifle vimeolarını seyrettim Yağız’ın. Ben de Evren gibi çok duygulandım. Çok büyümüş, çok akıllı ve yakışıklı bir çocuk olmuş.
    Vallahi seni tebrik ederim. Ben bile bir ikisinin dışında hangi hayvan nerede yaşar bilmezken anneciği sayesinde ne de kültürlü bir çocuk olmuş. Ben de oğluma sürekli kitap okurdum ve bir gün bir baktık okul yaşına gelmeden o bize okumaya başlamıştı. Erken okuyup yazmasının pek iyi birşey olduğunu söyleyemesem de bu gün halen daha okumayı çok sevmesini o günlere bağlıyorum hep. Ah bütün anneler ve Yağızlar sizler kadar şanslı ve bilinçli olabilse? Hiç bir kötülük kalmazdı dünyada.
    Seni kutluyor Yağızı da çok öpüyorum.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Işıl Ablacığım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Yağız öğrenmeye öylesine istekli ki her an bizi yeni şeyler öğretmeye zorluyor. Açıkçası bizde onunla birlikte öğreniyoruz 🙂 Biz de seni öpüyoruz çok.

  4. Geri bildirim: 29 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 30 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 31 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 32 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: 33 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  9. aysegul dedi ki:

    Merhaba. Blogunuzu keyifle okuyorum. Bana çok yardımı oluyor. Dünya haritaasysi yap boz nerden alabilirim?

Bir Cevap Yazın

