Pırtık Tekir

Bu kitabı ilk Evren‘in yazısıyla tanımıştık. Kitap listemize hemen eklemiş ama baskısı bittiğinden alamamıştık. Sonrasında tüm internet kitap satış sitelerini dolaştık, uğradığımız tüm kitabevlerine baktık, belki ellerinde kalmıştır ümidiyle. Ama hiçbir yerde yoktu. Hatta İş Bankası yayınlarına e-posta bile yazdım, ne zaman yeniden basacaksınız diye 🙂 Bir yıl aradan sonra yeniden basıldığı haberi posta kutuma düşer düşmez siparişi verdim. Bu arada kitapla ilgili tüm yazılanları okuyup, internetteki tüm resimlerini incelediğimizden, hayli bilgi sahibi olmuştuk Yağız’la. Ama kitabı elimize almak başkaydı tabi. Kitap geldiğinde ben biran önce hikayeyi okumak isterken, Yağız’da sabırsızlıkla sayfalarını çevirmeye çalışıyordu. Bir ara kitabın bir ucundan ben, diğer ucundan Yağız çekiştirirken bulduk kendimizi. Kahkahalar atarak ben diyorum kitap benim, o diyor hayır benim. Baktı ki iş ciddiye biniyor, kitap elden gidiyor, son bir hızla elimden çekti ve götürüp kitaplığına yerleştirdi. Kendisi de bakamadıysa da, en azından kitabın ona ait olduğunu tescillemiş oldu 🙂 Bense merakımı gidermek için uyumasını beklemek zorunda kaldım.

Kitap bir Julia Donaldson kitabı olduğundan bizi hayal kırıklığına uğratmadı tabi. İkimiz de çok sevdik. Daha önce de aynı yazarın Değnek Adam, Tostoraman, Nohut Oda Bakla Sofa, Zogi ve Minik Balık kitaplarından bahsetmiş ve hepsini çok sevmiştik.

Bir çalgıcı kedisi olan Pırtık Tekir, birgün dolaşmaya çıkar ve döndüğünde arkadaşı Hüsnü’yü yerinde bulamaz. Hüsnü ise kapkaççının peşinden koşarken düştüğünden, hastaneye kaldırılmıştır. Pırtık Tekir günlerce bekler ama sonunda yeni tanıştığı Karpati’nin teklifi üzerine Handan ve Bahar’ın yanına yerleşir. Hastaneden çıkan Hüsnü ise kedisini bulamadığı gibi, her zaman çaldıkları köşeyi bir nefesli çalgılar orkestrasına kaptırdığından, başka yere gitmek zorunda kalır.

Pırtık Tekir yeni hayatından memnun olsa da Hüsnü’yü hiç aklından çıkaramaz. Bu arada üç minik yavrusu olur. Afacan, Minnoş ve Cimcim Tekir. Onlara sürekli Hüsnü’yle söyledikleri şarkılarını söyler. Cimcim Tekir’de zevkle eşlik eder ona.

“Ben ve sen bir de eski gitar

Ah gururluyuz ve mutlu ne kadar

Mİİ-YAVVV bir de eski gitar

Ah GURRR-urluyuz ve mutlu ne kadar”

Hüsnü’yü bir türlü aklından çıkaramayan Pırtık Tekir sonunda onu bulmaya karar verir ve günlerce arar. Bu arada Cimcim Tekir’de gizlice takip eder onu. Sonunda buluşurlar ve hasretle kucaklaşırlar. Keyifle şarkılarını söylerler yeniden. Ama Pırtık Tekir’in bir ailesi vardır artık ve aklı onlardadır. O sırada Cimcim Tekir çıkar ortaya ve,

“Lütfen bırak ben olayım çalgıcının kedisi”

der. Kitabın sonunda Hüsnü ve Cimcim Tekir şarkı söylerken, Pırtık Tekir ve ailesi de onları dinlemeye gelirler gururla.

Sıcacık bir hikaye. Çizimleri ise muhteşem. Sizi alıp çekiveriyor hikayenin içine. İnanılanın aksine kedilerin de sadık olduğunu gösteriyor aynı zamanda. Yağız ise hikayeyi ezberlediği gibi, şarkısını da bağıra çağıra söylüyor Cimcim Tekir gibi 🙂

Bir Dolap Kitap’ta da var tabi Pırtık Tekir. Kitapların arasına gizlenmiş şarkısını söylüyor. Bir göz atın isterseniz 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

15 Responses to Pırtık Tekir

  1. Evren dedi ki:

    Heey! Cok sevindim sonunda buldugunuza. Kitap gibi sicacik bir tanitim yazisi olmus, eline saglik! Yagiz’a da cok guldum, canim benim 🙂 Opuyorum sizi, sevgiler…

  2. Geri bildirim: Çalgıcı Kedisi Yağız :-) | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Bir Kar Masalı | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Maskeli Fare | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Kasabanın En Şık Devi | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Cadılar ve Kitaplar… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Balina İle Salyangoz | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Mağara Bebeği | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Süper Kurti | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Küçük Findus Kaybolunca | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Tilki Avı | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Doğum Günü Pastası | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Pettson Çadır Kuruyor ve Bloğum 4 Yaşında… | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Çarli Maytap ve En Sevdiği Kitap | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

