Koyun Russell

Gördüğüm en sevimli koyun, Russell. Bu kadar soğuk renkler kullanılarak, bu kadar sıcak bir hikaye ortaya çıkarılması şaşkınlık verici. Resimler gerçekten büyüleyici. Hele o yorganlar yok mu, ba-yıl-dım 🙂

Kurbağapoposu Çayırı’nda yaşayan Russell’i o gece bir türlü uyku tutmaz.

Russell, küçük kurbağa ile birlikte hala oyun oynarken, diğer koyunlar yatmaya hazırlanmaktadır. Kimi dişlerini fırçalıyor, kimi süt içiyor, kimi ayısına sarılmış. En sevimlisi ise takma dişlerini çıkarıp bardağa koymuş olan büyükanne 🙂

Herkes uyuduğunda Russell’i bir türlü uyku tutmaz ve uyuyabilmek için bildiği tüm çareleri dener. En sonunda aklına koyunları saymak gelir ama oda çare olmaz. Taa ki kendini saymadığını akıl edene kadar 🙂 Sonra bir gıdıklanma, bir seyirme ve derin bir uyku hali…

Tüm koyunlar güne başlarken, bir koyun hala uyumakta…

Kitapta incelenecek öyle çok ayrıntı var ki. Tam küçük çocukların ilgisini çekecek cinsten. Her sayfada ki kısa yazılar ve bol resimlerle iki yaş çocukları için uygun olduğunu düşünüyorum.

Çok eğlenceli bir kitap Koyun Russell. Yağız çok sevdi bu sevimli koyunu. Ama sanırım ben daha çok sevdim 🙂

Tanıtımını bir de Bir Dolap Kitap’tan okumak isterseniz bir tık ötede…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

24 Responses to Koyun Russell

  1. Deniz dedi ki:

    Biz de çok seviyoruz Russel’ı

  2. Ben bilmiyordum Russel’ı. Çok sevimliymiş. Bu sırala sürekli arabalardan, süper kahramanlardan, roketlerden bahsediyor Rüzgar (O tip şeyler izlemesine izin vermememe rağmen. Sanırım okuldan öğreniyor). Böyle sıcaklığı olan kitaplarla gazını almak lazım akşamları 🙂

    • yagizlahayat dedi ki:

      Sanırım arabalardan kurtulmak mümkün değil. Yağız henüz okula gitmediğinden süper kahramanlardan bir nevi korunuyor 🙂 Bu gerçekten sıcacık bir kitap. Şiddetle tavsiye ederiz 🙂

  3. hacew dedi ki:

    Ahhh bu koyunu pek bi seviyorum ama bi türlü sipariş ederken aklıma gelmiyor.Ama bir sonraki siparişe kesin alacağım.Zira benim sevgili kızım hayvanlara pek fazla seviyor 🙂

  4. MeraklıCüce dedi ki:

    Fatoş bayılıyorum okuduğunuz kitaplara.
    Ben de Demir çok küçükkenden beri ona masal okuyorum ama hala konsantrasyonu çok zayıf(18.ay) Bir kitap üzerinde en fazla 3 dakika geçiriyor hiçbirini bitiremeden sıkılıp kalkıyor. O yüzden babası express masal okuma teknikleri geliştirdi.
    Yağız tam olarak bir kitabı başından sonuna dinleyecek sabrı ne zaman geliştirdi? Biraz bu süreci anlatır mısın?

    • yagizlahayat dedi ki:

      Nihan, Yağız’da sonuna kadar çok dinlemiyor. Özellikle yeni bir kitapsa durmadan sayfaları çevirip yeni yerler okumamızı istiyor. Gerçi bunlardan daha önce bahsetmiştim şu yazıda. https://yagizlahayat.wordpress.com/2011/05/16/bir-kitapkurdu-nasil-yetisir/ . Ama geçen ay aldığımız Mamutlu Börek’i hemen okuttu, hemde iki kere. Biz pek masal okumuyoruz Yağız’a. Genelde bol resimli kitaplar hoşuna gidiyor. Bir de biz, yatarken değil de Yağız ne zaman isterse o zaman okuyoruz. Özellikle de sabah kalkar kalkmaz kitap alıp geliyor. Tübitak’ın 1001 Hayvan serisi en çok vakit geçirdiklerinden. Birde Meraklı Minik dergileri. Eğer edinmediysen henüz, mutlaka almanı öneririm. Ona uzanabildiği bir yerde kitaplık oluşturduk. Kendisi seçiyor istediğini. Alacağımız kitaplara da internetten beraber bakıyoruz. Yazdığı kadar anlatıyorum hikayelerini. Kitapçıya gidince onları hemen tanıyor ve arkadaşını görmüş gibi seviniyor 🙂
      3 dakikada olsa, bu yaşta kitapla tanışması çok güzel. Eminim Demir’in de ilgi alanına giren kitaplar seçtiğinizde daha çok ilgilenecektir.

    • Benim oğlumun da konsantrasyonu zayıftır. İki yaşını geçene kadar biz hep hareketli kitaplar okuduk. Az cümle, bol renk, bol aksiyon 🙂 Büyük zevk aldı. Kitap okuma alışkanlığını o kitaplarla edindi diyebilirim. Favorisi de bu kitaptı: http://alisveris.iskulturyayinlari.com.tr/tanim.asp?sid=J0L3VVBLV2PKSM7H2WO3
      Şimdi dört yaşına geldi. Hala arada rafından alıp okuyor.

      • yagizlahayat dedi ki:

        Bu serinin başka bir kitabını görmüştüm. Gerçekten çok güzel kitaplar. Her çocuğun mutlaka hoşuna gidecek bir kitap türü vardır. Tıpkı biz yetişkinler gibi. Bizler kitapla bu kadar erken tanışmamış olsak da seviyoruz. Eminim onlar daha çok sevecekler büyüdüklerinde…

      • MeraklıCüce dedi ki:

        O yazını da okumuştum Fatoş, biz de benzer şeyleri yaptık ama Yağız’ın katettiği aşamayı görünce tekrar sormak istedim.
        Bu serinin 4 kitabı bizim ilk kitaplarımızdı 🙂 9 aylıkken filan okumaya başladık ama yaklaşık 15.ay civarında hepsi telef oldu. O dönemde elinin ayarı yoktu birşeyleri açıp kapayayım derken yırttı çoğu mekanizmayı 😦
        Kendim İş Bankası’nda çalıştığım için bana İş Kültürden çıkan tüm kitaplar geliyor. Sıra ile hepsini deniyorum. 8 yaşındaki yeğenimden kalma Hopi’nin maceraları diye bir kitap dışında henüz favori bir kitabımız yok. Yağız’ı okudukça pek özeniyorum. Dilerim 6 ay sonra biz de kitapçıdan kitap seçer kıvama gelebiliriz.

  5. MeraklıCüce dedi ki:

    Ha bu arada Meraklı Minik için erken olduğunu düşünüyordum şimdilik sadece Adım adım okuyoruz. Madem al diyorsun bu ay deneyeceğim, tepkilerini yazarım sana

    • yagizlahayat dedi ki:

      İş Bankasının harika kitapları var. Özellikle Julia DONALDSON kitapları. Meraklı Minik dergisini 1 yaşından itibaren alıyoruz ve bayılıyor YAĞIZ.. Dene mutlaka…

  6. evren dedi ki:

    Heey, bu koyunları biz de çok seviyoruz 🙂 Gerçekten çok sevimli, eğlenceli, sıcacık renkler, yaratıcı çizimler… Bak şimdi gidip bakasım geldi tekrar kitaba 😛

  7. Geri bildirim: Eve Dönelim, Küçük Ayı | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Mamutlu Börek | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Karda Ayak İzleri | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Pırtık Tekir | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız’dan? | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Uyuyamıyor musun Küçük Ayı? | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Özgürlüğünü Arayan Kelebek | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Bu Kitap Ay-Ay’a Aittir | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: Çok Çok Büyük Bir Dinozor | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

