Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-)

Aslında bu başlık biraz iddialı oldu, farkındayım. Ama yazacaklarımı daha iyi ifade edecek sözcükler çok uzun olacaktı. Yağız’ın kitaplara olan ilgisinde bizim ne kadar etkili olduğumuzu bilemiyorum açıkçası. Bunun cevabını çok merak ettiğim de bir gerçek. Belki hiç birşey yapmasak da sevecekti, kimbilir? Aynı şekilde davrandığımız birkaç bebek daha olsaydı bir nebze genelleştirebilirdik durumu. Ancak şuan söyleyebileceklerim, Yağız’a kitap sevgisi aşılamak için neler yaptığımız olabilir. Belki genlerinin, belki burcunun 🙂 etkisi bizden daha çok olmuştur ama bunu öğrenmemizin bir yolu yok şuan için. Bir Dolap Kitap‘ta da bu konuda pek çok ipucu verilmiş. Bizim yaptıklarımız ise madde madde şöyle :

  1. Henüz birkaç aylıkken onun için hazırladığım oyun kartlarını çok sevdi. Küçücük elleriyle sımsıkı tuttuğu kartlarla ilgili hikayeler anlattık ona.
  2. Sanırım ilk kitabını beş aylıkken aldım ve çok dikkatle dinledi anlatırken.
  3. İlk aylar elinden düşürmediği kitabı “Orada Kim Var Miffy?” idi. Boyutları eline uygun, çok az yazılı ve pencereli bir kitap olduğundan aylarca çantamızda gezdi.
  4. Hala kitapları baştan sona okuyamıyorum ona. Resimlerine göre anlatıyorum. Hikayenin dışına çıkıp küçük ayrıntılardan bahsediyorum. Sesimin tonunu farklılaştırarak heyecan yaratıyorum 🙂
  5. Hikayeye uygun oyuncaklarımız varsa onları da yanımıza alarak, okumayı bir nevi tiyatro sahnesine çeviriyoruz. Örneğin “Minik Aslan” kitabını okurken, kitapta yer alan aslan, fil, zürafa, zebra, maymun oyuncakları da geliyor ve kitabı onların ağzından okuyoruz.
  6. Kitaplardan oyun oynarken de yararlanıyoruz şu sıralar. Örneğin legolarla oynarken, “Değnek Adam” ailesini yapıyoruz ve çocuklarını alıp parka gidiyorlar 🙂
  7. İlla ki sayfaları sırayla okumamız gerekmiyor. Yağız istediği sayfayı açıyor ve orayı okuyoruz.
  8. Bizim dergilerimizi elinden düşürmemeye başladığında ona da dergi almamız gerektiğine karar verdik. Bu arada “Meraklı Minik” ve “Bilim Çocuk” la tanışıp düzenli olarak almaya başladık. Arada aldığımız farklı dergilerde oluyor Yağız için. Bu dergilerden öyle çok şey öğreniyoruz ki birlikte.
  9. Abone olduğumuz “Adım Adım” dergisini de zevk alarak takip ediyor, sayfalarını ezbere biliyor. Yeni sayısı geldiğinde, paketi açana kadar heyecandan yerinde duramıyor 🙂
  10. Sanırım en önemlisi ben Yağız’a kitap okumayı çok seviyorum. O kadar zevk alarak okuyorum ki, oda benim heyecanıma kayıtsız kalamıyor 🙂

Peki ben neden istiyorum oğlumun kitapları bu kadar sevmesini? Babamın ben uyurken her gece yenisini uydurarak anlattığı Ayşegül’ün maceraları, çocukluğumu düşündüğümde hala en güzel  hatıralarım arasında. Yağız’ın da benim okuduğum hikayeleri hatırladığında yüzüne bir gülümseme yerleşsin istiyorum. Tabi bu işin duygusal boyutu. Ayrıca onun herşeyi araştıran, çok okumanın gücünü elinde tutan, okuduklarından kendi dünyasını yaratan bir insan olmasını arzu ediyorum. Dilerim bu sevgiyi hayatına yaymayı ve bundan mutlu olmayı başarabilir Yağız oğlan…

Bu arada, Yağız’ın bir uyku arkadaşı olsun istiyordum ne zamandır. Gerçi ben bir peluş oyuncağını seçeceğini düşünüyordum ama, sanırım o uyku arkadaşını buldu 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Yağız özel, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

34 Responses to Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-)

  1. Ayça dedi ki:

    Ahtapot Nino değil mi o?? Ben de dün akşam o kitaptan aldım bizim oğlana, Yağız’ın elinde görünce de gülümsedim:) İlgisini çekti mi bilemiyorum bugün eve gittiğimde öğrenicem artık.

    Genlerinde kitap sevgisi var ve siz de bunu desteklemişsiniz gibi görünüyor, süper:) Ben de elimden geldiğince kitap alıyorum, okuyoruz falan ama hala konuşamıyor. Oysa ben çok erken konuşacağını hayal etmiştim bu kadar okumaya.
    Yağız’ın sözlüğünü görünce dudaklarım uçukladı desem yeridir. (Maşallah) Her çocuğun gelişimi farklı bunu biliyorum ama bizimki açık ara geride galiba. (Kıyas yok sadece durum analizi:))

    Bu arada biz de adım adım dergisine aboneyiz, oldukça da pahalı bir dergi, beklentimi tam karşılamadı. Meraklı minik önerir misin??

    • yagizlahayat dedi ki:

      Evet Ahtapot Nino 🙂 Yağız çok seviyor. Konuşma konusundaki yazınızı okumuştum daha önce. İçinizi rahatlatır mı bilmem ama, benim şuan 14 yaşında olan kız yiğenim 2 yaşında hala hiç konuşamıyordu ve anlatamadığı için de çok asabi oluyordu. Doktora götürmeyi bile düşünmüştük. Şuan ise okul birincisi ve susturabilene aşkolsun 🙂 Her çocuk kendi gelişimini kendi belirliyor. Yağız’da yaşıtlarına göre geç yürüdü mesela.
      Adım Adım’a yetişkin gözüyle baktığımızda çok basit geliyor. Ama Yağız’ı gözlemlediğimde faydasını hissediyorum ve Yağız’da bayılıyor bu dergiye. Eski sayılarını bile durmadan okutuyor.
      Meraklı Minik ise harika bir dergi. O fiyata böyle kalite inanılmaz. Yağız sanırım en çok o ve “Bilim Çocuk” tan öğreniyor herşeyi. Şimdiden benden çok kuş, balık çeşidi biliyor desem yeridir 🙂 Şiddetle tavsiye ederim.

    • yagizlahayat dedi ki:

      Sevindim. Eminim Rüzgar sevecektir 🙂

  2. Ayça dedi ki:

    Bir tavsiyeye ihtiyacım varmış meğer. Abone oldum gitti:)

  3. atakan310309 dedi ki:

    ben meraklı minik ve bilim çocuğun eski sayılarınıda ankara genel bayilerinden araştırarak buldum hepsini aldım inanılmaz güzel dergiler bu fiyata dediğiniz gibi süper size sormak istediklerim var aslında sitenizle ilgili…

  4. Geri bildirim: Eğlenceli Kitaplar :-) | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Tübitak Kitapları | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Koyun Russell | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Eve Dönelim, Küçük Ayı | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Mamutlu Börek | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Karda Ayak İzleri | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Pırtık Tekir | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Bir Kar Masalı | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Hikayesiz Kitaplar… | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Kütüphanedeki Aslan | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: Uyuyamıyor musun Küçük Ayı? | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: Kasabanın En Şık Devi | Oğlumu Büyütürken

  17. Geri bildirim: Keşfedin… | Oğlumu Büyütürken

  18. Aynı şeyi bende çok sorguluyorum. Özge bizim etkimizle mi kitapalrı bu kadar çok seviyor, yoksa zaten sevecek miydi?Bu da genetik bir mirassa ne mutlu bize ve size 🙂 Okurken ki taktiklerimizde benzer, alt komşuma soruyorum sıklıkla bizden gelen at ,köpek vs seslerden rahatsız oluyor musun diye. O kadar sesli ve hareketli okuyoruz ki eğlenmemek yada dinleyip katılmamak pek mümkün olmasa gerek 🙂 Biraz geç olsa da stickerlarla dokun hisset vari bir mıncıkalama kiatbı yaptık Özgeye ,şimdi de basit çaplı bir aktivite kitabı hazırlıyorum kumaş kaplı olacak tabi onun için de zaman ayırabilirsem. Ne kadar çok uzatmışım , bi yerde nokta koymalı artık.

  19. Olabildiğine çıkarmaya çalışıyorum 🙂

  20. Geri bildirim: Tübitak Kitapları 2 | Oğlumu Büyütürken

  21. Geri bildirim: Şuşu ve Üç Tekeri, Bir Dolap Kitap vs. | Oğlumu Büyütürken

  22. Geri bildirim: Yapıştırma Kitapları | Oğlumu Büyütürken

  23. Geri bildirim: Yağmur Ormanı | Oğlumu Büyütürken

  24. Geri bildirim: Her Şeyin Öyküsü | Oğlumu Büyütürken

  25. Geri bildirim: Üç Kedi Bir Dilek | Oğlumu Büyütürken

  26. Geri bildirim: Yağız’ın Kitap Okuma Alışkanlıkları | Oğlumu Büyütürken

  27. Geri bildirim: Arkadaşlık | Oğlumu Büyütürken

  28. Geri bildirim: Şaşırtıcı Araçlar | Oğlumu Büyütürken

  29. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  30. Geri bildirim: Bir Dolap Kitap’a Konuk Olmak… | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

