Fıstıklı Kurabiye

Bizim Pastane yıllardır severek takip ettiğim ve çok şey öğrendiğim bir blog. Bu kurabiye de geçenlerde orada yayınlandı. Fıstıklı olunca bende hemen denedim tabi 🙂 Çok pratik ve lezzetli. Kurabiyeyi Yağız’da çok sevince buraya yazmak istedim. Bebekler için çok besleyici olduğunu düşünüyorum. Ara öğün olarak ya da dışarı çıkarken yanımıza almak için çok uygun.  İçinde şeker olduğu için bir yaş üstü bebeklere uygun. Dışındaki fıstıklarda biraz iri olduğundan yedirirken dikkat etmek lazım ama Yağız için artık o da sorun olmuyor. Tarifin orijinali burada. Ben kendi yaptığım şekliyle yazıyorum:

Malzemeler :

90 gr toz antep fistigi

60 gr bütün antep fistigi

120 gr badem unu

120 gr seker

50 g yumurta aki (1 yumurta akı 34 gr. geldi.)

1 paket vanilya

Yapılışı :

Bütün fıstıklar dışındaki malzeme yoğurulur. Bütün fıstıklar havanda irice dövülür. Kurabiyeden küçük parçalar alıp yuvarlanır ve dövülen fıstıklara bulanır. 170 derece önceden ısıtılmış fırında 12 dakika pişirilir.

Benim 28 adet küçük kurabiyem oldu. Denemek isteyenlere şimdiden AFİYET OLSUN.

 

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Beslenme içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

10 Responses to Fıstıklı Kurabiye

  1. canan dedi ki:

    Süpersin tebrik ediyorum seni mükemmel bir annesin sen.

  2. Geri bildirim: Yağız’ın Yemek Serüveni | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Karnabahar Köftesi | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Fıstıklı Kurabiye | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Sonbahar Ağacı Tatlısı | Oğlumu Büyütürken

  6. Ayşegül dedi ki:

    Fatma Hanım selamlar! Yazdıklarınızı takip eden bir anneyim. Karnabahar köftenizi denedim. Hoşumuza gittim. Fakat fıstıklı kurabiye için badem ununu bulamadım. Siz nerden aldınız? yoksa toz fıstığı aldım ama badem unu bulamadığım için öyle kaldım:)))

  7. aysegul dedi ki:

    Bu kadar cabuk cevap verdiginiz icin tesekkur ederim. Fatma hanim yazmak ve paylasmak istegim bir cok sey var. Sizi cok bilincli anne olarak goruyorum ve kendime yakin buluyorum. Yaptiginiz seyleri takdir ediyorum ve kendime ornek aliyorum. Oglumla ilgili ve kendimle ilgili görüşlerinizi almak istedigim bir cok konu vars.SIzin icin de bir sakinncasi olmazsa size mail atabilir miyim?
    Sevgiler… ayseguIbozbeyoglu@hotmail.com

    • yagizlahayat dedi ki:

      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Bende her anne gibi çocuğum için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum sadece. Bunu yazdığım için de dikkat çekiyor 🙂 Yoksa farkımız yok birbirimizden 🙂 Adresimi mail atıyorum size. Sevgiler.

Bir Cevap Yazın

