Bir Dolap Kitap

Yaşadığımız yerde kitap alabileceğimiz büyük bir kitabevi olmaması üzüntü verici benim için. Bu da beni internetten alışveriş yapmaya yönlendiriyor ister istemez. İster istemez diyorum çünkü çok beğenerek sipariş ettiğim bir kitap elime geçtiğinde, gerek dili, gerek kağıt kalitesi yüzünden hayal kırıklığı yaşadığım oluyor. Neyse ki bu açığı Bir Dolap Kitap sitesi sayesinde kapatabiliyorum bu günlerde. Yazarları Banu ve Yıldıray’a emekleri için çok teşekkürler. Bir de Yavrusu bloğu var ki o da Bir Dolap Kitap’ın uygulama alanı gibi 🙂 Eğer orda da Tülin Su beğenmişse tamamdır benim için.  

Bu sefer ki paketimizden çıkan kitaplar bunlar. Yağız “ooo ooo” nidalarıyla tur attı önce etraflarında. Sonra da hangisini eline alacağını bilemedi. Ben neredeysem günlerce kucağında bu kitapları taşıdı oraya. Biz de yazalım fikirlerimizi. Kimbilir belki bir kitapkurdu da bizim sayemizde tanışır onlarla :

1- Değnek Adam : En beğendiğimiz kitaptan başlayayım dedim tanıtmaya. Yazarı Julia Donaldson ve çizeri Axel Scheffler internetteki ünlerini hakediyorlar. Şiirsel bir dille yazılmış. Tabi bunda çevirmenin etkisini de gözardı etmemek lazım.  Resimler çok ayrıntılı. Her an yeni birşey görebiliyorsunuz. Özellikle tüm sayfa resim kaplı olan bölümler çocukları hayal dünyasına çekebilmek için birebir. Ben birkaç sayfasının fotoğrafını çektim ama her sayfa birbirinden güzel. Yazarın aldığımız diğer kitaplarına nazaran bunu tercih etmemizin nedeni belki de ciltli oluşu. İş Bankası Yayınları’ndan çıkan bu kitabın, çocukların ellerinde daha uzun süre dayanıklı kalacağını düşünüyorum. Bu yüzden bir daha ki kitap siparişlerimde ciltli olanlara öncelik vereceğim.

Sabah koşusuna çıkan Değnek Adam’ın başına gelmeyen kalmıyor. Önce bir köpek kovalıyor, sonra nehre atılıyor, ardından bir kuğuya yuva oluyor vs. En sonunda bir şöminede yakılmayı beklerken Noel Baba’yla karşılaşıyor ve çocuklarına en güzel yeniyıl hediyesi oluyor. Bir de çizer, Tostoraman saklamış noel ağacının dallarına 🙂 İlgilenenler için Bir Dolap Kitap’taki tanıtımı bir tık ötede…

2- Tostoraman : Bu da bir Julia Donaldson & Axel Scheffler kitabı. Resimler gene büyüleyici. İnsanı içine çekiveriyor. Birden ormanın içine düşüyorsunuz. Anlatımsa şiirsel diğerinde olduğu gibi.

Küçücük bir farenin önce tilkiyi, ardından yılan ve baykuşu hayal ürünü bir Tostoraman’la altetmesi; ardından Tostoraman’la karşılaşıp şaşkınlığını atınca onun da üstesinden gelmesi konu edilmiş. Zekasıyla kimseye yem olmadan akşamı edebilmiş küçük fare. Bir Dolap Kitap’ın dilinden Tostoraman ise şöyle

3- Nohut Oda Bakla Sofa : Bir Julia Donaldson & Axel Scheffler kitabı daha. İlk basımı 1993 yılıymış. Çizimler diğerlerine göre daha yalın. Alıp sizi götürecek tarz değil ama gene de hoş. Ciltsiz olması bizim için dezavantaj. Orijinal adını bilmiyorum ama  doğrusu merak ettim. “Nohut oda bakla sofa” diye bir deyim var mı İngilizce de? Yoksa bu çevirmenin verdiği bir isim mi?

Kitapta kafiyeye uydurmak için bazı argo kelimeler kullanılmış. Bu kadar dikkat edilmeli mi karar veremiyorum ama Yağız’ın ağzından duymak isteyeceğimi de sanmıyorum.  “İneği dışarı kakalamak” ve “testiyi haklamak” gibi.

Kitap, evinin küçük olduğundan şikayetçi olan bir hanımın, bilge ihtiyara dert yanması ve çare araması ile başlıyor. Eve aldığı tavuk, keçi, domuz ve inekten sonra şikayetinden pişman oluyor. Eskiye dönüyor ve elindekiyle yetinmeyi öğreniyor. Evi birden  gözünde saray oluyor. İçinde hayvanların olduğu tüm kitaplar gibi bunu da sevdi Yağız. Bir Dolap Kitap’taki tanıtım da burada

4- Elmer ve Hipopotamlar : Rengarenk bir fil Elmer. Yazarı David McKee. Pek çok Elmer kitabı var ama hem ciltli olduğundan hem de Yağız hipopotamları sevdiğinden bunu seçtim. İçinde pek çok hayvan resmi var. Hele pembe bir büyük kedi var ki ne olduğunu bilemedik. Leopar mı, panter mi (pembe olduğundan bir gönderme mi var diye düşündüm) yoksa çita mı? Sonunda Yağız en çok çitaları sevdiğinden çita dedik ve anında favori sayfası oluverdi 🙂

Irmakları kuruyan hipopotamların, fillerin bulunduğu yere gelmesiyle başlıyor kitap. Filler bu durumdan hiç hoşlanmıyorlar ve Elmer’i gitmelerini söylemesi için yanlarına gönderiyorlar. Elmer ise onları dinliyor ve çare bulmaya çalışıyor. Sonunda taşlarla kapanmış ırmak yatağını hep birlikte açıyorlar ve herşey eski haline dönüyor. Yardımlaşma ve empati kurabilme üzerine güzel bir kitap. Farklı bir Elmer kitabını Bir Dolap Kitap dilinden okumak isterseniz burada

5- Aç Tırtıl : Doğrusu ününe bakınca beni hayal kırıklığına uğratan bir kitap oldu bu. Yazarı Eric Carle’ın en çok satan eseriymiş. Belki orijinal baskısı daha kalitelidir ama gerek ciltsiz oluşu, gerek sayfalarının inceliği nedeniyle çocukların elinde heran parçalanacak gibi duruyor. Bunun dışında resimleri canlı ve güzel.

Bir tırtılın kelebeğe dönüş hikayesi yalın bir dille anlatılmış. Ayrıca haftanın günleri, meyveler, 1-5 arası sayılar hissettirilmeden öğretilivermiş. Meyveler arasındaki tırtılın geçtiği delikler ince motor gelişimi için birebir olurdu. Tabi ki sayfalar biraz kalın olsa idi 🙂 Meyvelerin içinden çıkan küçük tırtılı çok sevdi Yağız. Sağlıklı beslenme de özendirilmeye çalışılmış bir yandan ama bunu anlaması için biraz daha büyümesi lazım oğlumun. Aç Tırtıl’ı bir de Bir Dolap Kitap’tan okumak isteyenler buraya lütfen…

6- Ayağına Diken Batan Süper Karga : Sonunda Türkçe bir kitap. Yazarı Selçuk Demirel. Baskısı kaliteli ve ciltli. Kafiyeli bir dille yazılmış.

Ayağına batan dikeni yaşlı bir nineye emanet eden karga, dikenin yandığını öğrenince lambayı, lambanın kırıldığını duyunca kıran koyunu, koyununun bir düğün yemeği olduğunu öğrenince gelini alıyor yanına çıkardığı gürültüyle. Sonunda gelin bir çobana aşık oluyor ve çobanın zurnası da kargaya düşüyor. Herkes eriyor muradına, sabahtan akşama zurna çalıyor Süper Karga 🙂

Bu kitabın farklı bir tanıtımı da Yavrusu‘da…

Kargodan gelen bir koliden kitap çıkması çok sevindirir beni. Bu sefer ki koli Yağız içindi. Ve ne mutlu bana ki O’da benim kadar sevindi. Küçük kitap kurdum benim 🙂

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

33 Responses to Bir Dolap Kitap

  1. Zurna dedi ki:

    Guzel Bir calisma basarilarinizin devamini dilerim
    cok guzel olmus
    very good thankyou

  2. anneyazar dedi ki:

    Güzel bir post olmuş Bu postu Nurturia’da kitap mimi bölümümüz vardı eklediniz mi acaba?

  3. cadsiz dedi ki:

    merhaba, cok guzel bir yazi olmus, tesekkurler.. ben bir kitap hakkinda bilgimi paylasmak istedim.. “Ac Tirtil” kitabininin orjinalini yurtdisindan getirtmistim, karton kapak ve karton sayfalara parlak baski seklinde.. tabii bu sekilde meyveler arasindaki gecisin de bir anlami oluyor yazdiginiz gibi.. Ayaz’in da cok ilgisini cekiyor cok kucukten beri.. keske baski konusunda da titiz davransa yayin evleri.. sevgiler..

  4. Eren dedi ki:

    Merhaba,

    Yağız’ın kitaplığına biz de katkıda bulunmak isteriz. Kitap Teknesi’ndeki çocuk kitabı değerlendirmelerinin de ilginizi çekeceğinizi umuyoruz.

    http://www.kitapteknesi.com
    http://www.facebook.com/kitapteknesi

  5. Geri bildirim: 18 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Kitaplara Dokunmak | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-) | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Eğlenceli Kitaplar :-) | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Harika Hayvanlar | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Tübitak Kitapları | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Pırtık Tekir | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: 2012′ye Girerken… | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Maskeli Fare | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Kasabanın En Şık Devi | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: Eğlenceli İngilizce Kitaplar – 1 | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: Cadılar ve Kitaplar… | Oğlumu Büyütürken

  17. Geri bildirim: Balina İle Salyangoz | Oğlumu Büyütürken

  18. Geri bildirim: Mağara Bebeği | Oğlumu Büyütürken

  19. Geri bildirim: Şuşu ve Üç Tekeri, Bir Dolap Kitap vs. | Oğlumu Büyütürken

  20. Geri bildirim: Süper Kurti | Oğlumu Büyütürken

  21. Geri bildirim: Tombik Ayı Acıkınca | Oğlumu Büyütürken

  22. Geri bildirim: İyi Geceler Farecikler | Oğlumu Büyütürken

  23. Geri bildirim: Özgürlüğünü Arayan Kelebek | Oğlumu Büyütürken

  24. Geri bildirim: Kelebeğini Arayan Ayşe | Oğlumu Büyütürken

  25. Geri bildirim: Bulutunu Arayan Su Damlası | Oğlumu Büyütürken

  26. Geri bildirim: Minik Tohum | Oğlumu Büyütürken

  27. Geri bildirim: Çarli Maytap ve En Sevdiği Kitap | Oğlumu Büyütürken

  28. süheyla dedi ki:

    Merhaba ayağına diken batan süper karga dışında diğerleri çok güzel kitaplar.Ben bu kitabı hiç beğenmedim.Açıkçası kızına doğduğundan beri kitap okuyan bir anne olarak kitabın içeriği hiç hoşuma gitmedi.öncelikle düğünde koyunu yemeleri kesip koyunu yediler demeyi çocuğuma uygun görmedim.Bu durum okul öncesi çocukların zihin dünyalarında algılayabilecekleri bir şey değil.Onu bir şekilde geçtim düğünde gelinin kalkıp kargayı sevip onunla gitmesi ve az evvel evleneceği adamı bırakıp çobana aşık olması bir çocuk kitabında olabilecek en saçma şeylerden biri gibi geldi bana.Hayır zorla evlendirildiğine dair bir emare de yok.Velev ki öyle ne mana ola ki bu?Ne anlatılmak istenmiş burada açıkçası ben bile anlayamadım.Kesinlikle çocuk kitaplarında ders verir tarzda insanın gözüne gözüne sokan tarzları da sevmem almam.Eğlendirici olan mesaj veriyorsa da alttan verenler tercihimdir lakin bu kitap benden puan alamadı.Tabiki bu benim şahsi kanaatim.Sevgiler saygılar

    • yagizlahayat dedi ki:

      Aslinda cok da farkli düşünmüyoruz. Ozellikle bir vejeteryan olarak koyunun kesilmesini okumak cok da icime sinmiyordu.Ama oglum seviyordu karganin hircinliklarini. Gene de olmazsa olmaz bir kitap degil. Bugun olsa bende almayabilirdim. Sevgiler

Bir Cevap Yazın

