Kitaplar, Kitaplar…

Ben kapatamasam da sanırım Yağız oğlan karton kitap devrini kapattı. Hala dayanamayıp ona karton kitaplar seçiyorum. Kısa süre ilgi gösteriyor ama onun aklı fikri, ilerde okur düşüncesiyle kaldırdığım kitaplarda.

Bir süredir kitap diye uyanıyor Yağız. Biz hala uyurken o kitaplığın önüne geçiyor ve ciğer bekleyen kedi gibi, üst raflardaki kitapları vermemiz için miyavlıyor “titaaap, titaaap” diye 🙂 Halbuki yetişebileceği yerlerde karton kitapları var yığınla. Ama o büyüdü artık, beğenmiyor onları 🙂 Gene de bu kitaplardan da bahsedeyim kısaca:

1-  Baby Einstein- Şekiller : Şiirsel bir dille yazılmış. Çok güzel resimlenmiş. Şekilleri öğretmesinden çok, içerisindeki hayvan resimleri için aldık. Kitabın birkaç serisi daha vardı ama onları beğenmedim.

2- Taşıtlar : Sayfalar ikiye bölünmüş birbiriyle ilintili resimlerden oluşuyor. Örneğin uçak-pilot, tren-ray gibi. Bunları eşleştirmeye çalışıyor Yağız. Arabaları çok sevdiğinden bu kitabı da sevdi.

3- Pofi-Uyku Beni Çağırıyor : Uykuya hazırlanan bir pandayı anlatıyor. Pandaları sevdiğinden ve burada bulduğum nadir karton kitap olduğundan almıştım. Yağız’ın en çok ilgisini çeken Pofi’nin yatarken başucunda duran kitaplar oldu 🙂

4- Minik Aslan : Daha önceki “Minik Köpek” kitabının serisi bu da. İndirimde görünce aldık hemen. Çizimleri güzel. Sevdiği hayvanlar var içerisinde Yağız’ın.

5- Hayvanlar : Aslında bu kitabın bir adı yok. Adım Adım dergisinin hediyesi olarak gelmişti. İçinde çeşitli hayvan resimleri var. Renkler çok canlı. Bu canlılık ve plastik oluşu rahatsız edici. Ama silinebiliyor olduğundan yemek yerken ya da dışarda kullanım için ideal.

Şimdi Yağız’ın ilgisini çeken yeni kitaplara gelelim. Gerçi bu kitapları henüz okumuyoruz. O kadar sabırlı değil. Resimlerine bakarak anlatıyoruz. Önce kitaplıktan aldığımız kitapları tek tek gösteriyoruz ona. İstediği kitaba geldiğimizde yüzünde bir gülümseme oluşuyor ve hemen kitap okuduğumuz köşeye gidip oturuyor. Ben de oturduğumda okuma pozisyonuna yerleşiyor 🙂

Şimdi kaldığımız yerden devam edelim:

6- Evvel Zaman İçinde : Bu masal kitabını Yağız uyurken okumak için internetten sipariş etmiştim. Ablamın üniversiteye giden kızı Sena gördüğünde “Teyze bunu önce benim okuyup anlamam lazım” demişti 🙂 Gerçekten de yaş seviyesi çok büyükmüş. Hala hepsini okuyamadım. Çizimleri de çok hoşuma gitmedi açıkçası. Ama Yağız resimlerine bakmayı seviyor.

7- Robin Hood : Sena doğduğu yıl ben üniversiteye başlamıştım. Yağız doğduğunda ise Sena üniversiteye başladı. Hem de aynı üniversiteye. Ona aldığım birkaç hikaye kitabını saklamış ablam. Bu da onlardan biri. Karakterler hayvanlardan oluşuyor. Yağız çok sevdi. Günde birkaç kez okuyoruz.

8- Mulan : Bu da Sena’dan kalanlardan. Resimleri çok güzel. Hikayesini de çok sevdi Yağız. Bu da hergün okuduklarımızdan.

9- Güzel ve Çirkin : Bu da Sena’dan kalanların sonuncusu. Canavardan biraz korksa da resimleri çok güzel.

10- Babamı Neden Çok Seviyorum : Adım Adım dergisinin babalar günü hediyesi olarak gönderildi. Çeşitli hayvanlar ve babaları resimlenmiş. Son sayfada ise bir çerçeve var. İçerisine Yağız’la babasının resmini koyduk. En çok o sayfayı seviyor oğluşum 🙂

11- Neden Annemi Çok Seviyorum : Gene Adım Adım dergisinin hediyesi. Bu seferde hayvanlar anneleriyle resimlenmiş. İçinde hayvan resimleri olunca Yağız’ın sevmemesi mümkün değil zaten.

12- Küçük Kutup Ayısı : Yaş grubu 4+ olarak belirtilmiş. Buzulun kopmasıyla evinden uzaklaşan ve tropik bir adaya düşen küçük kutup ayısının eve dönüş macerası anlatılıyor. Aslında resimler güzel ama kağıt kalitesi iyi olmadığından çok cezbedici değil.

13- Kırmızı Başlıklı Kız : Üç boyutlu kitapları hep sevmişimdir. Çocukken babamla gittiğim kütüphanede yüksek bir yerde süs olarak dururdu. Bana verirlerdi ve ben kendimi çok özel hissederdim 🙂 Ama Yağız resimlerin neden dik durduğuna anlam veremiyor ve onları yerlerine yerleştirmek için uğraşıyor 🙂

14- Hansel ve Gratel : Resimleri hoşumuza gittiği için aldığımız bir kitap bu. Aslında çocuklara okutulmalı mı bu kitap emin değilim. Çok negatif duygular var içerisinde. Kötü üvey anne, terkedilme, para ile geldiklerinde kabul görme gibi. Şimdilik sadece resimlerine bakıyoruz biz.

Bir de annemlere gittiğinde favori kitabı var oğlumun. Belki yaşı benden bile büyük olan Hayvanlar Ansiklopedisi. Hiç bıkmadan defalarca bakıyoruz ona.

Başka oyuncaklarıyla oynamasını teşvik etmeye çalışıyoruz ama en fazla on dakika sonra kitap diye geliyor yanımıza. Sanırım kitap sevgisi aşılamada biraz fazla kaçırdık dozajı 🙂 Kitaplara bu kadar düşkün olması hoşuma gitmiyor değil. Ama ilerde bıkkınlık yaratır mı diye düşünmeden edemiyorum.

Yeni kitaplar sipariş ettik internetten. Bazı takip ettiğim bloglardan ve “Bir Dolap Kitap” tan çok faydalanıyoruz seçim yaparken. Bakalım yeni kitaplarını sevecek mi küçük adam. Bekleyip göreceğiz.

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Kitaplar, Kitaplar…

  1. Geri bildirim: 16 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  2. Geri bildirim: Bir Dolap Kitap | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Kitaplara Dokunmak | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-) | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Eğlenceli Kitaplar :-) | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Harika Hayvanlar | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Şuşu ve Üç Tekeri, Bir Dolap Kitap vs. | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Gezi Kitabım | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

