15 Ay…

1-2 derken, güldü, el çırptı, emekledi diye sayarken geçti 15 ay. Dile kolay. Sanki hep hayatımdaymış gibi uzun geliyor bazen bu süre. Bazen de göz açıp kapatmışım ve geçivermiş gibi.

Bu 15 ayda bende neler oldu? Asosyal oldum en başta, bir işim mi vardı unuttum. Saçlarıma aklar düştü sağ taraftan, yoruldum, uykusuz kaldım. Ama gene de yüzümün en çok ışıdığı, kalbimin ılık ılık aktığı bir 15 ay geçirdim.

Bu ay Yağız oğlanda geçen aya göre çok bir değişiklik yok. 2 dişi daha çıktı sadece. Böylece 10 dişi oldu toplamda.

Üçüncü kişilere ilgisi arttı. Onları özlemeye, sormaya başladı. Sürekli anneanne, teyze, dede, dayı, babaanne vs.  der oldu. Kelime hazinesi de son hızla arttığından yeni bir bölüm açtım ona. Adı “Yağız’ın Sözlüğü“. Neye ne diyordu unutmayalım diye. Sürekli bir merak içinde olduğundan ve yeni kelimeler öğrendiğinden güncellemeler yapıyorum düzenli olarak.

“Ceee” oyununa daha bir ilgisi arttı bu ay. Sürekli bir yerlerden “ceee” yapıyor ve ona yapıldığında kahkahalar atıyor 🙂 Bunun yanında bir de üzülürse ya da korkarsa alt dudağı içine doğru titriyor ve sessiz sessiz iç çekiyor. Eğer hemen müdahale edilmezse arkası feryat figan 😦

İlk adımlarını da attı bu ay oğluşum. 5-6 adım gidebiliyor tutunmadan. Ama ilk adımlar başlıbaşına bir yazı hakediyor. Biraz daha pekiştirsin ve bana iyi bir fotoğraf versin gelecek o yazımızda.

Başbaşa zamanlarımızın sonuna yaklaştığımızdan yürek çırpıntılarım arttı benim. Bayram geçsin, kış geçsin, yürüsün, koşsun vs. Hep yeni beklentiler içerisindeyim. Kendime yeni hedefler koyuyorum. Ondan ayrılmamak adına bahaneler yaratıyorum.  Bilemiyorum bu kopuş benim için mi daha sancılı olacak yoksa Yağız için mi…

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Ay Ay Gelişim, bebek gelişimi, Uncategorized, Yağız özel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

9 Responses to 15 Ay…

  1. canan kaplan dedi ki:

    siten çok güzel olmuş fatma ve mükemmel bir annesin tebrik ederim.Bebeğinde çok şükür sağlıklı ve senin gibi bir annesi olduğu için çok şanslı bir bebek.Allah sağlıklı sıhhatli uzun ömürler versin hepinize . Elbette üzücüdür ondan ayrılmak ama şükret bence bugün bir yazı okudum yada bir annenin feryadı diyelim, çocuğu şeker hastası ve sürekli insülün kulanması gerekiyormuş çalışan bir anne düşünsene çocuğunu kime nasıl güvenip bırakıcakta çalışabilecek. “Diyabet” bu konu çok önemli sayfanda bununla ilgili bilgilerde paylaşabilirsin. İnsanları bilinçlendirmek adına. Bak annenin feryadına ekliyorum yazımın devamına. Hoşçakal

    “Diyabetli çocukların okul sırasında şeker ölçümlerini takip edenler kimler? Bu yük hep annelerin omuzunda mı?

    Bugün kızımın kreşinin bulunduğu kampüs içindeki sağlık hizmetinden yararlanamayacağımız öğrendim. E nolcak o zaman bu çocukların durumu? Anne çalışıyorsa işi mi bırakmak zorunda? Çok kızgınım çok..

    Konuyla ilgi…li yasal bir prosedur var mı? Bilenler cevap versin lütfen..”

    • yagizlahayat dedi ki:

      Güzel sözlerin için teşekkür ederim Canan’cığım. Bende herkes gibi bir anneyim işte. Sadece yazıya döküyorum duygularımı. Allah herkesin çocuğuna sağlık versin. Ateşlense sabaha kadar başında bekliyoruz. Hele ki ciddi bir rahatsızlığı olsa… Anneler bu durumda yalnız bırakılmamalı tabi. Bu bir sosyal proje olmalı. İşe giden anne çocuğumun iğnesi yapıldı mı diye düşünmek zorunda kalmamalı. Bunun içinde sosyal devlet olmak lazım sanırım.

  2. Geri bildirim: 18 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: 17 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: 16 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: 19 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: 20 Ay… | Oğlumu Büyütürken

  7. k dedi ki:

    merhaba oncelıkle cok tatlı bır oglun varr allah bazarlrdan korusun ben 24 yasındayım.kızım 15 aylık ve dun sutten tamamen kestım.azaltmayı cok denedım fakat basaramadım cok duskundu.mecburen bırden kesmek zorunda kaldım.ama goguslerıbırsey cok kotu sıstı.bıldıgınız ı yontem varsan paylasırsanız cok sevnırım.

Bir Cevap Yazın

