İç Sızısı…

Günlerdir içim sızlıyor. Oğluma her baktığımda canım acıyor. Biliyorum çalışan bir anne olarak çok şanslıyım. Minicik bebeğini kundakta bırakarak gözü yaşlı işe başlayan nice kadın var. Ama olmuyor. Kendimi teselli edemiyorum.

Sayılı gün kaldı iznimin bitmesine. Oğlum 15 aylık olacak başladığımda. Ama gene de yetmedi bana. Keşke karşımda yasalar değilde ete kemiğe bürünmüş birileri olsa. Bağırıp çağırsam “ne hakkınız var beni oğlumdan ayırmaya” desem.  Ama yok. Bir mucize olsa ve ücretsiz izin hakkını 2 yıla çıkarmayı öneren kanun taslağı kabul ediliverse.

İşe başladığımda hafta içi sadece 1-2 saat görebileceğim onu. O da yemek yedir, banyo yaptır, uyut. Oyun oynayamayacağız birlikte, kitap okuyamayacağız. Öpüp koklayamayacağım bile onu doyasıya. Kendimden vazgeçtim, oğluma nasıl anlatacağım bunu. “İşe başlamalıyım, seninle olmama izin verilen süre bu kadardı. Hem biz şanslıydık pek çok kişiye göre” mi diyeceğim? Sağlıklı nesiller yetiştirmek değil midir bir devletin en önemli görevi? Anne sevgisine doymadan nasıl olacak bu?

Ben annemle büyüdüm. Gene de doyamadım ona. Oğlumda benim kollarımda büyüsün istiyorum. En azından 2 yaşına kadar. Çok şey mi istiyorum. İstifa et o zaman da denilebilir tabi. Ama basit midir bu kadar? Daha anne-bebek dostu kanunlar istemek bencillik midir?

Bir süre daha izin isteyeceğim ama sonuç ne olur bilemiyorum. Kafamda pek çok yanıtı olmayan soru var. 6 ay daha izin alsam, onun sonunda da işe başlamak zor gelecek bana biliyorum. Ama tüm şartları zorladım diyebileceğim. Ve oğlum 6 ay daha benimle olabilecek.

Biliyorum çok duygusal yaklaşıyorum. Ama elimden başka türlüsü gelmiyor. Bebeği iki aylıkken işe başlamak durumunda kalan anneler kızacak bana. Ama eminim onlarında ellerinden gelse ayrılmak istemezlerdi bebeklerinden. Emzirme Reformu bunun için gerekli. Küçücük bebeklere ayrılık travması yaşatmaya gücü yetmemesi için hiç bir kanunun…

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Duygular içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

15 Responses to İç Sızısı…

  1. gül cavcı dedi ki:

    bir anne bukadar güzel duygularını anlatır,allah sizi bir ömür ayırmaz inşallah

  2. Sevda SAĞLAM dedi ki:

    ben hergun her saat beraberimde doyamıyorum çocuklarıma. Çalışma hayatını çok seviyordum ve bir gün mutlaka çalışırım diyordum ama artık hiç düşünmüyorum. Sana sonuna kadar hak veriyorum bence bu hakkı ilk önce anneye sormaları gerekiyor. Umarım herşey istediğin gibi olur. Senin gibi bir komşudan uzak kalmakta beni üzüyor bizde alışmıştık sana…..

  3. Nihan dedi ki:

    Çocuklar değişiyor anneler değişiyor ama bu hisler hep aynı! Koşarak işe dönenlerin yanında kendimi anormal hissederken yazın bana çok iyi geldi. Benim senden az kaldı demişsin ya, sen de benden uzun kalmışsın ama evde 🙂
    Umarım 6 ay daha izin alabilirsin. Böyle bir ihtimalin olduğu için bile çok şanslısın. Yok alamaz da dönersen işe tecrübelerinle bana yol göstereceğine eminim.
    Sevgiler

    • yagizlahayat dedi ki:

      Gerçekten çok şanslıyım Yağız’la bu kadar vakit geçirebildiğim için. Biliyorum bir başlasam buna da alışacağız. Ama işte o başlamak çok zor geliyor 😦

  4. Geri bildirim: Mutluluk… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Doğum Hikayemiz… | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Unuttum… | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Öğrenmeye Devam… | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Annelik Çelişkilerim… | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Öyle Bir Geçer Zaman ki… | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: İşbaşı… | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: Bugün Bayram… | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

Bir Cevap Yazın

