Oyuncak Seçimi

Yağız doğmadan önce, ona mümkün olduğunca az ve öz oyuncak almaya karar vermiştim. Sepetler dolusu oyuncağı olup ta kıymetini bilmemesini istemiyordum. Bir de açıkçası evde o kadar dağınıklığa tahammülüm yoktu 😉

Ama bebekler herşeyi oynayarak öğreniyorlar. Gerek bizim kendimizi tutamayarak aldıklarımız, gerek hediye gelenlerle şimdiden evdeki oyuncak popülasyonu artmış durumda. Bir de kendisi istemeye başlayınca halimiz ne olur bilemiyorum.

Yağız için hatıra biriktirmeyi seviyorum. Geri gelmeyecek zamanlarla ilgili hiçbir şey karanlıkta kalmasın istiyorum. İlk saçından bir tutam saklıyorum mesela. Ya da onu beklerken, büyütürken neler hissettiğimi el yazımla bir deftere yazıyorum ilerde güzel bir hediye olarak sunmak için.

Bu yazıyı da hem oyuncakları bir kategoriye sokup beğendiklerimizi paylaşmak, hem de Yağız büyüdüğünde bebekken nelerle oynadığını görsün diye hazırlamaya karar verdim. Gruplara göre oyuncak seçimimiz sizlerle 🙂

  • İlk Oyuncaklar : İlk oyuncakları oyun parkıyla birlikte dedesinden hediye. Oyun parkıyla çok ilgilenmese de, özellikle aslan ve balık ilk aylarda dışarı çıkarken kurtarıcımız oldu.

Sevimli çorapları ise biz aldık. Ama çorap yerine el kuklası olarak kullandık. İsim babaları eşim Koray. Çıkardıkları seslere göre onlara “çınçın” ve “vıkvık” adlarını taktı 🙂 

  • Ahşap Oyuncaklar : Bunlar benim favorim. Ahşabın sıcaklığını çok seviyorum. Yağız için hep ahşap oyuncak almayı istemiştim, Tayga toys’u gördükten sonra ise bu isteğim katlanarak arttı 🙂 Belki başka güzel markalar da vardır ama benim karşılaştıklarım içinde en iyisi bu. İnsanın alıp kendi oynayası geliyor 🙂 Gerçi fiyatları pahalı biraz ama biz bir alışveriş sitesinde indirimine rastlayınca almıştık birkaç parça. Sonra da doğumgününde hediye olarak ksilefon ve gemi geldi. Fotoğraftakilerin hepsi Tayga toys değil. Ama biz hepsini çok seviyoruz.
  • Bez Oyuncaklar : Bunlarda eşimin gene bir alışveriş sitesinde görerek aldıkları. Unicef’in bu oyuncakları gerçekten çok güzel. Yağız’ın okul servisi çok ilgisini çekti . Alfabe şeklindeki bu otobüste her harfin içinde bir bez oyuncak var. İsimlerini şimdiden öğrendi. Bazılarını söylüyor diğerlerini de biz sorduğumuzda gösteriyor. Her ne kadar İngilizce bir alfabe olsa da biz Türkçe adlarını söylüyoruz şimdilik.

Küpler henüz ilgisini çekmedi ama onunda her yüzünden bir meyve resmi oluşturuluyor. İlerleyen zamanlarda ilgileneceğini düşünüyorum.

  • Peluş Oyuncaklar : Aslında bunlar daha çok benim oyuncaklarım 🙂 Yumoş üniversite 1. sınıftayken arkadaşlarımın bana aldıkları doğumgünü hediyesi. Yani çooook yaşlı.

Mavişse görüp çok beğendiğim ve belki birgün kızım olur bahanesinin arkasına saklanarak kendime aldığım bir bebek 🙂

Yumoşun yumuşacık tüylerine yatmayı çok seviyor bizim ki. Maviş ise onun kız arkadaşı 😉

Kırpık Yağız’dan çok önce severek aldığımız bir diğer oyuncak.  Bir de kız arkadaşı vardı Kırpığın. Benim aklım onda kaldı 🙂

Yogi’yi de doğmadan almıştık ama bu sefer Yağız içindi. Bunları biraz da odasına dekor olarak düşünmüştük. Nevresim takımları da ayıcıklı çünkü.

Zuzu’yu ise zürafaları çok sevdiği için aldık.

Peluş oyuncakları görünce heyecanlanıyor, hepsini istiyor ama çabuk sıkılıyor. Birini uyku arkadaşı olarak seçmesini ve artık onunla uyumasını çok istiyorum.

  • Arabalar : İşte budur! Yağız için oyuncak demek araba demek. Sabah gözlerini “ann” diye açıyor. Dergilerde araba resimleri arıyor. Favori kitapları arabalı olanlar. Her ne kadar fazla arabayla oynamasını istemesem de, O araba sevdalısı oldu çıktı. Böyle olunca da babası tarafından araba koleksiyonu günden güne artırıldı. Demek ki bazı şeyler içgüdüsel. Erkek çocuğu olunca araba sevdası kaçınılmaz. Ne yapalım, ona da alışacağız 🙂

Not : Her ne kadar resimlerime eklediğim fligranlar bloğa eklerken kaybolsa da, sayesinde fotoğraflarımı düzenlemek için aradığım programı bulmama yardımcı olan Blogcu Anne’ye teşekkür ederim.

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı oyun, Uncategorized, Yağız özel, İlkler içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

21 Responses to Oyuncak Seçimi

  1. AŞEN dedi ki:

    bende yiğenime ahşap bir oyuncak aldım.çok eğitici.siparişim 2 gün içerisinde geldi.ürünü http://www.egeyelken.com sitesinden sipariş ettim.teşekkürler

  2. Geri bildirim: Fotoğraf Albümü | Oğlumu Büyütürken

  3. Thalassapolis dedi ki:

    Çok hoş gerçekten oyuncaklar sevgiler 🙂

  4. 🙂
    Sitenizi tesadüfen Bir Dolap Kitap’ı okurken keşfettim. Kimi zevklerimizin ortak olduğunu gördüm. Örneğin ben de kızım Ceren’e çok oyuncak almak taraftarı değilim, doyumsuz bir çocuk olarak yetişmesini istemiyorum çünkü. Ve evet, ayrıca benim de evde dağınıklığa pek tahammülüm yok-tu en azından. 🙂
    Biz de Tayga Toys’dan birkaç parça oyuncak almıştık Ceren’e…Ama sonra Yelken Oyuncak’ı keşfettik, oyuncakları Tayga Toys kadar gösterişli olmasa da kalitesi gayet iyi. (Hatta bizim Tayga Toys’dan aldığımız mini masa va sandalye seti kalite bakımından yeğenimize Yelken Oyuncak’tan alınan setten kötü malesef!)
    Bence bir de Yelken Oyuncak’a göz atın derim. http://www.yelkenoyuncak.com
    Sevgiler…
    EG

  5. Geri bildirim: 20 Aylık Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-) | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: 2 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: 2,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: 3 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  10. Geri bildirim: Bir Girişimci Anne… | Oğlumu Büyütürken

  11. Geri bildirim: 3,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  12. Geri bildirim: 4 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: 4,5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  14. Geri bildirim: Rumeli Hisarı Maketi :-) | Oğlumu Büyütürken

  15. Geri bildirim: 5 Yaşında Yağız Nelerle Oynar? | Oğlumu Büyütürken

  16. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  17. Hasan dedi ki:

    Merhaba, ben de 3 yaşındaki oğluma yaşına uygun eğitici oyuncak ararken bir Bursa firması olan http://www.aydagitim.com u buldum. Kendilerinin aynı zamanda bir anaokulu olduğundan dolayı çocuk oyuncakları konusunda çok hassas olduklarını duydum. Gerçekten siteye girdiğimde bunu farkettim. Bir incelemenizi tavsiye ederim.

Bir Cevap Yazın

