Bebek Kurabiyesi

Yağız’la dışarı çıkarken yedirmesi kolay seçenekler aramaya başladım büyüdükçe. Hazır gıda yedirmek istemediğim için kurabiye tarifi araştırdım ama uygun bir tarif bulamayınca onu-bunu karıştırdım ve ortaya aşağıdaki tarif çıktı. Ben 11 aylıkken yaptım. İçinde yumurta akı olduğu için daha küçüklere uygun olmayabilir. Yağız bazı günler çok severek yedi bazen yemedi. Bu miktarla oldukça fazla kurabiye çıkıyor. Ben buzluğa koydum ve dışarı çıkarken yanıma birkaç tane alıyorum. Denemek isteyenlere işte tarif :

Malzemeler :

1 su bardağı pekmez

4 yemek kaşığı tahin

1 çay bardağı ceviz

1 çay bardağı pirinç unu

1 çay bardağı yulaf ezmesi (blenderdan geçir)

100 gr. Tereyağı (oda sıcaklığında)

1 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı tarçın

1 su bardağı tam buğday unu

1.5 su bardağı un

1 avuç kuru üzüm

 Yapılışı

Tüm malzeme yoğurulup strech filme sarılarak buzdolabında 1 saat bekletilir. Ceviz büyüklüğünde alınıp yağlı kağıt serili tepsiye konur.  1 saat kadar daha dolapta bekletilir. 180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişirilir. AFİYET OLSUN.

 

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Beslenme içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

16 Responses to Bebek Kurabiyesi

  1. çiğdem dedi ki:

    kesinlikle yapıcam…bence bloğunda daha çok tarif paylaşmalısın;))
    bşey merak ediyorum acaba dondurmak sağlıklımıdır kurabiyeleri :/
    merak:)

    • yagizlahayat dedi ki:

      Tatilde olduğum için ancak gördüm mesajı. Denediysen umarım beğenmişsindir. Mutfağa çok meraklıyım ama genelde başka bloglardan ya da kitaplardan yaptığım için paylaşmıyorum. Ama böyle kendi oluşturduğum bir tarif olursa paylaşmaktan mutluluk duyarım:-)
      Sağlıklı mıdır bilemiyorum ama anne sütünü bile dondurarak verdiğimiz için sakıncası olmaz diye düşünerek dondurdum ben. Ama tabi bu konuda uzman değilim.

  2. Geri bildirim: Fıstıklı Kurabiye | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Yağız’ın Yemek Serüveni | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Karnabahar Köftesi | Oğlumu Büyütürken

  5. Organik Anne dedi ki:

    Ben de bugün deniyorum bu tarifi. Evde tahin yok, tahinsiz deneyeceğim, tümünü tam buğday unundan yapacağım, bir de ekstradan bir çay kaşığı zencefil tozu koyacağım, bakalım nasıl olacak:)

  6. yagizlahayat dedi ki:

    Bende güzel bir büsküvi tarifi arıyordum. Ama evde olmayan malzemeler var. İlk fırsatta edinip deneyeceğim. Teşekkürler tarif için 🙂

  7. dilek aydın dedi ki:

    Ben de Ekin 10.5 aylık olduğu ıcın bır bebek kurabıyesı tarıfı arıyordum. Daha iyisini bulamazdım heralde. Yarın ilk iş yapacağım.. :))

  8. Geri bildirim: Sonbahar Ağacı Tatlısı | Oğlumu Büyütürken

  9. Hatice cavinato dedi ki:

    Merhabalar, blogunuzu severek takip ediyorum. Benim de 32 aylik bir kizim var. ben de sizin gibi bu kadar zor ama guzel olacagini dusunmemistim cocuk sahibi olmanin.

    Kurabiye tarifinizi okurken, aklima daha once okudugum bir article geldi. Pekmez belirli bir sicaklikta pisirilirse beslenme icin uygun olmuyormus.siz de bu konuyu bir arastirmak isterseniz.

    Dilerim daha fazla yazisiz ileride. Zira montesori, reggio emilia, waldorftan tutun da tracy hogg, ferber, sleeping ladyye kadar okumadigim kitap, arastirmadigim konu kalmadi. Acizane bilgilerimi paylasmak isterim.

    Iyi aksamlar,

    • yagizlahayat dedi ki:

      Hatice hanim merhaba,
      maalesef pekmez konusundaki soylenilenleri bende okudum ama biraz gec oldu 😦 bu tarifide unutmusum:)
      Bilgilerinizi paylasirsaniz bende memnun olurum. Elimde bekleyen bir reggio emilia kitabi varken ozellikle 🙂

      • Hatice cavinato dedi ki:

        Ne cabuk yazdiniz.:) cok memnun oldum.
        Ben italyada yasiyorum, kizim istanbulda dogdu, esim italyan, tekrar italyaya transfer olunca geldik italyaya…
        Biliyorsunuz reggio emilia, montesori italya kokenli kisilerin ortaya cikardiklari egitim sistemleri.
        Burada turkiyeden farkli egitim ve cocuk yetistirme, gelisimine yardimci olma, tesvik etme yollari var.
        ornek, cocuklarin cok oyuncagi yok…turkiyenin tam tersi…okullarda da aynen boyle. Reggio emilia ve montesori okullarina da gittim. Ne kadar sade anlatamam size. Boyama kitabi yok, benim kizimin da yok:)
        Cocuklar daha sakin…azimli ama hirsli degil. (Genelden bahsediyorum)
        Ben bogazici mezunuyum, rekabetci bir ortam oldugu icin yaziyorum bunu. Diger universiteleri bilmiyorum ama okudugum universite yaris, rekabet, hirs doluydu…gerci arastirmacilik hevesimin artmasini sagladi.reggio emilia yaklasiminin temelinde cocuklarin merak, heves ve arastirmaciliklarini tesvik etmek var gordugum/okudugum kadariyla.
        Tek endisem, bu tarz egitim sistemiyle butunlesen cocuklarin bu dunyada azinlikta kalmasi….acaba cok mu kopuk olacaklar dunyadan?..

      • yagizlahayat dedi ki:

        Ne sanslisiniz. Cocugunuzu ona saygi duyan bir sistem icinde yetistireceksiniz. Az da olsalar bu cocuklarin birgun birseyleri degistirecegine inaniyorum ben. Benim boyle bir okula gonderme sansim yok oglumu, ama inanin cok isterdim.
        Tek tip bir egitim sistemi ve gunu kurtarma derdi olmadan, kendi olabilecegi imkanlari olsun isterdim. Umarim genede basarabiliriz

Bir Cevap Yazın

