İlk Kitaplar…

Kütüphaneci bir babanın kızı olarak ömrümce okumayı hep sevdim. İlkokula giderken tüm harçlıklarımı kitaplara yatırır ve en çok babamla gittiğim kütüphanede eğlenirdim. Bir de bahçemizdeki ağaçların tepesinde kitap okumak beni mutlu ederdi. Yağız’ın da kitapları sevmesi önemliydi tabi benim için. Sanırım ilk bez bir kitap almıştım ona. Çiftlik hayvanlarını anlatıyordu. 3-4 aylık olduğunda ise internetten kitap siparişlerine başladım daha fazla dayanamayarak. “Ponpon İlk Kelimelerim 1-2-3” aldığım ilk kitaplardan. Baskı kalitesi ve resimler çok iyi değil. Ama Yağız’ın çok ilgisini çekti. İlk aldığımızda üç kitaptaki tüm resimlerin adını söyledim ve sesini hiç çıkarmadan dinledi. Şimdide parmağımı tutup merak ettiği resmin üzerine koyuyor adını söylemem için. 

Bunun dışında karton kitaplar aldık ona. Aslında dayanamayıp kalın hikaye kitapları da aldık ama henüz onların sadece resimlerine baktığı için bahsetmeyeceğim.  Yağız’ın ilk kitaplığı şimdilik şöyle :

1- Yemek Zamanı : Kulakçıklı olduğu için minicik elleriyle çok rahat çevirebildi ve çok sevdi.

2-Minik Köpek : Ses çıkaran bir düğmesi var ve giderek daha çok ilgisini çekiyor.

3- Çalışkan Traktörler : Her sayfada gizli bölmelerden resimler çıkıyor. Şuan favori kitabı bu seri.

4- Eğlenceli Trenler : İlgi alanı arabalara kaydığı için taşıtlarla ilgili herşeyi çok seviyor.

5- Çılgın Arabalar : Bu da o serinin devamı. Bu kitaplar benimde favorim.

6- Pisi Kedi Suyla Oynuyor : Sayfalarında değişik dokular var. Okurken kendimiz hikayeler uyduruyoruz. Bu seride başka güzel kitaplarda var almak istediğim.

7- Orada Kim Var Miffy? : Şimdilerde ilgisini kaybetse de aylarca elinden düşürmedi. Nereye gitsek bizimle geldi. Kimselere vermedi. Bense ilk geldiğinde bunu neden aldım ki diye düşünmüştüm.

8- Minik Arkadaşım Şirin At : Favori kitabı olmasa da içindeki resimleri incelemek hoşuna gidiyor.

9- Peter Pan & Pinokyo : Resimleri ve uzun hikayesiyle çok hoşuma gitmişti alırken. Ancak okuyunca çok iyi bir çeviri olmadığını gördüm. Hikayeler kopuk kopuk. Ama zaten şuan resimlerden biz anlattığımız için seviyor Yağız.

10- Traktör : Şu sıralar yanımızda taşıdığımız kitap da bu. Hem küçük hem de araba şeklinde olduğu için sürebiliyor 🙂 Hastanede serum takılı elini bile “Ann” olarak kullandığı için bunu da garipsemiyoruz 😉

Bugünlerde kitaplarından daha çok ilgisini çeken şey ise bizim National Geographic dergilerimiz 🙂 Önüne birkaç dergi ver ve Yağız bir saat baksın onlara. Bu gidişle dergilerimizi ondan kurtarmak için National Geographic Kids’e üye olacağız 🙂

Aslında almak istediğim bir sürü kitap var daha. Özellikle interneteki çocuk kitapçısı Kipitap’ı her ziyaretimde aklımda pek çok kitap kalıyor. Ama frenliyorum kendimi.

Ben ilk önce hangi kitapları alsam diye çok araştırmıştım. Belki bizim seçimlerimizde birilerine rehberlik eder diye yazmak istedim.

Yağız’ın biraz daha büyüyüp, kitapçıdan birlikte kitap seçeceğimiz günleri iple çekiyorum. Dilerim kitap sevgisi ömrü boyunca sürer. Her gününü kitaplar süsler.

İlgili Yazılar :

About yagizlahayat

4 Ağustos 2009 dan beri hayatımın yeni bir amacı var. Bu blog afacan oğlum Yağız'a ilk doğumgünü hediyesidir.
Bu yazı Uncategorized, Yağız'ın Kitaplığı içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

18 Responses to İlk Kitaplar…

  1. Özlem Savut Ünal dedi ki:

    Çok yararlanacağız Ilgın için bu yazından teyzesi.Teşekkürler.

  2. Geri bildirim: Bir Dolap Kitap | Oğlumu Büyütürken

  3. Geri bildirim: Kitaplara Dokunmak | Oğlumu Büyütürken

  4. Geri bildirim: Kitaplar, Kitaplar… | Oğlumu Büyütürken

  5. Geri bildirim: Bir Kitapkurdu Nasıl Yetişir? :-) | Oğlumu Büyütürken

  6. Geri bildirim: Eğlenceli Kitaplar :-) | Oğlumu Büyütürken

  7. Geri bildirim: Harika Hayvanlar | Oğlumu Büyütürken

  8. Geri bildirim: Yağız’ın Kitaplık Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  9. Geri bildirim: Şuşu ve Üç Tekeri, Bir Dolap Kitap vs. | Oğlumu Büyütürken

  10. Esma dedi ki:

    Merhaba,
    Anneler için çok faydalı bir yazı olmuş teşekkür ederiz ancak oğlunuzu kitapla nasıl ve ne zaman tanıştırdınız hangi aşamalardan geçtiniz merak ediyorum. Bende kitap düşkünü bir anne olarak oğlumun onlara ilgi duymasını çok isterim ancak henüz onları potansiyel yiyeceği yada yırtacağı nesneler olarak görüyor(7aylık olduk):) daha erken değil mi:) ne zaman oğlunuz kitaplarla istediğimiz şekilde ilgilenmeye başladı merak ettim. Şimdiden teşekkür ederim..

  11. Canan Keskin dedi ki:

    bu kitapları nereden bulabiliriz acaba

    • yagizlahayat dedi ki:

      Ben kitapları genelde internet üzerinden satın alıyorum. D&R, Kitapyurdu ya da Idefix’den. Büyük bir şehirde iseniz kitabevlerinden de rahatlıkla bulabilirsiniz.

  12. Geri bildirim: Yağız’ın Eğitim Serüveni :-) | Oğlumu Büyütürken

  13. Geri bildirim: Gezi Kitabım | Oğlumu Büyütürken

  14. yeliz dedi ki:

    Merhabalar, 8 aylik oğlum için kitap arayışı içindeydim. Yazılarınız cok aydınlatıcı oldu benim icinde lakin hiç karton kitap kalmadi mi piyasada ne 😦 ben mi yanlış yerlerde arıyorum bilemedim.

Bir Cevap Yazın

